שתף קטע נבחר

בדרך לסערה פוליטית? מפת ישראל מופיעה ללא יו"ש ורמת הגולן

בווידאו שהוציאו המארגנים של משחקי אירופה נראית מפת המדינה ללא שני האזורים, כשגם הכיתוב "שלום ישראל" נכתב הפוך. המשחקים שייערכו השנה במינסק ייפתחו ב-21 ביוני

ההכנות למשחקי אירופה ה-2, שיתקיימו השנה במינסק בירת בלארוס וייצאו לדרך ב-21 ביוני מעלות הילוך.

 

ביממה האחרונה, הוועדה המארגנת החלה לעלות סרטונים בהם מוצגים הישגי הספורטאים מהאירוע לפני ארבע שנים בבאקו, ובנוסף מסופר על אותה מדינה והעבר האולימפי שלה בענפים השונים.

 

משחקי אירופה ()
לא שכחתם משהו? מפת ישראל עם כמה חוסרים

 

אלא שאתמול (רביעי) עלה הווידאו על ישראל עם מפת המדינה אולם השטח של יהודה ושומרון נעלם מהמפה, כשגם רמת הגולן כלל לא מופיעה.

 

כזכור, רק לאחרונה חתם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, במסגרת פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן על הצהרה שמכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן וזמן קצר לאחר מכן, בפרסומים רשמיים, רמת הגולן הופיעה במפת ישראל.

 

אם זה לא מספיק, רגע מביך נוסף בסרטון הראה כי המארגנים לא סגורים בדיוק על השפה העברית, מאחר שבסיום הם בירכו את המדינה במילים "שלום ישראל", אבל כשהאותיות כתובות הפוך (משמאל לימין).

 

משחקי אירופה ()
זה סתם מביך. "שלום ישראל"? לא בדיוק

 

לאחר הקיצוץ בענפים מלפני ארבע שנים אז ישראל זכתה ב-12 מדליות, הפעם המשלחת תכלול 34 ספורטאים (17 גברים ו-17 נשים) באירוע המהווה מעין סימולציה עבור הספורטאים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

 

בין עשרת הענפים בהן יתחרו ישראלים אפשר למצוא את הבדמינטון, אגרוף, אופני כביש, התעמלות מכשירים, התעמלות אמנותית, אקרובטיקה, ג'ודו, קליעה, היאבקות חופשית וירי בקשת.

 

גם הפעם, דרך משחקי אירופה אפשר להשיג קריטריון אולימפי בשמונה ענפים, כאשר ארבעה מהם גם מהווים את אליפות אירופה, כשהפעם נוספו גם לאירוע הגדול שני ענפים לא אולימפיים חדשים: כדורגל חופים וסמבו.

 

היעד שהציב הוועד האולימפי בישראל מדבר על בין חמישה לשבעה גמרים ומספר דומה של מדליות, כאשר מדליית זהב תסדר לזוכה בה 30 אלף שקל, כסף 21 אלף שקל וארד 15 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים