שתף קטע נבחר

הבגרות במתמטיקה: לפניכם הפתרונות

כ-200 אלף תלמידי י"א-י"ב ניגשו לבחינת הבגרות במתמטיקה. שיא במספר הניגשים לחמש יחידות לימוד - כ-19,200 תלמידים. אחד המורים: "מרבית הנבחנים מדווחים על בחינה הוגנת". אחד התלמידים: "היה טיפה קשה אבל בסך הכל בסדר"

  

 

היום (ב') בשעה 12:00 החלה בחינת הבגרות במתמטיקה לכיתות י"א ו-י"ב, והיא צפויה להסתיים בשעה שבע בערב. במהלך היום ייבחנו בסך הכל כ-200 אלף תלמידים, ואת הבחינה ילוו כ-15 אלף משגיחים. על פי נתוני משרד החינוך, במועד זה יירשם שיא במספר הנבחנים בחמש יחידות לימוד, והוא יעמוד על כ-19,200 תלמידים.

בגרות באזרחות בבאר שבע (צילום: דוברות משרד החינוך)
אילוסטרציה(צילום: דוברות משרד החינוך)

עד כה מדווחים מרבית המורים והתלמידים על בחינה הוגנת, בניגוד לקודמתה במועד הקיץ שבשנה שעברה. עם זאת, יש להדגיש כי הבחינות של ארבע וחמש יחידות עוד מתקיימות. "המבחנים של י"ב היו הוגנים מאוד", אומר שחר יהל, מורה למתמטיקה מתיכון עירוני ט' בתל אביב.

 

לחצו כאן לעיון בהצעת פתרון שאלון 35381 בשלוש יחידות

לחצו כאן לעיון בשאלון שלוש יחידות

 

לחצו כאן לעיון בהצעת פתרון שאלון 35482 בארבע יחידות

לחצו כאן לעיון בשאלון ארבע יחידות

 

לחצו כאן לעיון בהצעת פתרון שאלון 35582 בחמש יחידות

לחצו כאן לעיון בשאלון חמש יחידות

 

"שלושת הטפסים היו הוגנים מאוד. לא חיפשו תחכום ותלמיד שישב ולמד כמו שצריך היה אמור להצליח בצורה יפה. היו שאלות שדרשו יותר חשיבה ופחות טכניקה, וזה דבר יפה. אם הגדרתי לפני שנה את המבחן כמעייף ומייאש, אז השנה הוא מאוד הוגן ואלגנטי. הם לא הורידו את הרמה של הבחינה אלא את היקף השאלות ואת הדרישה להמון עבודה טכנית. הם לא באו לעייף את התלמידים. שמעתי דברים דומים מצד מורים ותלמידים".

 

מורה נוספת מהדרום מחזקת את דבריו של יהל. "הבחינות נראות כרגע מאוד הוגנות, אבל צריך לומר זאת בהסתייגות מסוימת כי בבחינה של חמש יחידות תמיד יש מוקשים קטנים ולכן רק בערב תהיה לנו את התמונה המלאה".

 

בשער תיכון קריית שרת בחולון נראו רוב התלמידים הראשונים שיצאו מהבחינה מעודדים. "סיימתי בין הראשונים", מספר אורן רובנוב, תלמיד בבית הספר. "היה תרגיל שלא ידעתי מאיפה הוא בא, אבל היה בסדר". תלמידים נוספים סיפרו לאחר הבחינה כי חשו שהייתה הוגנת. "הלך לי בסדר בסך הכל", מספרת התלמידה קורל מרגוליס.

 

"לא היה משהו שהפתיע אותי בבחינה. אף אחד עוד לא יצא מהבחינה, אז אני לא יודעת איך הלך לשאר. הסיבה שאנחנו לחוצים מהבחינה הזו היא שבמתמטיקה שום דבר לא ידוע מראש. אנחנו יכולים לחזור על תרגילים בבית וזה לא בהכרח מה שיהיה בבחינה", הוסיפה מרגוליס.

 

"היה טיפה קשה אבל בסך הכל היה בסדר", אומר עומר חדד. "בסוף זה הסתדר. יכול היה להיות יותר טוב, אבל הבחינה הייתה הוגנת. במתמטיקה יותר קשה מהיסטוריה או אזרחות, כי אם טועים אפשר ליפול בכל המבחן". אחרים מספרים כי למרות שהבחינה הייתה קלה, היו בה גם אתגרים. "בשבילי הבחינה הייתה הוגנת, למרות שלא סיימתי את כל הסעיפים. הבחינה מלחיצה כי רוב התלמידים לא לומדים בבית, וכי יש מורים שלא מלמדים כמו שצריך. אני לרוב לא מסתמך על המורים, ולומד בעצמי בבית. אני פחות נעזר במורים".

 

מנגד, חלק קטן מהתלמידים בחולון התאכזבו מן הבחינה. "היה קשה", אומר התלמיד עמית מור. "היו שאלות ממש קשות ואני מציע למי שיעשה את הבחינה בשנה הבאה ללמוד טוב. שילמדו מעכשיו. למדתי טוב ועדיין היה לי קשה".

 

בנוסף, התלמידים שנבחנו בשאלון 35581 (חמש יחידות בכיתה י"א) קיבלו תוספת זמן של רבע שעה במהלך הבחינה בשל טענות לכך שהייתה קשה באופן בלתי סביר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משרד החינוך
אילוסטרציה
צילום: דוברות משרד החינוך
מומלצים