שתף קטע נבחר

בקרי הגבול בנתב"ג מאיימים: נשבש הפעילות ביום א'

חשש לעיכובים: עובדי מעברי הגבול בנתב"ג וגשר אלנבי הודיעו כי ישבשו את פעילותם. הם טוענים כי שנים שהם מקבלים בתחילת חודש מקדמות חלקיות ולא שכר מלא בשל עיכוב בשדרוג מערכות שכר: "מנצלים את הנאמנות שלנו". רשות האוכלוסין: "מטפלים מול ההסתדרות וההאוצר"

 

נתב
שיבושי מחאה במעברי הגבול בנתב"ג. ארכיון(צילום: shutterstock)

הלנת שכר - בגלל עיכוב בשדרוג מערכות שכר: עובדי מעברי הגבול בנמל התעופה בן גוריון ובגשר אלנבי הודיעו היום (ג') כי בכוונתם לשבש את פעילותם לכמה שעות ביום ראשון הקרוב החל מ-10:00, מה שעלול לגרום לעיכובים בכניסה לארץ וביציאה ממנה. הסיבה: מחאה על הלנת שכר שנגרמת לדבריהם בשל עיכוב בשדרוג מערכות שכר ממוחשבות. "המחדל נמשך שנים", אומרים בוועד. רשות האוכלוסין וההגירה: "מודעים לסוגיה ומטפלים, מרבית הטענות חוטאות לאמת". 

 

עובדי מעברי הגבול טוענים כי בשל התנהלות איטית של ההנהלה בנוגע לעדכון ושדרוג מערכות השכר הממחושבות, הם מקבלים בתחילת כל חודש מקדמות חלקיות ולא את שכרם המלא. יו"ר הוועד הארצי של עובדי מעברי הגבול, שני שבתוב, סיפרה: "800 משפחות מתחילות את החודש עם 3,000 שקלים בגלל רשלנות של ההנהלה בכל הקשור לעדכון מערכות השכר הממוחשבות. זו הלנת שכר ונראה שלהנהלה לא בוער לתקן את המצב, הם מנצלים את הנאמנות שלנו.  

 (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
(צילום: שירי הדר)

יו
יו"ר הוועד הארצי של עובדי מעברי הגבול, שני שבתוב
 

"עובדי מעברי הגבול עושים עבודה אדירה, כי אנחנו מודעים לחשיבות הרבה שיש לתפקוד התקין בשערי הכניסה והיציאה מהארץ. לכן גילינו סבלנות רבה במשך חודשים ארוכים. נראה לנו שבהנהלה פשוט מנצלים את זה ולא עושים כלום כדי לתת לעובדים את מה שמגיע להם".

 

בוועד העובדים מדגישים כי אין להם דרישות נוספות זולת קבלת מלוא שכרם בזמן ללא עיכובים. שבתוב הוסיפה כי "זכותו של כל עובד לקבל שכר בזמן, זוהי זכות בסיסית. כל עוד מלינים את שכרנו ולאף אחד לא אכפת - אנחנו לא יכולים לשתוק עוד".

 

בקרית גבולות בנתב"ג סיפרה ל-ynet על מצוקת העובדים: "בחודש שעבר עבדתי 190 שעות וקיבלתי 6,000 שקלים במקום 10,000, שזה הסכום שאני רגילה אליו ועובדת בשבילו כל חודש. מדובר בחוסר של כ-4,000 שקל. מזעזע. יש לי שני ילדים ואני סטודנטית, בעלי עכשיו פוטר ממקום העבודה שלו ואני מפרנסת יחידה. אין לי מאיפה להביא כסף, אני לא יכולה בגיל 35 לבוא להורים שלי ולבקש מהם כסף. עכשיו גם עיקלו לי את חשבון הבנק, זה משפיע על כל תחומי החיים. אני עובדת פה כבר עשר שנים ובכל הזמן הזה יש לי בעיות בשכר. אני יכולה לחיות עם חוסר של כמה מאות שקלים, אבל 4,000 שקל? אי אפשר להתמודד עם זה".

 

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "אנו מודעים לסוגיה והנושא נמצא בטיפול ביחד ובתיאום עם ההסתדרות וכלל הגורמים הרלוונטיים, בהם נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר. לראיה, רק ביום חמישי האחרון התקיים דיון בנושא זה. ראוי לציין שמרבית הטענות המצוינות חוטאות לאמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מורן אזולאי
נתב"ג. ארכיון
צילום: מורן אזולאי
מומלצים