שתף קטע נבחר

פורד F250 (מבחן בזק) - טוב עוד יותר

הטנדר הגדול של פורד מגיע לישראל בגרסת ביניים, עם הבטחה לאיכות נסיעה גבוהה על חשבון יכולת העמסה. נהגנו בו לראשונה

 

 

הטנדרים הגדולים המגיעים אלינו מארה"ב מוגדרים כאן כמשאיות, מה שמאפשר להם פטור ממע"מ והטבות מיסוי דוגמת שווי שימוש אפס, החזר על בלו, אגרת רישוי נמוכה והכרה מלאה בהוצאות. בכך הם הופכים מיידית לבחירה כלכלית עדיפה משמעותית על טנדרים קטנים. ועוד לא דיברנו על יתרונותיהם הפיזיים-מוטוריים למי שזקוק לאלה.

 

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

אלא שבפועל, רק מעטים מנצלים את יכולות העמסה והגרירה יוצאות הדופן, וחלק ניכר מבעליהם עושים בהם שימוש בעיקר כ"מקלט מס". בהתאם, איכות נסיעה משובחת יחסית ורמת אבזור גבוהה מככבות גבוה בסדרי העדיפויות. שברולט הייתה ראשונה לזהות את המגמה והגיבה ב-2011 עם הסילברדו 2500HD, דגם ביניים עם איכות נסיעה גבוהה מגרסת 3500HD ששווקה עד אז. זו גם אחת הסיבות לכך שהפך לדגם הנמכר ביותר בקטגוריה מאז - עד כדי למעלה מ-50% מהשוק.

 

גם סמל"ת החלה לשווק את הראם 2500 כגרסה מתחרה בסוף השנה שעברה, וכעת מגיבה גם דלק מוטורס, יבואנית פורד, עם ה-F250. כמו מתחריו, גם הוא מבטיח שיפור בנוחות בתמורה לוויתור מסוים על כושר העמסה לעומת ה-F350 ששווק עד כה.

 

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מה שונה: ההבדל העיקרי בין ה-250 ל-350 הוא במערך קפיצי עלים אחוריים בכיול רך יותר (שלושה עלים במקום חמישה) והחלפת בולמי הזעזועים הקשיחים של רנצ'ו ביחידות צנועות יותר של פורד. גם לחץ האוויר לצמיגים האחוריים המומלץ על ידי היצרנית ירד ב-20%. ואכן, שינויים אלה הביאו עמם שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה, עם ספיגת שיבושים טובה יותר והפחתה משמעותית של "בעיטות אחוריים" האופיינית לטנדר ללא מטען בארגז. גם בשביל משובש הוא נעים משמעותית, כמעט ללא תלונות נוסעים מאחור.

 

מנגד, כושר העמסה נמוך בכ-600 ק"ג ועומד באופן רשמי על קצת יותר מטון. זהו נתון דומה לטנדרים קטנים, אבל עדיין הרבה מעבר למה שמרבית הלקוחות מעמיסים על הארגז באופן קבוע. בכל מקרה, הוא מתמודד טוב מהטנדרים היפניים עם משקל של כ-400 ק"ג בארגז - מבחינת יכולת בלימה האצה והיגוי. כושר הגרירה נותר ללא שינוי (3.5 טון) והוא נהנה כבעבר מתמסורת עם מצב "גרירה" ומערכת אגזוז ברקס יעילה למדי.

 

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר מפיק 450 כ"ס ו-129 קג"מ (תוספת 10 כ"ס ו-2 קג"מ מב-F350), כך שמבחינת נתונים הוא החזק ביותר כיום. תיבת שישה הילוכים אוטומטית נותרה ללא שינוי, אבל יחס העברה הסופי ארוך יותר. התוצאה היא שיפור זעיר בביצועים אך תאוצה חלקה ונעימה יותר ומנוע שמסתובב בסל"ד נמוך יותר בשיוט. זה מפחית רעשים וגם את צריכת הדלק - 6.3 ק"מ לליטר סולר בממוצע המבחן.

 

שיפור נוסף ולא פחות חשוב הוא לאבזור הבטיחות, שכולל בגרסת המבחן הבכירה (לארייט) בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אם כי זו האחרונה אינה פועלת עד עצירה מלאה ולא מאפשרת שימוש בה לזחילת פקקים למשל. חבל שהתראות על סטייה מנתיב ושטחים מתים (כולל של הנגרר) המוצעות בצפון אמריקה, לא משווקות כאן.

 

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

ברכב המבחן מקום לשני נוסעים מלפנים עם קונסולה ביניהם - הכוללת תאים שימושיים - במקום המושב השלישי מלפנים ב-F350. בעתיד תוצע אופציה זו גם -F250. יש לציין שה-F250 מוצע גם בגרסת קבינה וחצי (Super Cab) עם צמד דלתות אחוריות הנפתחות הפוך לקדמיות ותג מחיר נמוך משמעותית (החל מ-225 אלף שקל), אך היא לא הייתה זמינה למבחן. מרחב המחיה בה לנוסעים מאחור צנוע משמעותית ומתאים בעיקר לילדים.

 

מה נשאר: העיצוב החיצוני נותר ללא שינוי והוא עדיין מרשים וכוחני, למרות שימוש מוגזם בניקל בחזית. תא הנוסעים איכותי, המושבים מציעים נוחות גבוהה ותמיכה טובה ושדה ראיה מצוין. יש אינספור תאי אחסון שימושיים, לא פחות מארבעה שקעי USB לטעינה ואפילו שקע 12V. גם מרחב המחיה יוצא דופן, טוב משמעותית מהמתחרים בעיקר במושב האחורי, אך משום מה הוא נטול ידיות אחיזה בתקרה.

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
רשימת האבזור נותרה כבעבר. כבר מגרסת הבסיס יש מסך מגע בגודל "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה אחוריים, כיוון חשמלי למושב נהג, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "18 קלים. רכב המבחן הוסיף בנוסף צג נתונים דיגיטאלי בלוח המחוונים, מערכת מצלמות היקפית, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי עור, כיוון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים עם חימום וקירור, מפתח חכם וחלון שמש.

 

המידות החיצוניות נותרו זהות וכך גם גודל הארגז, שצויד בגרסה הנבחנת במנגנון פתיחה-קלה באמצעות מתג בתא הנוסעים או מהשלט, עם מדרגה נשלפת לטיפוס נוח. יש גם חבילת תאורה היקפית - לארגז ובמראות הצד - לטובת העמסה לילית.

 

מערכת ההנעה הכפולה כוללת הילוך כוח ואפשרות לנעילת הדיפרנציאל האחורי, ומסיעת ליכולת עבירות גבוהה בהרבה ממתחריו הישירים. גם בקרת ירידה במורד יעילה למדי.

פורד F250 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

סיכום: בהתאם לייעודו, פורד F250 אכן מטפל בנקודת התורפה העיקרית של ה-F350 - נוחות הנסיעה, שהופכת כאן טובה מאוד ביחס לקטגוריה, באופן שוודאי יוערך על-ידי לקוחות שמבלים חלק ניכר מהזמן בנסיעות ממושכות על האספלט. מעבר לכך הוא משמר את יתרונות הדגם כמו אבזור עשיר, מרחב מחיה ראוי לנוסעים, ביצועים טובים ויכולת שטח.

 

בכך הוא בלי ספק הטנדר האמריקאי הטוב בקטגוריה, לפחות נכון להיום. עם זאת, חשוב לזכור כי בקרוב מאוד הוא יאלץ להתמודד מול גרסאות עדכניות למתחריו הישירים - ראם HD שנחת כאן לאחרונה ושברולט סילברדו שיגיע בסוף השנה. וזה לא יהיה פשוט.

 


פורד F250

פורד F250
מנוע V8, טורבו
נפח / סוג דלק 6,700 סמ"ק / דיזל
הספק מרבי 450 כ"ס ב-2,800 סל"ד
מומנט מרבי 129 קג"מ ב-1,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית, כפולה / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 635.1 ס"מ
רוחב 203.1 ס"מ
גובה 207 ס"מ
בסיס גלגלים 405.9 ס"מ
משקל עצמי / מותר 3,495 ק"ג / 1,041 ק"ג
ארגז אורך / רוחב 208 ס"מ / 169.9 ס"מ
מהירות מרבית אין נתון
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) אין נתון
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) אין נתון
מחיר רכב מבחן 260 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחן

 


פורסם לראשונה 09/07/2019 21:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים