שתף קטע נבחר

יהודי גרמניה זועמים: "בשלב הבא יבקשו מהרבנים לגלח את הזקנים"

לאחר שחווה אנטישמיות על בשרו, הופתע עודד וילדר, תושב פרנקפורט שאינו חובש כיפה בפומבי - מההמלצה של נציב האנטישמיות להחביא את הכיפות ביציאה לרחוב: "הממשלה לא עושה די להיאבק במצב". נשיא המדינה גינה אף הוא את הדברים: "כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים שוב אינם בטוחים על אדמת גרמניה"

 

נציב המאבק באנטישמיות בגרמניה המליץ לא לחבוש כיפה במדינה – והרוחות סוערות: נשיא המדינה תקף את הדברים וכינה אותם "כניעה לאנטישמיות" – ושגריר ישראל בגרמניה דורש מהקנצלרית, אנגלה מרקל, "מדיניות אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות", ואף הוא מגנה את ההמלצה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

"החשש לביטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות", הבהיר היום (א') נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לאחר שבסוף השבוע התפרסמו דבריו של פליקס קליין - הנציב שמינתה הקנצלרית, אנגלה מרקל, להיאבק באנטישמיות בגרמניה. "כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה", אמר ריבלין, והוסיף: "לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות - ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג באותו האופן".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

קליין אמר בראיון לעיתון מרשת "Funke" הגרמנית כי הוא לא ממליץ ליהודים במדינה לחבוש כיפה בכל מקום ובכל זמן בגרמניה, מחשש לביטחונם. "הדברים הותירו בי זעזוע עמוק", אמר הנשיא. "האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לביטחונם מהווה כניעה לאנטישמיות."

 

"הממשלה הגרמנית לא עושה מספיק"

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, הבהיר אף הוא כי "הסתרת הזהות היהודית של הפרט לא יכולה להיות הפתרון לבעיית האנטישמיות המתגברת בגרמניה", והוא דורש "אכיפה נוקשה באמצעות מלוא כוחו של החוק, על מנת להבטיח את שלום הקהילה היהודית במדינה. זה צריך להיות עיקר דאגתנו והיעד העליון של מאמצינו. האנטישמיות איננה איום שמופנה רק כלפיי יהודים, אלא גם נגד יסודות הדמוקרטיה הגרמנית".

 

מצעד הכיפות בברלין (צילום: EPA)
יהודים בגרמניה: "זה כבר באמת עובר כל גבול"(צילום: EPA)

 

עודד וילדר, תושב פרנקפורט, חווה לאחרונה את האנטישמיות על בשרו ממש בעיר שבה הוא מתגורר כבר כשלושים שנה. הוא עצמו לא חובש כיפה, ועל כן טוען כי מדובר בהמלצה שהיא בריחה, הלכה למעשה, מהידרדרות בביטחונם האישי של חברי הקהילה היהודית במקום.

 

"גם את הציציות אני מכניס בפנים כדי שלא יזהו את יהדותי", הוא מבהיר בראיון לאולפן ynet. "מעניין מה יגיד אדון קליין בהצעה הבאה שלו. אולי שהרבנים יגלחו את הזקנים. זה כבר באמת עובר כל גבול". וילדר מציין כי הוא ורעייתו שוקלים ברצינות עלייה לארץ בעקבות המצב שאליו נקלעה הקהילה בגרמניה בשנתיים האחרונות.

 

לדברי וילדר, על אף שהוא נטול סממנים יהודיים, לפני כחודש בעת שיצא ממשרדו שבמרכז העיר, "עברתי במעבר חצייה. לפתע נעמד מולי גרמני באמצע מעבר החצייה, הסתכל לי בעיניים ואמר 'שייס יודה' (חרא יהודי). המשכתי בדרכי במצב של הלם רגעי. אפילו לא הספקתי לצלם אותו. כשהגעתי הביתה, עדכנתי את ארגון הקהילות היהודיות בגרמניה, ובערב הגשתי תלונה למשטרה".

 

השאלה האם קליין לא פועל מתוך הרצון להקטין את סיכויי הפגיעה ביהודים.

"יכול מאוד להיות, אבל תפקידו זה להילחם באנטישמיות. ולא לבקש מהיהודים להתחבא כדי לפתור את הבעיה". לדברי וילדר, "הממשלה לא עושה די כדי להיאבק בהחרפה של המצב השנתיים האחרונות... גם מבחינה ביטחונית הממשל לא משקיע מספיק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים