שתף קטע נבחר

החשוד במעורבות בהונאה - אחד מרוצחיו של דרק רוט

פחות מארבע שנים אחרי שסיים לרצות 21 שנות מאסר בגין רצח נהג המונית ב-94', נעצר ארבל אלוני בחשד שהונה עם אחרים אזרחים השרויים במצוקה כלכלית. המשטרה: "מדובר בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות במיוחד". מעצרו של אלוני הוארך בשבוע

 
 
לפני 25 שנה, בגיל 14 בלבד, הוא רצח עם שותפו למעשה נהג מונית - ועכשיו הוא מעורב שוב בחשדות לפלילים: בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (יום ג') בשבעה ימים את מעצרו של ארבל אלוני - אחד משני רוצחיו של נהג המונית דרק רוט ב-1994. אלוני, שהשתחרר מהכלא בגין עבירת הרצח לפני כארבע שנים, נעצר אתמול כפי שפורסם לראשונה ב-ynet בחשד למעורבות בפרשת הונאה של אזרחים השרויים במצוקה כלכלית.

 

נציג המשטרה טען בדיון כי החקירה נגד אלוני מתנהלת כשנה, ובחלק מהזמן הייתה סמויה. לדבריו, "מדובר בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות במיוחד, בנוסף לעבירות של הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על החוק להגנת הצרכן". עוד אמר נציג המשטרה כי "היקף העבירות, שיטת ביצוען והעובדה שיש קורבנות רבים, בדגש על אזרחים נורמטיביים, מקנה להן חומרה יתרה". במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו של אלוני ב-15 ימים - והשופט גיא אבנון שאל אם "לא הגזמתם קצת".

השלום ראשל
ארבל אלוני בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

עורכות דינו של אלוני, עו"ד טליה גרידיש ורויטל סבג שקד, פנו לשופט: "למה צריך 15 ימים על חומרים שיש להם במשך שנה?". על כך השיב השופט אבנון: "הקושי שלי, שאם יש כאן חברה לגיטימית, איך זה שהלקוח ממלא פיו מים? זו זכותו הלגיטימית כמובן, אבל זה מאריך את החקירה ומשליך באופן מיידי על הלקוח שלך. אם זו חברה לגיטימית - שייתן תשובות. אם הוא מתנהל בהתאם לזכותו כאחרון העבריינים - אז יש לזה משמעויות באשר ללגיטימיות של החברה".

 

בהחלטתו ציין השופט אבנון בהתייחסו לאלוני כי "יש חשד סביר לעבירות המיוחסות לו. אמנם היחידה החוקרת הציגה פעולות חקירה רבות אך מצאתי מקום לפקח על החקירה ואני מורה על הארכת מעצרו עד 27 במאי".

 

פעולה באופן מאורגן ושיטתי 

הרוצח, שכבר היה מעורב מאז שחרורו מהכלא בעבירות מרמה, נמנה כעת עם חמישה חשודים שנעצרו במסגרת חקירה של היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשעים חמורה ובינלאומית) בלהב 433.

 

החקירה החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, ובמהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה באזרחים נורמטיביים המצויים כאמור בקשיים כלכליים. העצורים פעלו לפי החשד באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה על מנת לגזול את כספם של אזרחים שנקלעו לבעיית תזרים מזומנים.

 

ד"ר ניסן שריפי, פרקליט משפחת רוט, מסר כי "המשפחה התנגדה תמיד ובאופן נחרץ לכל הקלה בעונשו של ארבל אלוני, למרות שריצה את עונשו עד תום. ככל שביצע את המעשים המיוחסים לו כעת - הרי שיש בכך משום תעודת עניות שלא טרחו לעקוב אחריו לאחר שחרור - למרות סימנים שונים שהעידו על כך כי קיימת סבירות גבוהה שישוב ויפשע".

יולי 2015: אלוני (במרכז) משתחרר מהכלא  (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
יולי 2015: אלוני (במרכז) משתחרר מהכלא (צילום: עידו ארז)

 

נהג המונית המנוח דרק רוט ()
נהג המונית המנוח דרק רוט

הרוצח השני בן-איבגי לאחר הסגרתו מארגנטינה (צילום: חטיבת דובר המשטרה) (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הרוצח השני בן-איבגי לאחר הסגרתו מארגנטינה(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

עו
ד"ר עו"ד שריפי

רצח דרק רוט מנתניה זעזע את המדינה לאחר שהתברר כי מבצעיו היו אלוני ומשה בן-איבגי מהרצליה, שניהם היו אז בני 14. עד היום לא סיפרו השניים מי מהם לחץ על ההדק.

 

בפברואר 98', באחת מחופשותיהם מהכלא, ביצעו השניים שוד של חנות מכולת בהרצליה ופצעו את המוכרת. הם נידונו לחמש שנות מאסר בנוסף ל-16 שאותן ריצו בגין הרצח של נהג המונית.

 

אלוני השתחרר מהכלא ביולי 2015 - אחרי שריצה 21 שנות מאסר. בזמן ריצוי העונש הוא התחתן והקים משפחה. ב-2014 נידון אלוני לשנת מאסר בגין הונאת אשראי שביצע בזמן שהיה בכלא.

 

בן-איבגי, שניצל חופשה לצורך הימלטות מהארץ, הוסגר בחזרה מארגנטינה - ושוחרר מהכלא באוקטובר בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אלוני בבית המשפט
צילום: מוטי קמחי
מומלצים