שתף קטע נבחר

החברה שהמציאה כיפת ברזל נגד יתושים

הסטארט-אפ הישראלי Bzigo פיתח מכשיר שמאתר יתושים מעופפים ושולח לעברם אלומת לייזר שמאפשרת לעקוב אחרי תנועתם. היזמים מבטיחים שהדור הבא של המכשיר יידע לחסל את היתושים בעצמו. "כל מי שיש לו נטייה כלשהי לטכנולוגיה חלם למצוא פתרון לבעיה המעצבנת הזו"

סוף למתקני הצלייה הכחלחלים, למשחות הריחניות ולתכשירי ההרגעה הדביקים? לפי הסטארט-אפ הישראלי Bzigo, הפיתרון הסופי לעקיצות היתושים בדרך.

 

המכשיר לאיתור יתושים שפיתחה החברה בשלוש השנים האחרונות, נראה כמו קופסה באורך של סמארטפון קומפקטי, והוא ניתן לחיבור לקיר או להצבה על כל משטח. עם הפעלתו הוא מתחיל בסריקת יתושים מעופפים בחלל החדר. כשהיתוש מאותר, המערכת מייצבת אלומת לייזר על סביבתו, ובמקביל שולחת הודעה באפליקציה ייחודית. כל שנותר לעשות הוא להצטייד בכלי המתאים ולבצע פעולת סיכול מהירה.

 

המכשיר של Bzigo (צילום: יח
המכשיר של Bzigo(צילום: יח"צ)

 

הדגם הנוכחי של Bzigo אמנם רק מאתר את היתוש ומסמן את מיקומו, אך לדברי המנכ"ל, נדב בנדק, הדגמים הבאים כבר יידעו לחסל את המטרד העוקצני. "רשמנו כבר פטנטים על זה. אבל חשוב לדעת שכאן הגילוי חשוב מההשמדה: הם חצי שקופים, חומקים מהעין האנושית, ונעים בצורה שקשה למעקב, אבל ברגע שזיהית אותם, לרוב תצליח גם להרוג".

 

הטכנולוגיה מבוססת על אלגוריתם שיודע לזהות את תנועת היתוש. בתוך המכשיר ממוקמים מצלמה רחבת זווית ברזולוציה גבוהה, שמצלמת באופן קבוע את תקרת החדר ורוב הקירות, וכן עדשות אופטיות, מעבד ייחודי, כמה רכיבים נעים וכן רכיב תקשורת WiFi. כדי להפעילו באופן בסיסי נדרש רק חיבור לחשמל, אולם קישורו לאינטרנט מאפשר קבלת הודעות "פוש" על זיהוי היתוש ישירות לאפליקציה.

 

המכשיר של Bzigo (צילום: יח
"ביצענו מאות ניסויים ביתושים חיים"(צילום: יח"צ)

 

שני היזמים מאחורי החברה הם יוצאי יחידה 8200: היו"ר הוא סער וילף, 45, יזם סדרתי עם ותק של 20 שנה, שהשקיע עד כה ב-17 חברות, חלקן נרכשו כבר בעשרות מיליוני דולרים. המנכ"ל, נדב בנדק, 38, הוא מהנדס לשעבר בחברות "סאן", mSystems (סאנדיסק), ובחברות היי-טק אחרות.

 

בנדק: "עד היום ביצענו מאות ניסויים ביתושים חיים. בהתחלה סער היה משקיע שעות ארוכות ומפעיל מיכלים ורשתות כדי ללכוד אותם. עד שמצאנו ספק יתושים מעמק חפר".

 

מכל האתגרים בעולם, דווקא יתושים?

וילף: "כל מי שיש לו נטייה כלשהי לטכנולוגיה חלם לפחות פעם-פעמיים בחייו למצוא לבעיה המעצבנת הזו פתרון טכנולוגי. אנחנו רק התעקשנו".

 

המכשיר של Bzigo (צילום: יח
ההשקה ב-2021, אבל אפשר להזמין מראש(צילום: יח"צ)

 

בנדק: "אני גדלתי במושבה, בפרדס חנה. הבית היה חסום ברשתות, אבל אני זוכר כילד, שכל יום היה טקס לפני השינה: אבא היה נכנס לחדר לפנינו, סורק את החדר, ובמשך 10 דקות מחסל יתושים. רק אחר כך נכנסנו".

 

Bzigo בטוח לשימוש ליד ילדים, מזון, בתי חולים וכו'. אף שהדגם הראשון מיועד לשימוש ביתי בלבד, החברה מתכוונת לייצר גם דגמים לצרכים תעשייתיים, כמו הדברת מזיקים וחרקים בחממות ובחוות גדולות, ולהרתעת מזיקים אחרים, כמו יונים.

 

אף שהחברה מפעילה כיום אבות-טיפוס עובדים, לפניה עוד דרך ארוכה לייצור ולשיווק, והדגם המסחרי הראשון צפוי לצאת לשוק רק בתחילת 2021. הוא יימכר ב-169 דולר, אבל אפשר כבר להזמינו מראש באתר Bzigo תמורת 9 דולר, וכשהמכשיר יהיה מוכן - לקבל הנחה של 30 דולר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים