שתף קטע נבחר

אחרי 12 שנים: ישראל אישרה הכנסת חומרים עם "שימוש כפול" לעזה

גורמים פלסטינים דיווחו כי ישראל הכניסה עשרים גלילים של חוטי פלדה, שהיו אסורים מאז 2006, לטובת הדייגים ברצועה. הקלות נוספות במסגרת הבנות הרגיעה עם ישראל - עם תום הרמדאן

דגל הרשות הפלסטינית על חוף הים ב עזה ליד גבול ישראל (צילום: EPA)
עשרים גלילי פלדה הוכנסו לראשונה לרצועה. דייגים בעזה(צילום: EPA)

 

גורמים פלסטינים מסרו אתמול (יום ראשון) לעיתון "אל-קודס" כי הרשויות בישראל התירו להכניס לרצועת עזה חומרים שישראל אסרה על הכנסתם לרצועה זה 12 שנים בשל העובדה שנעשה בהם "שימוש כפול". זאת, במסגרת יישום הבנות הרגיעה עם חמאס.

 

עוד על הבנות הרגיעה בעזה:

 

הגורמים דיווחו כי ישראל הכניסה שלשום ואתמול לרצועה חוטי פלדה שמשמשים את הדייגים בעבודתם בים, וכי בימים הקרובים יוכנסו חומרים נוספים שהיו אסורים עד כה. נזאר עיאש, נציג הדייגים הפלסטינים בעזה, מסר לעיתון כי הוכנסו 20 גלילים של חוטי פלדה – כשכל גליל מגיע לאורך של 500 מטרים, חצי מהכמות שהוסכם עליה במסגרת הבנות הרגיעה.

 

עוד טענו הגורמים כי בתקופה שלאחר עיד אל-פיטר, חג שבירת הצום המסמן את סיום חודש הרמדאן, יבוצעו הקלות רבות ויוכנסו חומרים נוספים, שהיו אסורים ברצועה מאז 2006. על פי המקורות, המתווכים בין ישראל לחמאס הודיעו כי חלק מהבנות הרגיעה, ובהן סוגיית קו החשמל 161 ופרויקטים אחרים בתמיכה בינלאומית ובחסות ובמעקב האו"ם, ייושמו לאחר החג.

 

 

בשבוע שעבר הודיע השליח הקטארי לרצועת עזה מוחמד אל-עמאדי כי מדינתו תשלח עם סיום הרמדאן משלחת שתדון בחיבור רצועת עזה לקו החשמל 161 מישראל, שיוכל לשפר באופן משמעותי את משק החשמל ברצועה. כמו כן, באותו שבוע הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על הגדלת מרחב הדיג ברצועה לטווח של 15 מיילים ימיים. זאת, לפי הודעת המתפ"ש, כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטרית בעזה. שלושה ימים אחר כך, ביום רביעי האחרון, מרחב הדיג צומצם שוב לעשרה מיילים בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל.

 

הנהגת חמאס יזמה את הבנות ההסדרה האחרונות מול ישראל לפני כחודש וחצי בתיווך מצרי. ישראל הסכימה עקרונית כמעט לכל הדרישות, ובהן העסקת עשרות אלפי פלסטינים בפרויקטים של האו"ם, הרחבת מרחב הדיג, הכנסת צוותי רפואה, הגדלת כמות הסחורות המוכנסות לרצועה וכן צמצום החומרים הדו-שימושיים. זאת, בתנאי שחמאס יעמוד בהתחייבויות לרגיעה, ובהשגת פתרון בסוגיית השבויים והנעדרים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
דייגים ברצועת עזה
צילום: AFP
מומלצים