שתף קטע נבחר

המחירים ירדו? הנאמן הסכים למכירת הנכס של רייפמן בסביון

עו"ד איתן ארז, הנאמן לנכסי אלי רייפמן, הסכים לבקשתו של שלי נרקיס למכור את הבית בסביון תמורת כ-17 מיליון שקל: "המחירים ביישוב ירדו פלאים בשנים האחרונות"

יימכר הנכס של אלי רייפמן בסביון: עו"ד איתן ארז, הנאמן לנכסי אלי רייפמן, מסכים לבקשת איש העסקים שלי נרקיס למכור את הנכס של רייפמן בסביון ב-16.7 מיליון שקל לאיש העסקים אבי יוחנן ורעייתו, הבעלים של רשת המזון זול ובגדול.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שלי נרקיס: למנות כונס למכירת הנכס של אלי רייפמן

אלי רייפמן מייסד אמבלייז השתחרר מהכלא

בוטל חיוב כספי נגד הנאמן של רייפמן באנגליה

 

 

"במשך שנים פנה הנאמן עו"ד איתן ארז לשלי נרקיס שוב ושוב ודרש ממנו לממש את הנכס, אולם נרקיס לא עשה כן בטענה כי מצב השוק איננו מאפשר קבלת הצעה ראויה", מסר ארז לבית המשפט. לדבריו, "הוא "שמח שנרקיס סוף-סוף ניאות לממש את הנכס כאשר לעניות דעת הנאמן התמורה המוסכמת עם הרוכשים הפוטנציאליים (כ-16.7 מיליון שקל) היא תמורה ראויה לנוכח מצב שוק הנדל"ן, ובמיוחד בהיבט של בתים בסביון שמחירם נמצא בשפל בשנים האחרונות. בנסיבות אלה הנאמן איננו מתנגד לבקשה".

הבית של אלי רייפמן בסביון (צילום: צביקה טישלר)
הבית של אלי רייפמן בסביון(צילום: צביקה טישלר)

ב-2009 נתן בית משפט צו כינוס נגד איש העסקים אלי רייפמן, ממייסדי אמבלייז. ב-2011 הוכרז רייפמן פושט רגל ועו"ד איתן ארז מונה כנאמן לנכסיו. במסגרת נכסיו של רייפמן קיים בית (שלד) בסביון על שטח של חמישה דונמים. על הנכס יש משכנתה ללא הגבלה בסכום לטובת שלי נרקיס בגין הלוואות שונות שנתן לרייפמן ב-2008-2006. עו"ד ארז הכיר בתוקף המשכנתה שנרשמה על זכויות רייפמן בבית בסביון. גובה החוב של רייפמן לנרקיס שאושר על ידי הנאמן עומד על כ-55 מיליון שקל, כאשר הנכס צפוי להימכר בכ-16.7 מיליון שקל בלבד.

אלי רייפמן  (צילום: שאול גולן)
אלי רייפמן (צילום: שאול גולן)

בשבוע שעבר חשף "ממון" כי איש העסקים שלי נרקיס, שכונה בעבר "מלך השוק האפור", מבקש למנות כונס נכסים למכירת נכס בסביון של אלי רייפמן. נרקיס הוא לטענתו נושה מובטח של אלי רייפמן, כאשר להבטחת החוב מישכן רייפמן את זכויותיו בנכס בסביון לטובת נרקיס.

 

מהבקשה שהגיש נרקיס, באמצעות עו"ד ערן פלס, עולה כי מינוי פלס ככונס למכירת הנכס לבני הזוג יוחנן חיוני כדי לאפשר מימוש המשכנתה והעברת זכויות רייפמן לרוכשים. עוד נטען כי בני הזוג יוחנן הביעו נכונות עקרונית לרכוש את הנכס ב-16.7 מיליון שקל. בבקשה טוען נרקיס כי "אין צורך בפרסום מכרז והערכת שמאי לאור סכום הנשייה הגדול ולאור העובדה שהנכס יימכר בפחות משליש מסכום הנשייה".

 

עוד נטען כי לנרקיס "יש אינטרס למקסם את תמורת הנכס אך בשנים האחרונות לא הצליח נרקיס למצוא קונה במחיר גבוה יותר, שכן בסביון יש נכסים רבים המוצעים למכירה במחירים נמוכים יותר, ובנוסף המחירים ירדו פלאים בשנים האחרונות". בית המשפט טרם אישר את הבקשה למכירת הנכס.

 

מה קרה למחירים בסביון?

המשבר בנכסי היוקרה בישראל איננו דבר חדש, ובסביון נרשמת בשנים האחרונות ירידה ממוצעת של כ-10%-20% במחירי הנכסים. הסיבה העיקרית היא שביישוב אחוזות הבנויות על נחלות גדולות שבהן הבעלים יודע בדיוק כמה שילם על הקרקע וכמה השקיע בבנייה. כשהוא רוצה למכור את הנכס וההצעות שהוא מקבל לא מחזירות את ההשקעה, שלא לדבר על רווח כלשהו, הוא מחכה עם המכירה זמן רב ובינתיים שוק היוקרה ממשיך לאבד גובה והמחירים יורדים. קונים רבים גם לא רוצים לשלם יותר על בית שעוצב בטעמם של המוכרים ולא בטעמם שלהם.

 

"המגרשים הסטנדרטיים בסביון (לא בהרחבה) הם בשטחים של חמישה דונם ומעלה", אומר השמאי אוהד דנוס, "כיום ניתן למצוא ביישוב גם בנייה חדשה יותר בגדלים של 500 מ"ר ו-1,000 מ"ר, אך אלו לא ייחשבו לנכסי יוקרה". 

 

השתתף בהכנת הידיעה: עופר פטרסבורג
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
הבית של אלי רייפמן בסביון
צילום: צביקה טישלר
מומלצים