שתף קטע נבחר

מייסד סומוטו נחקר בחשד לשימוש במידע פנים

חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי החברה, בעקבות החשד שהמייסד איל יעקב מכר מניות לפני פרסום צניחת ההכנסות בשנת 2017; יעקב נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים

חקירת רשות ניירות ערך בסומוטו: הרשות חוקרת חשד לשימוש במידע פנים ותרמית ני"ע של איל יעקב, מייסד חברת סומוטו לימיטד הבורסאית העוסקת בשיווק מקוון ובוידיאו ובמובייל ובהפצת אפליקציות.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

פרסום מסורתי? "כדאי להשקיע במדיה דיגיטלית"

הביטקוין מזנק ב-11% ומתקרב ל-9,000 דולר

גולף עברה להפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון; המניה צוללת

 

על פי החשד, יעקב מכר מניות של סומטו בהיקף של 4.3 מיליון שקל, בעסקאות מחוץ לבורסה, בטרם התפרסם מידע שלילי מהותי לגבי הכנסותיה בשנת 2017. בכך הוא נמנע מהפסד של כ-762 אלף שקל. יעקב עוכב אתמול לחקירה על ידי חוקרי הרשות ושוחרר בתנאים מגבילים ובהם הפקדת ערבות של 400 אלף שקל.

ענת גואטה (צילום: עמית שעל)
ענת גואטה, יו"ר רשות ני"ע(צילום: עמית שעל)

יעקב נמנה כאמור עם מייסדי החברה, ובתקופה הרלוונטית שימש כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה ובחברת הבת סומטו ישראל. עד ליום 14 באגוסט 2018 היה בעל עניין בחברה. מממצאי החקירה עולה כי ב-13 בדצמבר 2017, לאחר תום המסחר, החברה פרסמה דיווח מיידי מהותי לגבי היקף הכנסותיה וה-EBITDA לשנת 2017.

 

בהשוואה לדיווחים הקודמים, עודכנו ההכנסות וה-EBITDA כלפי מטה באופן משמעותי. כתוצאה מכך ירד שער המניה למחרת בשיעור חד של 24.5% ובמחזור מסחר חריג.

 

על פי החשד, יעקב ידע מבעוד מועד על המידע השלילי שדווח ב-13 בדצמבר 2017, ובהחזיקו במידע מכר את מניות החברה בעסקאות מחוץ לבורסה, בהיקף כספי של 4.3 מיליון שקל. בכך הוא נמנע מהפסד של כ-762 אלף שקל.

 

סומטו נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של כ-185 מיליון שקל. יו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ'.

 

מעו"ד מאור ברדיצ'בסקי המייצג את יעקב נמסר: "מרשי משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בתום החקירה יתברר שלא דבק רבב בהתנהלותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: רשות לניירות ערך
ענת גואטה, יו"ר רשות ני"ע
קרדיט: רשות לניירות ערך
מומלצים