שתף קטע נבחר

לראשונה בהיסטוריה של יוון: יהודי בראש העיר יואנינה

פרופ' משה אליאסף, מומחה לפתולוגיה, הוא ראש העיר החדש של יואנינה, העיר שבה מתגוררים כשישים יהודים בלבד. "לניצחון שלו יש משמעות גדולה ואמירה חזקה עבור יהודי יוון כולם"

לראשונה בהיסטוריה של יוון: יהודי יעמוד בראש עיר. פרופ' משה אליאסף עשה היסטוריה כאשר נבחר לראשות העיר יואנינה שבצפון מזרח המדינה, בסיבוב השני. ביאנינה מתגוררים 60 יהודים בלבד, ובית הכנסת של העיר פעיל רק בחגי תשרי.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

אליאסף הוא פרופ' לפתולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת יואנינה וראש מרפאת הפתולוגיה בבית החולים הכללי של העיר. הוא עמד בראש רשימה עצמאית וניצח בסיבוב השני בהפרש קטן: 51.10% מהקולות, לעומת 48.90% ליריבו העיקרי, תומאס בגאס.

 

"ניצחון עם משמעות עבור יהודי יוון"

"לניצחון של אליאסף ביואנינה יש משמעות גדולה ואמירה חזקה עבור יהודי יוון כולם", אמר היום (ב') אבי אזולאי, תושב סלוניקי, לשעבר דובר עיריית בית שאן וכיום בעל חברה לקידום תיירות מישראל בסלוניקי וצפון יוון. הוא מדבר על "תחושת גאווה בקרב היהודים שעדיין חיים כאן, ואפילו תושבי יוון הלא יהודים שמחים מאוד על ההיסטוריה שנרשמה בבחירות המוניציפליות".

 

ד
פרופ' משה אליאסף

 

לדבריו, "מעל הכול, הניצחון שלו מוכיח כי יוון הייתה ונשארה המקום שבו נולדה ובו צמחה הדמוקרטיה. חשוב מאוד שבתפקידו יעסוק לא רק במישור המקומי, אלא גם בדאגה לקהילה היהודית שבחרה להמשיך לחיות ביוון, ובחיזוק הקשר עם ההנהגה הבכירה והמאבק של יוון נגד האנטישמיות ונגד גורמים אנטי יהודיים במדינה".

 

בעבר חיה ביואנינה קהילה יהודית לא קטנה, שראשיתה כבר לאחר חורבן בית המקדש השני. בין כל הכנסיות הביזנטיות שפזורות בה יש גם בית כנסת אחד. הוא עדיין פעיל, אם כי מספר היהודים הולך ומצטמצם בהתמדה ומגיע כיום לכמה עשרות בודדות. הקהילה ביואנינה מנתה כאלפיים יהודים לפני מלחמת העולם השנייה, והושמדה כמעט כליל בשנת 1944.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים