שתף קטע נבחר

השמחה שלפני המהפכה: כך חגגה סקציה נס ציונה עלייה היסטורית

המועדון הצנוע שב לליגת העל אחרי 51 שנה ורחובות העיר נהנו מאווירה מיוחדת בלילה לא שגרתי. אחרי שטסלפפה הודיע על עזיבה, עמיר תורג'מן נחשב למועמד הבכיר. נאור סבג סגר בק"ש, מרבית השחקנים צפויים להיפרד ואף אחד עוד לא יודע היכן תארח הקבוצה את משחקיה

בשעות הלילה המאוחרות ניתן בדרך כלל לשמוע את ציוצי הציפורים ברחוב הבנים בנס ציונה, במקום בו שוכנים בניין העירייה המקומית והמזרקה עם הזרם החלש. השקט הוא הדבר שמאפיין יותר מכל את העיר המנומנמת בשפלה.

 

לא כך היה אמש, לאחר התיקו 1:1 של הסקציה מול הפועל רמת גן, שהבטיח לה עלייה לליגת העל. כשאוטובוס השחקנים של הסקציה הגיע בסביבות 23:00 לרחבת העיריה, המתינו לקבוצה מאות אוהדים שיצרו אווירה אותה ניתן להרגיש רק ביום העצמאות. "אתה מבין שיש לנו את שכר השחקנים הנמוך ביותר בליגה הלאומית, 1.8 מיליון שקל ברוטו, ברוטו", אמר עופר טסלפפה עם הירידה מהאוטובוס. לפני כן הוא כינס את השחקנים והודיע להם כי לא ימשיך בעונה הבאה מאחר שאינו מחזיק בתעודת פרו.

  

אוהדי סקציה נס ציונה (צילום: עוז מועלם)
החג הכתום ברחובות נס ציונה(צילום: עוז מועלם)
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום ( )
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
 

"אני לא מוכן להישאר ושארגון המאמנים יקבע מי יהיה המאמן שלי", טען מאמן העונה בליגה הלאומית. "לא אלך אחורה ולא אהיה כאילו עוזר מאמן. יש עכשיו הרבה עבודה ואתגר בליגה הבכירה עבור עיר של 50,000 תושבים".

 

ל-ynet נודע כי המועמד המוביל לאימון הקבוצה הוא עמיר תורג'מן. גם עמיר נוסבאום הוצע לה. הסקציה לא תוכל לשחק באצטדיון המקומי בעונה הקרובה, מאחר שאינו מתאים לליגה הבכירה. בשל כך, בהנחה שגם האצטדיון בראשל"צ לא יאושר, היא תארח את משחקיה באשדוד או באצטדיון ר"ג.

 

אוהדי סקציה נס ציונה (צילום: עוז מועלם)
לילה שלא יישכח ברחובות העיר(צילום: עוז מועלם)

אוהדי נס ציונה חוגגים (צילום: פרטי)
אוהדי נס ציונה חוגגים(צילום: פרטי)

 

אוהדי נס ציונה חוגגים (צילום: פרטי)
אוהדי נס ציונה חוגגים(צילום: פרטי)

סקציה נס ציונה חוגגת עלייה (צילום: עוז מועלם)
סקציה נס ציונה חוגגת עלייה(צילום: עוז מועלם)

 

עמיר תורג'מן (צילום: ראובן שוורץ)
מועמד להגיע לסקציה. עמיר תורג'מן(צילום: ראובן שוורץ)

 

כבר עתה ברור כי מרבית הסגל הקיים לא יישאר בעונה הבאה. נאור סבג כבר סגר בעירוני קרית שמונה ולחלק גדול מהסגל שעלה עם הקבוצה מליגה א' אין מקום בליגת העל. עמית שמש ישמש כשוער משנה, רז שטיין שמבוקש בחדרה עשוי להישאר, יחד עם שחקנים כמו אופיר חמו, בן סיטלקול, ניר שרון ואחרים.

  

נס ציונה הפכה אתמול לאחת משלוש הערים היחידות בישראל בעלות נציגות בליגה הבכירה בשלושת ענפי הכדור המרכזיים, כדורסל, כדוריד, ועכשיו המותג הגדול ביותר שלה - הסקציה שחזרה אחרי 51 שנה לליגה הבכירה. בעבר הרחוק שיחקו בשורותיה ינקל'ה שוכטוביץ', שחר אם תרצו, כוכי בן גרא ופיני זהבי.

 

רז שטיין (צילום: עוז מועלם)
רז שטיין במשחק אתמול. עשוי להישאר למרות ההצעות(צילום: עוז מועלם)

 

רחבת העיריה התמלאה במאות אוהדים, אבוקות, רימוני עשן ועמידה מרוכזת של השחקנים, חברי ההנהלה, הצוות מקצועי וראש העיר שמואל בוקסר תחת השלט הגדול של העירייה. "התחלנו לפני ארבע שנים את החזרה של הסקציה עם עשרים אוהדים", נזכר היו"ר אלי כהן. "היום יש לנו 3000 אוהדים וחדר הלבשה בריא. נולדתי ואמות סקציה. אני שמח ועצוב, בגלל העזיבה של טלספפה שאני יודע מה הוא עשה לקבוצה הזו".

 

מאות האוהדים החלו לשיר לעברו של טלפספפה: "תישאר, תישאר", והמאמן משיכון המזרח, חייך בצניעות ובביישנות וידע שסיים את עבודתו. המנכ"ל, רונן זייגרמן, אמר לראש העיר: "בנינו פה מערכת מדהימה, עולה חדשה הכי מפתיעה אי פעם בליגה הלאומית. קבוצה שכמעט ולא השתנתה מליגה א'. אנחנו צריכים עכשיו מגרש ביתי".

 

סקציה נס ציונה חוגגת עלייה (צילום: עוז מועלם)
נותר צנוע. עופר טסלפפה(צילום: עוז מועלם)

 

"רוצים אצטדיון, רוצים אצטדיון, אצטדיון הפרדס", צעקו לעברו האוהדים והוא השיב להם: "אני גם רוצה אצטדיון, שלא נשחק בר"ג, אבל אין קסמים וזה לא יקרה באוגוסט, נעשה את הכל בצורה

מסודרת".

 

האוהדים היו בטירוף. "זו השנה הכתומה", הם אמרו אחרי הזכייה של בני יהודה בגביע והעלייה שלהם. "מי זו מרמורק ומי זו שעריים? מי זו ראשל"צ? אנחנו היום הקבוצה היחידה באזור בליגת העל". כל אחד מהשחקנים הוצג בפני האוהדים, עם השיר שלו, לפני שהפרוייקט הכתום מתחיל את הפירוק הטבעי שלו לקראת קיץ של הכנות בסקציה.

 

אחרי שעה של חגיגות, השקט חזר לרחובות העיר. השועלים בגבעות הכורכר חזרו למאורות ועכשיו כולם מחכים לראות כיצד הסיפור הכי גדול בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי ישרוד בבמה הבכירה של הספורט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
נס ציונה חוגגת
צילום: עוז מועלם
מומלצים