שתף קטע נבחר

תגידו מזל טוב: מתיסיהו התחתן

בשעה טובה ומוצלחת עמד כוכב הרגאיי תחת חופה כשרה כדת משה וישראל (בפעם השנייה), כשסביבו בני משפחה ומספר חברים טובים. המוזיקאי דניאל זמיר, שליווה את החופה בסקסופון - אמר כי "אין דבר מרגש כמו לנגן בחתונה של החבר הכי טוב"

 

תגידו מזל טוב וקולולוש למתיסיהו , או מתיס, או מתתיהו מת'יו שאול פול מילר. מה זה משנה. בשעה טובה ומוצלחת עמד אתמול (יום ב') כוכב הרגאיי תחת החופה (בפעם השנייה), כשסביבו בני משפחה ומספר חברים טובים.

 

<< כל מה שמעניין בעולם היהודי - בפייסבוק שלנו. היכנסו >> 

 

המוזיקאי דניאל זמיר, חברו הקרוב זה כבר כשני עשורים, ליווה את החופה בסקסופון, והעלה לעמוד הפייסבוק שלו צילום קצר. "כבר נסעתי להרבה הופעות ולהרבה מקומות", כתב, "אבל נדיר שזה מרגש כל כך כמו לנגן בחתונה של החבר הכי טוב".

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

למה להאמין במה שאי אפשר להוכיח/ פרופ' אביעד קליינברג

 

הוא הוסיף כי "זכיתי לנגן בחתונה הראשונה של מתיסיהו לפני 16 שנה, והנה היום הגעתי עד לנאייאק, ניו יורק, כדי לנגן שוב, בעזרת השם בחתונה האחרונה! שיהיה מזל טוב לזוג הצעיר ולכל עם ישראל איתם", בירך.

 

חיפוש רוחני מתמשך

מתיסיהו (39) פרץ לתודעה העולמית בשנת 2005 בזכות להיטים כמו "king without a crown" ו-"Jerusalem" . בגיל 20 הוא החל בתהליך של חזרה בתשובה ועד שנת 2011 נחשב לזמר רגאיי חסידי, ושילב ביצירתו אלמנטים של ראפ, רגאיי ומוזיקה יהודית. באותן שנים אף נישא לטליה ונולדו לו שלושה ילדים.

 

עם הרב, מתכוננים לחופה
עם הרב, מתכוננים לחופה

 

מקורבים מעידים כי תהליך החיפוש הרוחני שלו לא הסתיים מעולם, ולאחר שהתקרב לחב"ד ולחסידויות נוספות, הכריז בשנת 2011 באתר הרשמי שלו: "לא עוד כוכב רגאיי חסידי", ורמז כי כבר אינו חסיד כלל. "מצטער ידידיי", הוסיף הזמר שהפך את הלבוש החסידי לסימן ההיכר שלו. "כל מה שאתם מקבלים כעת זה אני, ללא תוספות". בכך עורר סערה בקרב מעריציו מהעולם היהודי.

 

באותה תקופה גם התגרש, ובעקבות חזרתו בשאלה השתנה מראהו של הזמר, וכך גם יצירתו. זמן קצר לאחר מכן יצא אלבומו "Spark Seeker" שהוקלט בישראל ובו הלהיט "Sunshine", שלווה בווידאוקליפ שצולם בירושלים, ים המלח ותל אביב.

 

לפני 16 שנים - ועכשיו שוב. דניאל זמיר עם החתן
לפני 16 שנים - ועכשיו שוב. דניאל זמיר עם החתן

 

"אני מניח שעבורי יהדות זה הרבה דברים. זה עדיין חלק בעל משמעות ל'אני' שבי, אבל זה לא הדבר העיקרי", אמר אז. "אני מאמין שבמרוצת הזמן, כל מערכת יחסים עוברת שינויים, כך היא מתפתחת בדרכים שונות. לפחד יש תפקיד מרכזי בחיי אנשים בתור משתק, הוא תוקע אותם במקום משום שהם מפחדים משינויים. הדבר החשוב הוא לנוע ולהשתנות – להתפתח".

 

חופה כהלכתה

זמיר מלווה את מתיסיהו בגלגוליו השונים מאז ספסל הלימודים בניו-יורק. הוא עצמו מוזיקאי בינלאומי שחזר בתשובה. על חברו אמר אז ל-ynet כי "הוא הולך בעקבות האמת שלו, ואני מעריך את זה מאוד. זה מעורר השראה שהוא לא עושה חישובים אינטרסנטיים צרים. הרי כל התדמית שלו הייתה מבוססת על העניין היהודי, אבל בשביל להיות אמיתי עם עצמו הוא היה מוכן לוותר על זה".

 

דנאל זמיר התחתן - מתיסיהו ניגן בחופה ()
תחת החופה

 

הפרידה מהכיפה לא היוותה סמן לפרידה מהיהדות, אגב, ומילר ערך חופה כהלכתה עם רב חסידי ועדים כשרים על שפת האגם. גם הקשר לישראל נותר הדוק כשהיה, גם במחיר מאבק מתוקשר מול תנועות אנטי-ישראליות שדרשו להחרים אותו.

 

"זו הצהרה כמו שהמוזיקה שלי היא הצהרה", אמר בעבר ל-ynet. "עבורי ישראל זה מקום חשוב ומשמעותי במסע שלי למצוא את זהותי כיהודי. היא חשובה לי במסע שלי בעולם הרוח והדת, וחשובה לי כמוזיקאי. אני מגיע לכאן ותמיד נהנה לנגן פה. ניגנו בכל אירופה, המוזיקה שלי מיועדת לכל העולם, לא רק ליהודים. אני מרגיש שזו המשבצת שלי בעולם - לעשות את המוזיקה ולהפיץ את קידוש השם, למען השם ולמען העם היהודי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים