שתף קטע נבחר

"נתניהו וליברמן אישרו את המשוריינים לפלסטינים לבקשת ארה"ב"

בצל ביקורת קשה מצד ראשי מועצות ביהודה ושומרון על אישור העברת המשוריינים לרשות הפלסטינית הבהירו גורמים ביטחוניים: "העניין אושר לבקשת ארה"ב על-ידי שר הביטחון הקודם ליברמן וראש הממשלה כבר לפני יותר מתשעה חודשים"

 

כלי רכב משוריינים ()
המשוריינים החדשים. "לקיחת סיכון בלתי מתקבל על הדעת"

גורמים ביטחוניים הודפים הערב (יום ג') את הביקורת הקשה מצד ראשי מועצות ביהודה ושומרון על אספקת המשוריינים לרשות הפלסטינית. לדבריהם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן אישרו זאת לבקשת ארצות הברית כבר לפני יותר מתשעה חודשים. המשוריינים סופקו לפלסטינים על ידי האמריקנים כבר לפי ארבעה חודשים.

 

ראשי מועצות ביהודה ושומרון מתחו ביקורת קשה על העברת כלי רכב משוריינים לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet: "זו הפקרות מוחלטת של חיי אדם ולקיחת סיכון בלתי מתקבל על הדעת". ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף: "כל בר דעת מבין שלספק רכבים משוריינים שעליהם מקלעים למחבלים במדים זו החלטה שעלולה לעלות בדמים רבים. בהרבה מהפיגועים ביהודה ושומרון, שבהם נרצחו חיילים ואזרחים, התבצעו על ידי או בסיוע אנשי פתח או שוטרים של הרשות הפלסטינית".

דגן. "הפקרות מוחלטת של חיי אדם" (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
דגן. "הפקרות מוחלטת של חיי אדם"(צילום: בראל אפרים)
 

"מדהים שאותם אנשים שכיכבו בהפגנות 'אל תתנו להם רובים' בימי אוסלו נותנים להם היום שריוניות", הוסיף דגן. "אני קורא למי שקיבל את ההחלטה האומללה הזו להתעשת ולחזור בו".


ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי תקף גם כן את ההחלטה: "כשזעקנו אל תתנו להם רובים חשבו שאנחנו הזויים. כשצעקנו שהגירוש מעזה (פינוי היישובים בגוש קטיף) יביא עלינו טילים קראו לנו נביאי שקר. למה הפלסטינים צריכים משוריינים? מי בדיוק יורה עליהם? את דמי ההחלטה השגויה הזו נשלם בדמי תושבינו וחיילינו. עצרו בטרם יהיה מאוחר".

כלי רכב משוריינים ()
המשוריינים החדשים שהגיעו לרשות הפלסטינית. "אלה שכיכבו בהפגנות 'אל תתנו להם רובים' נתנו להם שריוניות"

כלי רכב משוריינים ()

לאחרונה קיבלו מנגנוני הביטחון הפלסטינים עשרה כלי רכב משוריינים מתנה מארצות הברית. כלי הרכב המשוריינים הוכנסו דרך ירדן באישורה של ישראל.

 

בשנים האחרונות דרשו ברשות הפלסטינית פעמים רבות מישראל לאשר הכנסת משוריינים קלים לצורך פעילות המנגנונים ובקשתם נדחתה פעם אחר פעם.

 

העברת המשוריינים האמריקניים למנגוני הביטחון נעשית ברקע משבר עמוק וחריף בין הרשות הפלסטינית לארצות הברית, בעקבות "עסקת המאה" של הנשיא דונלד טראמפ והיחס החם שלו לישראל.

 

אבו מאזן הסביר לאחרונה את התמורות שחלו ביחסי המדינות: "נפגשנו איתו כמה פעמים והיינו מרוצים, עד שבפגישה הרביעית נפגשנו למשך חצי שעה וטראמפ הסכים לומר שהוא מאמין בשתי מדינות, בגבולות 67', והסכים איתנו על נושאים נוספים. שבועיים לאחר מכן הודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, על הכרה בירושלים כבירת ישראל ועל הפסקת הסיוע לאונר"א. לאחר מכן הפסיק כל את הסיוע האמריקני לרשות. טראמפ המשיך וסתר את כל מה שאמר לנו בפגישה הרביעית בינינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים