שתף קטע נבחר

מלכת היופי שעבדה עם ליברמן: "הוא נרקיסיסט, חוק הגיוס לא מעניין אותו"

יאנה חודריקר-כנפו, שהייתה מראשוני הפעילים של ישראל ביתנו והכירה שנים רבות את ליברמן, התראיינה לאולפן ynet: "ליברמן פועל במאה אחוז רק לטובתו". ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "לא מתרגשים מהאיום לקחת את הקול הרוסי. נתניהו איבד קשר עם המציאות"

 

 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוכיח שוב, בהחלטתו שלא להיכנס לממשלת נתניהו ולהביא לקיומן של בחירות, שהוא האיש הכי לא צפוי בפוליטיקה הישראלית. מי שיכולה לשפוך אור על דמותו של ליברמן היא יאנה חודריקר-כנפו, מי שהייתה מראשוני הפעילים של ישראל ביתנו עוד ב-1999. היא התארחה היום (ראשון) באולפן ynet ואמרה כי ליברמן "נרקיסיסט שלא מעניינים אותו המצביעים ולא חוק הגיוס".

 

חודריקר-כנפו, שהייתה דוגמנית ומלכת היופי של ישראל ב-1993, תקפה בחריפות את ליברמן, ולדבריה "כל מה שמעניין אותו זה אביגדור ליברמן, הבנאדם הוציא אותנו למערכת בחירות בפעם השנייה. אם הייתה חשובה לו טובת המדינה, הוא היה חושב על שלושה מיליארד שקל שאנחנו הולכים להוציא".

יאנה חודריקר-כנפו (צילום: אלי סגל)
יאנה חודריקר-כנפו(צילום: אלי סגל)

ארכיון 1993 יאנה חודריקר מלכת היופי (צילום: שאול גולן)
יאנה חודריקר עם עפרה חזה, בטקס מלכת היופי(צילום: שאול גולן)
 

 מה הקשר בינך לבין ליברמן?

"אני ובעלי היינו ממש ממקימי ישראל ביתנו, לפני עשרים שנה. הבאנו פעילים, מתנדבים, תקשורת, מצביעים. אותם אנשים שהבאנו, רובם, נשארו במפלגה עד היום. אחד מהם נבחר להיות ראש עיר ממש בבחירות האחרונות. כשאנחנו הגענו לאיווט, היינו בטוחים במאה אחוז שמה שמוביל אותו זה טובת המדינה. הוא עשה רושם של אדם כזה שהולך לבצע תיקונים. מה שראינו עכשיו זה שהוא פעל במאה אחוז לטובת אביגדור ליברמן".

 

שמעת ממנו בשנות ההיכרות מצביע על כך שהיעד הסופי שלו זה ראשות ממשלה? 

"בתחילת הדרך הוא רצה להיות שר האוצר, הוא שאף מההתחלה ממש גבוה. זה מה שעניין אותו. לא עניינה אותו המפלגה, לא עניינו אותו המצביעים. הוא יכל לעשות סוף סוף צעד עבור הבוחרים שלו, להסדיר פנסיות לעולים כמו ההורים שלי, שהגיעו לכאן ולא קיבלו שום ותק ומקבלים גרושים בפנסיה. אבא שלי עשר שנים עבד פה בישראל ועשר שנים לא קיבל פנסיה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה ישראל ביתנו (צילום: דנה קופל)
"לא חשובה לו טובת המדינה". ליברמן (צילום: דנה קופל)
 

את חושבת שהציבור הרוסי דווקא יתנקם בו על זה?

"אני בטוחה שאת הציבור הרוסי לא מעניין חוק הגיוס. את אף אחד זה לא מעניין ובטח שלא את ליברמן. הדבר האחרון שמעניין אותו זה חוק הגיוס. ייקח זמן לציבור לעכל מה בעצם קרה פה, כי אני חושבת שאף אחד מאיתנו לא מעכל את הבחירות האלה עדיין. ברגע שיעכלו, זה לא יגדיל לליברמן את מספר המנדטים".

 

ח"כ פורר: "גנץ הוא לא אופציה"

בתוך כך, ח"כ עודד פורר ממפלגתו של ליברמן התארח גם הוא הבוקר באולפן ynet, ואמר כי הוא לא חושש מהאיום של הליכוד להשקיע כספים ומאמץ רב בקול הרוסי בבחירות. "העובדה שהם לא דאגו לאוכלוסייה הזו ולא דואגים לה לאורך כל הקדנציה, לא תשנה את מצבם כשהם באים פתאום שלושה חודשים לפני בחירות. נתניהו אהוד בקהל הרוסי ויש לו לא מעט מצביעים שם, אבל יש גם מצביעים לנו.  

 

 

 

"כלל הציבור וגם ציבור דוברי הרוסית מעדיפים מנהיג עם עקרונות, מנהיג שיש לו מילה, וכשאנחנו מבטיחים משהו לפני הבחירות, אנחנו עושים אותו גם אחרי הבחירות".

בני גנץ בנאום במליאה (צילום: יואב דודקביץ' )
"הוא לא אופציה". גנץ (צילום: יואב דודקביץ' )

הציבור לא מת על הרעיון של ללכת לבחירות.

"גם אנחנו לא מתים עליו".

 

זה לא מופרך להעריך שנגיע לאותה קונסטלציה פוליטית מיד אחרי הבחירות, ואז מה?

"אני מקווה שלא נגיע לאותה קונסטלציה. אני מקווה שהקונסטלציה תהיה כזו שלציבור הישראלי תהיה הרבה יותר השפעה בממשלה. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

טקס אזכרה ממלכתי לזכר  יהודי אתיופיה (צילום: עמית שאבי)
"איבד קשר עם המציאות". נתניהו (צילום: עמית שאבי)

תמליצו על נתניהו?

"אנחנו ממליצים על מי שירכיב ממשלת ימין. בני גנץ הוא לא אופציה כמי שיכול להרכיב ממשלת ימין, כי אני לא תופס את בני גנץ כימין. כמו שאמרנו לפני שלושה חודשים, אין לנו שום דבר אישי נגד נתניהו, גם לא פסלנו אותו לפני יומיים ולפני שלושה. במהלך מערכת הבחירות קמות רשימות, ואני לא יודע מה יקרה פה כמו שלא ידענו מה יהיה בתחילת מערכת הבחירות הקודמת".

 

אולי מה שאתם מכוונים אליו בעצם הוא להתחזק עד כדי כך שאביגדור ליברמן יהיה ראש ממשלה.

אנחנו מתכוונים להתחזק וכמה שיותר. אם יש מישהו שחושב אחרת אז הוא טועה".

עודד פורר (צילום: אלי סגל)
"ימין זה לא בדיבורים". עודד פורר באולפן (צילום: אלי סגל)

נתניהו מנסה למתג אתכם כשמאל, הוא אומר שליברמן מפיל ממשלות סדרתי.

"אני ממש נהנה לשמוע זאת מהאיש שבתגובה לירי מטחים ירה מטבע חוץ של דולרים על החמאס. אני ממש נהנה לשמוע ממי שעצר את חקיקת עונש מוות למחבלים קורא לנו שמאל. הרי זו בדיחה. ראש הממשלה איבד את הקשר עם המציאות במחשבה שלו שהוא זה שקובע מי ימין ומי לא ימין. ימין זה עניין של מדיניות, לא של דיבורים".

 

אולי יותר מתאים לכם ללכת לכיוון יאיר לפיד?

"בניגוד ללפיד אין לי שום בעיה לשבת בממשלה עם חרדים. ישבתי בממשלות עם חרדים. אני חושב שבמובן הזה צריכים להיות קווי יסוד מצד אחד ימניים, שללפיד אין אותם, מצד שני קווי יסוד שאומרים חיה ותן לחיות. בניגוד ללפיד אני לא מנסה לשנות את החרדים, אני פשוט מבקש שהם לא יבקשו לשנות אותי".

 

 

גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה התייחס לבחירות ותקף את ליברמן: "אני חושב שבבחירות האחרונות הוכח שהעם בישראל, לפחות 70 מנדטים, רוצים את נתניהו בראשות הממשלה ולכן המנדטים האלה יבואו לידי ביטוי. אנשים יודעים שאם יצביעו לליברמן הם לא יקבלו את נתניהו, אנשים יודעים שאם יצביעו למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הם לא יקבלו את נתניהו ולכן הסיטואציה, אין ספק שהיא תשתנה. לצערי הרב אנחנו צריכים לעבור שנה קשה בשביל זה".

 

מבחינתכם ליברמן הוא עדיין שותף לגיטימי לממשלת ימין?

"אני מעריך שכל עם ישראל יודע שהוא לא מעוניין להיות שותף, יש לו סיבה אישית, אני לא חושב שזו שאלה אם הוא שותף לגיטימי, הוא לא שותף".

 

אתם לא תשבו איתו יותר בממשלות?

"הוא לא יישב בממשלה עם נתניהו, אנחנו יושבים עם הרבה אנשים, זו לא הסיטואציה, כל מי שמצביע לו יודע שהוא לא יישב בממשלת ימין".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל, אלי סגל
ליברמן וחודריקר-כנפו
צילום: דנה קופל, אלי סגל
מומלצים