שתף קטע נבחר

"מוחמד סלאח הגיבור סופר כוכב, פרעה החדש"

כלי התקשורת והאוהדים במצרים יצאו מגדרם לאחר שהחלוץ זכה עם ליברפול בליגת האלופות: "אלוהים מגן עליך, אתה הגאווה שלנו ושל כל העולם הערבי". איך חגגו במשפחתו ומה עשו לכבודו חנויות הפלייסטיישן

צפייה המונית בקהיר של גמר הצ'מפיונס (צילום: gettyimages)
צפייה המונית בקהיר של גמר הצ'מפיונס(צילום: gettyimages)

רוצים לאכול את הפול של ליברפול? (צילום: AFP)
רוצים לאכול את הפול של ליברפול?(צילום: AFP)

 

שנה אחרי מפח הנפש הגדול - מוחמד סלאח ואוהדיו ברחבי מצרים בעננים. בגמר ליגת האלופות אשתקד נפצע החלוץ המצרי כתוצאה מעבירה קשה של סרחיו ראמוס כאשר ליברפול הפסידה 3:1 לריאל מדריד. אמש הוא חגג זכייה ראשונה שלו בתואר אחרי ניצחון 0:2 על טוטנהאם בגמר שהתקיים במדריד.  

 

סלאח הבקיע את השער הראשון בפנדל שנשרק לזכות קבוצתו 25 שניות בלבד לאחר שריקת הפתיחה. הוא לא הציג משחק גדול ולא הבקיע שערים נוספים, אבל העובדה שזכה בפרס החשוב ביותר למועדונים העלתה את הגאווה בו במולדתו לשיאים חדשים. 

 

מוחמד סלאח ליברפול (צילום: רויטרס)
סלאח עם אשתו ובתו(צילום: רויטרס)
כל אחד חולם להיות יום אחד מוחמד סלאח (צילום: gettyimages)
כל ילד מצרי חולם להיות יום אחד מוחמד סלאח(צילום: gettyimages)
 

בעיתון "היום השביעי" פורסמו תמונות של סלאח חוגג את הניצחון עם אשתו ובתו. ב"בוטולאט" נכתב: "סלאח סופר כוכב, פרעה המצרי. הגיע הזמן להכתיר את הגיבור. סלאח היה הראשון מבין שחקני ליברפול שעלה לקבל את המדליה של המנצחים".

 

ב"מסראווי" הזכירו שסלאח אינו הכדורגלן הערבי הראשון הזוכה בתואר, מכיוון שקדמו לו האלג'יראי רבאח מאדג'ר, שכבש ב-1:2 של פורטו על באיירן מינכן בגמר ב-1987 והמרוקאי אשרף חכימי, שזכה עם ריאל מדריד בעונה שעברה.

 

כרזות של האליל המצרי (צילום: gettyimages)
כרזות של האליל המצרי(צילום: gettyimages)

 

כוכבים וסלבריטאים מיהרו לברך את החלוץ לרגל הזכייה ברשתות החברתיות. "אתה הגאווה שלנו ושל כל העולם הערבי, המלך המצרי", נכתב בברכות. "אלוהים מגן עליך. מאחלים לך לזכות

גם עם הנבחרת באליפות אפריקה".  

 

השמחה הייתה גדולה במיוחד בכפר הולדתו של סלאח, נגריג, השוכן כ-130 ק"מ מצפון לקהיר, באזור הדלתא בין בירת מצרים לבין אלכסנדריה. בכל המדינה יש לחלוץ אוהדים שרופים, אבל מעריציו הגדולים ביותר חיים בכפר זה, אליו הוא שולח מדי חודש סכום של 3,500 אירו למען המשפחות הנזקקות. בין היתר הוא תרם סכום גדול למען הקמת בית חולים ובית ספר במקום.

 

חנויות הפלייסטיישן בעיר שינו את מנהגן לכבודו. בערב המשחק, במקום לאפשר למבקרים לשחק במשחקי הווידאו, הן הפכו לבתי קפה והקרינו על המסכים את הגמר. כלי התקשורת במדינה סיקרו בהרחבה את החגיגה בבית משפחתו של השחקן: "אבא שלו קפץ משמחה, אמא שלו המשיכה להתפלל עד שריקת הסיום".

 

הרגע בו סלאח כבש את השער הראשון מול טוטנהאם (צילום: gettyimages)
הרגע בו סלאח כבש את השער הראשון מול טוטנהאם(צילום: gettyimages)

 

סלאח עצמו הגיב לאחר המשחק: "הקרבתי את חיי למען הקריירה שלי בכדורגל וזה היה החלום שלי מאז שהייתי ילד בן שבע. להיות מצרי ולהגיע לרמה הגבוהה ביותר זה משהו בלתי ייאמן עבורי. אני מאושר ששיחקתי הפעם 90 דקות בגמר השני שלי ברציפות. לא היה לי משחק גדול, אבל שיחקנו בצורה מדהימה כקבוצה".

 

הרחובות במצרים היו שוממים במהלך הגמר (צילום: gettyimages)
הרחובות במצרים היו שוממים במהלך הגמר(צילום: gettyimages)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים