שתף קטע נבחר

ח"כ אבידר: "לא מפחדים מאיומי נתניהו"

ההאשמות ההדדיות ממשיכות: ח"כ אבידר מישראל ביתנו טוען כי נתניהו שיקר שלא הקים מטה למגזר הרוסי, וכי במקום להרכיב ממשלה - עסק בחוק החסינות. ח"כ מכחול לבן טוען: "הציעו לי את משרד הביטחון, תפקיד מ"מ רה"מ ולהיות אחראי על המו"מ עם הפלסטינים". גנץ תועד בשירה בציבור עם ציפי לבני

 

 

 

ח"כ אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו האשים היום (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שלא רצה את סיעתו בממשלה - ובכישלון הרכבת הקואליציה. "במשך ארבעה שבועות נתניהו עסק בניסוח חוק החסינות. לאחר מכן שבוע התעסק בזהות מבקר המדינה - ונותר לו שבוע לבניית הקואליציה", אמר אבידר.

 

אבידר העריך במהלך אירוע שבתרבות בכפר סבא שהליכוד יתקוף את ישראל ביתנו בבחירות ואמר: "מה שיקרה בבחירות זה שנתניהו יתקוף אותנו - ואנחנו נתחזק. אנחנו לא פוחדים ממנו. הוא לא מפחיד אותנו באיומים שלנו, או כששיקר שאמר שלא הקים מטה רוסי ועשה כן". הוא ציין כי "ידענו מהרגע הראשון שנתניהו לא רוצה אותנו בממשלה. התכנסנו בסיעה ואמרנו שיש דיל עם העבודה. ליברמן אמר שיכניס את מי שהוא רוצה, רק שלא יגידו שבגללנו אין ממשלה".

 

בנימין נתניהו אלי  אבידר (צילום: AFP, דוברות ישראל ביתנו)
ח"כ אבידר: "נתניהו עסק בניסוח חוק חסינות, בחירת מבקר מדינה, ונשאר לו שבוע להרכבת ממשלה"(צילום: AFP, דוברות ישראל ביתנו)

לדבריו, ישראל ביתנו הציגה חמישה תנאים. "העוזר של ליצמן ישב בלשכת ראש הממשלה במשך 48 שעות ומנסח איתו את הצעות הפשרה. דבר אחד הם לא מוכנים לתת - את חוק הגיוס שש"ס ודגל התורה אישרו. החוק מתאים מאוד לחרדים".

 

מוקדם יותר טען המשנה לראש המוסד לשעבר ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) כי מקורב לנתניהו הציע לו את תפקיד שר הביטחון וממלא מקומו של רה"מ, יחד עם תפקיד האחראי על המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת עסקת המאה. "סירבתי מיד", אמר בן ברק. אני לא מאמין לנתניהו, וזה לא חלק מהאידיאולוגיה או הערכים שלי".

 

בן ברק התייחס להכרזה על בחירות חדשות ואמר כי "קיבלנו הזדמנות חוזרת לדאוג שבני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. גנץ הוא אדם ישר שאינו מפלג, והוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה".

 

בליכוד הכחישו את דבריו של המשנה לראש המוסד לשעבר ומסרו כי "לאחרונה יש תופעה חדשה. כל מי שרוצה לנפח בערך עצמו מספר שקיבל איזושהי הצעה. כדאי שילמדו את חוקי הכנסת לפני הפברוק הבא. הדברים של רם בן ברק הם בדיחה חסרת בסיס. רה"מ נתניהו או איש מטעמו לא הציעו לו דבר, ובדיקה קצרה היתה מגלה שלהצעות כאלה אין שום היתכנות משפטית".

 

הצגת רשימת יש עתיד בחירות 2019 רם בן ברק (צילום: מוטי קמחי)
רם בן ברק(צילום: מוטי קמחי)

בן ברק הוסיף כי "בנימין נתניהו הוא המפלג הלאומי והמשחית הלאומי, ואין מצב שנשב בממשלה אחת שעומד בראשה אדם שיצר פילוג ושיסוע כה עז במדינת ישראל. הממשלה בראשותו מאמינה שיש 80% אזרחים סוג א' ו-20% אזרחים סוג ב'". 

 

בתוך כך, יו"ר הרשימה בני גנץ תועד אמש באירוע שירה בציבור בקיבוץ בארי יחד עם ח"כ לשעבר ציפי לבני. בשיחה עם ynet אמרה לבני כי הפגישה עם גנץ הייתה מקרית, ונכון לעכשיו היא לא שוקלת או מתכננת לחזור לחיים הפוליטיים.

 

 

באירוע שבתרבות בבאר שבע התייחס ח"כ עפר שלח (כחול לבן) למצבו המשפטי של ראש הממשלה ואמר כי "הבחירות החוזרות הן הזדמנות עבור היועץ המשפטי לממשלה. אסור לו לדחות את השימוע של נתניהו, ועליו לקבל החלטה סופית מיד לאחריו". שלח אמר כי הוא מאמין שכחול לבן תנצח בבחירות החוזרות, אך הדגיש כי "בכל מקרה חיוני לדעת אם נתניהו הולך למשפט עוד לפני שתורכב הממשלה הבאה. כך תימנע חזרה על הביזיון שחווינו בשבועות האחרונים ואפשר יהיה להרכיב ממשלה בישראל".

  

קרב סכינים במפלגת העבודה

גם במפלגת העבודה התייחסו לכישלון הרכבת הקואליציה, שבמהלך מאמצי נתניהו הוגשו הצעות גם לסיעתו של אבי גבאי. חברת הכנסת סתיו שפיר בחרה לתקוף את היו"ר שהתייעץ עם מקורביו על הצטרפות לממשלה ואמרה: "אבי גבאי צריך לפנות את מקומו מחר בבוקר ולהכריז על פריימריז פתוחים להנהגת המפלגה. נדהמתי וכאבתי לראות שחלק מחבריי שיתפו פעולה במסגרת המו"מ עבור תפירת תיקים לעצמם. זה בדיוק מה שנתניהו רוצה: שהציבור יתעב את הפוליטיקה ויברח, במקום להתגייס למאבק על הדמוקרטיה".

 

טל רוסו אבי גבאי מפלגת העבודה בחירות 2019 (צילום: מוטי קמחי)
לא מתרגש מהביקורת על המחשבות להיכנס לממשלה. טל רוסו(צילום: מוטי קמחי)

מספר 2 ברשימה, טל רוסו, לא התרגש מהביקורת ואמר כי "הדבר הראשון אצלי זה המדינה, אחר כך המפלגה ואז אני. אם יש סיכוי להציל את המדינה, לשמור על הדמוקרטיה ולמנוע מסע בחירות נוסף עם תוצאות גרועות יותר - איך אפשר שלא להסתכל על ההצעה? גם אם אויבנו היו מציעים היינו בודקים את זה"

 

יו"ר הסיעה איציק שמולי אמר בשבתרבות בהבימה כי "מפלגת העבודה נקלעה למשבר העמוק ביותר בתולדותיה. גם אם חלק שקלו את האפשרות בתמורה לתפקידים - אני גאה על העמידה הנחרצת שלי נגד האפשרות לספק לנתניהו הגנה מפני כתבי אישום פליליים.

 

שמולי התייחס גם לאפשרות של חיבורים פוליטיים אפשריים ואמר כי עדיין מוקדם לקבוע אם הדבר יקרה. "זה חייב להיבחן בעתיד מתוך עמדה של חוזקה ולא חולשה, כשהפרטמר היחידי הוא אם זה מגדיל את הסיכוי של הגוש כולו להחלפת נתניהו או לא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל, AP
ליברמן ונתניהו
צילום: דנה קופל, AP
מומלצים