שתף קטע נבחר

הזרקת חומר לעיבוי שפתיים הסתיימה בנזק בלתי הפיך

הזריקה שעשתה שחר נוח לעיבוי השפתיים גרמה לה לזיהום חמור ושפתה העליונה התנפחה לממדים חריגים. בדיעבד היא גילתה לטענתה כי המטפלת שביצעה את ההליך לא הייתה מוסמכת לבצע אותו

לפני כשנה עברה שחר נוח בת ה-19 מהקריות טיפול לעיבוי השפתיים. ההזרקה גרמה לזיהום קשה בשפה העליונה של הצעירה, אשר התנפחה לממדים חריגים. נוח מתארת שהיא גילתה בדיעבד כי המטפלת שלדבריה ביצעה את ההליך, לא הייתה מוסמכת לבצעו. "הטיפול לעיבוי השפתיים לקח את השמחה מהחיים שלי. במשך כשנה התביישתי לצאת מהבית", מתארת הצעירה.

 

קיראו עוד

התחזה למומחה פלסטי ברמת החייל - והזריק בוטוקס מזויף

כמה זמן מחזיק בוטוקס? המדריך להעלמת קמטים

 

נוח מספרת כי הקשר עם המטפלת נוצר באמצעות בתה שעבדה איתה. "היא אמרה שאימא שלה עושה הזרקות למילוי השפתיים. היא סיפרה שהיא עשתה את זה והמליצה לי גם. השתכנעתי".

 

שחר נוח לכתבה בלבד (באדיבות המצולמת)
"המטפלת הכחישה שהיא טיפלה בי", שחר נוח(באדיבות המצולמת)

 

"התעלמה מהפניות שלי לאחר שהשפה התנפחה"

הצעירה מוסיפה ומתארת כי בפגישה הציגה המטפלת תעודות המסמיכות אותה לבצע את ההליך. "ביררתי עליה גם דרך בנות אחרות שטופלו אצלה ובאינסטגרם. היא הראתה לי תעודות מחו"ל וסיפרה שהיא עברה את ההכשרה בארצות הברית. שילמתי לה 1,200 שקלים במזומן על הטיפול".

 

נוח מפרטת כי יום לאחר ההזרקה החלה השפה העליונה שלה להתנפח: "קמתי בבוקר עם שפה נפוחה באופן שקשה לי לתאר. סבלתי מכאבים נוראים. פניתי בדחיפות לבית חולים, שם קיבלתי טיפול באנטיביוטיקה וסטרואידים והחלו בטיפולי המסה של החומר שהוזרק".

 

היא מוסיפה כי כשפנתה למטפלת, לא זכתה למענה. "כשניסיתי לפנות אל המטפלת היא התעלמה מהפניות שלי. בהתחלה היא לא ענתה לשיחות שלי ובהמשך היא הכחישה בכלל שהיא טיפלה בי. היא טענה שהיא לא מכירה אותי".

 

שחר נוח לכתבה בלבד (באדיבות המצולמת)
"השפה לא תחזור להיות כפי שהייתה לפני ההזרקה"(באדיבות המצולמת)

 

נוח מסיפה ואומרת כי "עד היום אני סובלת מכאבים בגלל מה שהיא עשתה לי. במשך כשנה נמנעתי מלצאת מהבית. התביישתי במראה שלי. אנשים שואלים אותי כל הזמן מה קרה לי. מאז הטיפול אני לא יכולה לחייך בלי שהשפה תכאב. הטיפול גרם לי להרבה מאוד עוגמת נפש".

 

בשבוע הבא צפויה נוח לעבור ניתוח לתיקון השפה אצל ד"ר צח שרוני. "שחר לא ידעה לומר איזה חומר הוזרק לה לשפה", מפרט המומחה לכירורגיה פלסטית, "ההזרקה גרמה לזיהום חמור מאוד בשפה. אחרי שהיא טופלה באנטיביוטיקה, היא עברה הליך להמסת החומר שהוזרק, אבל בשפה נותרו שראיות של החומר ונוצר עור עודף בשפה, דבר שגורם למראה הלא טבעי שלה".

 

ד"ר שרוני מוסיף ומסביר כי בניתוח הוא צפוי להסיר את העור העודף מהשפה ולנקות את שאריות החומר שנותרו.

 

"רוצה למנוע מעוד בנות לסבול כמוני"

"לצערי היום אנחנו רואים יותר ויותר מקרים של מטופלים שעברו טיפול אצל אנשים לא מוסמכים בגרמו להם הרבה מאוד נזק. השפה של שחר לעולם לא תחזור להיות כפי שהייתה לפני ההזרקה", מציין ד"ר שרוני.

 

"כל אדם יכול להזמין באינטרנט איזה חומר שהוא רוצה ולהזריק למי שהוא רוצה. אין פיקוח ואין רגולציה. זו האחריות של המטופל לבדוק בציציות את ההכשרה של האדם שמזריק לו חומר פלסטי לגוף. האופציה הזולה יכולה לעיתים לגרום להרבה מאוד נזק".

 

נוח מסבירה כי "המניע שלי בחשיפת המקרה שלי הוא למנוע מבנות נוספת את הסבל שאני עוברת. כל מי שעובר טיפול חייב לבדוק היטב אצל מי הוא מטופל. אני קוראת לכל אותן בנות שרוצות למלא את השפתיים - תלכו רק לרופאים שמוכשרים לבצע את ההליך". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המצולמת
"לא יצאתי מהבית", שחר נוח
באדיבות המצולמת
צילום: יח"צ
ד"ר צח שרוני, מומחה בכירורגיה פלסטית
צילום: יח"צ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים