שתף קטע נבחר

הפועל ב"ש היא אלופת היוניפייד של ישראל

שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכדורגל לבין ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל, הגיע לשיאו באצטדיון ר"ג ביום משחקים של ספורטאים עם ובלי מוגבלויות בקבוצות מעורבות, בו לקחו חלק שחקני קבוצות הנוער של ב"ש, מכבי ת"א ומכבי חיפה

בסוף השבוע האחרון הגיע לשיא באצטדיון רמת גן שיתוף פעולה של מספר חודשים בין ההתאחדות לכדורגל לבין ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל, המקדם ספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. טורניר יוניפייד, בו השתתפו יחד שחקנים ממועדוני הנוער של מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע, בקבוצות מעורבות עם ספורטאים בעלי מוגבלויות.

 

שיתוף הפעולה נוצר כחלק מקמפיין "משחקים ביחד, חיים ביחד" של ספיישל אולימפיקס, בו מוזמנים ספורטאי עילית ישראליים להיענות לאתגר ולהתחרות ראש בראש מול ספורטאי הספיישל כחלק מהעצמת ספורט היוניפייד בישראל והעלאת המודעות של השתלבות בעלי מוגבלויות בחברה.

שחקני קבוצת היוניפייד של הפועל ב
שחקני קבוצת היוניפייד של הפועל ב"ש, הזוכה בטורניר(צילום: ספיישל אולימפיקס)

שחקני קבוצות היוניפייד של מכבי תל אביב ומכבי חיפה (צילום: ספיישל אולימפיקס)
שחקני קבוצות היוניפייד של מכבי תל אביב ומכבי חיפה(צילום: ספיישל אולימפיקס)

על המגרש התקיימו מפגשים בין באר שבע לחיפה, לאחר מכן בין מכבי ת"א לחיפה ולבסוף מכבי ת"א מול ב"ש. בתום הטורניר הוכתרה ב"ש כאלופת היוניפייד הראשונה של הפרויקט המשותף.

 

שחקן נערים ב' במכבי תל אביב, עידו קרבס סיפר על החוויה: "מתחילת השנה התאמנו עם השחקנים של ספיישל אולימפיקס במגרש שלנו וכל אימון היה משמעותי מאוד עבורי. המפגש היום היה חוויה עוצמתית עבורי, למדתי לקבל את האחר ושכל אדם הוא בפני עצמו".

 

שחקני קבוצות היוניפייד (צילום: ספיישל אולימפיקס)
שחקני קבוצות היוניפייד בטורניר המיוחד(צילום: ספיישל אולימפיקס)

 

זיו סולומון, האחראי על מחלקת הנוער בהתאחדות לכדורגל: "אני רואה בפרויקט הזה ניצוץ אחר, לא מדובר בתמיכה באוכלוסייה מוחלשת וגם לא רק בקבלת האחר, מדובר בחינוך לשוויון. כשאני רואה את מאמני הקבוצות, השחקנים והמשתתפים על המגרש - יש שם חיבור אחר, אמיתי. במציאות של היום העלאת מודעות לא מספיקה אנחנו צריכים לפעול".

 

שרון בלנגה לוי, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס אמרה: "כשרק התחלנו את קמפיין 'משחקים ביחד, חיים ביחד' – בדיוק כך ראינו אותו: מגרש ענק המשלב את הספורטאים שלנו וספורטאים של קבוצות מובילות בישראל. היום לימדנו את דור העתיד לקבל את האחר, להכיל ולשנות מציאות ואין לי ספק שזהו עידן חדש לכדורגל הישראלי".

 

שחקני קבוצת היוניפייד של מכבי חיפה (צילום: ספיישל אולימפיקס)
קבוצת היוניפייד של מכבי חיפה(צילום: ספיישל אולימפיקס)

 

שחקני קבוצת היוניפייד של מכבי תל אביב (צילום: ספיישל אולימפיקס)
וזו של מכבי תל אביב. "חוויה עוצמתית"(צילום: ספיישל אולימפיקס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ספיישל אולימפיקס
קבוצת היוניפייד של הפועל ב"ש
צילום: ספיישל אולימפיקס
מומלצים