שתף קטע נבחר

מדהים ומדאיג: קרחונים גדולים ליד קנדה

בתמונות שפורסמו בטוויטר ניתן לראות את הקרחונים צפים להם מול חופי הפרובינציה הכי מזרחית בקנדה. צפו

 

הקרחון במערב קנדה (צילום: מארק גריי)
הקרחון במזרח קנדה(צילום: מארק גריי)

 

האביב הגיע והקרחונים באזורים הצפוניים יותר של כדור הארץ נמסים וגורמים לעליית מפלס פני הים וגם מביאות צלמים לתעד תמונות מרהיבות: קרחונים גדולים שצפים באוקיינוס האטלנטי תועדו על-ידי צלם סמוך לקייפ בונביסטה שבצפון מזרח קנדה.

 

בתמונות, שפרסם מארק גריי בדף הטוויטר שלו, ניתן להבחין בקרחונים הגדולים הצפים להם במי האוקיינוס. חלק מהקרחונים מגיעים לגובה של קרוב ל-30 מטרים. "המגדלור של קייפ בונביסטה נראה די קטן בהשוואה לקרחון הענק הזה", צייץ הצלם.

 

 
 

 

באחת התמונות נראה קרחון נוסף, ש"מסתתר" מאחורי סלע גדול. גריי, שלא הסתיר את התלהבותו מהתמונות שצילם, כתב: "זו העונה הכי טובה של הקרחונים הצפים באזור מזה שנים".

 

גולשים, בעלי דמיון מפותח, אמרו כי אחד הקרחונים נראה כמו קערת סלע גדולה ואילו אחר כמו גלידה בגביע.

 

 

 

מדי שנה באביב מגיעים רבים כדי לצפות בקרחונים הצפים מול חופי ניופאונדלנד ולברדור, הפרובינציה המזרחית ביותר של קנדה. מדובר על קרחונים הניתקים מגרינלנד בשל ההתחממות בחודשי האביב. באתר התיירות של ניופאונדלנד ולברדור נכתב כי 90% מהקרחונים מגיעים מאזור גרינלנד ואילו היתר מקנדה. "הגודל העצום שלהם ידהים אתכם, למרות ש-90% מהקרחונים נמצאים מתחת לפני מי האוקיינוס".

 

חוקרים אומרים כי התנתקות הקרחונים - אחת התוצאות הקשות של התחממות כדור הארץ - גורמת בסופו של דבר לעליית מפלס פני הים. לדברי החוקרים, הסכנה הגדולה יותר נמצאת באנטרקטיקה, שם נמצאים רוב הקרחונים בכדור הארץ, שחלקם כבר התנתקו מהיבשת והם נמסים באוקיינוס. הם הוסיפו כי עליית פני הים עלולה לגרום לאסונות - ולהצפות של אזורים הנמצאים בקו החוף.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק גריי
אחד הקרחונים
צילום: מארק גריי
מומלצים