שתף קטע נבחר

נפתח המרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים

שרגא ברוש שמכהן בתפקיד מאז 2015 יסיים את הקדנציה השנייה שלו בעוד שנה. שמואל דונרשטיין ואיציק צאיג יתמודדו לתפקיד

המרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים נפתח. למרות שהבחירות הבאות צפויות רק בעוד כשנה, אז יסיים שרגא ברוש את הקדנציה שלו, ל"ממון" נודע כי שמואל דונרשטיין, בעלי חברת רב בריח, הודיע לברוש כי בכוונתו לרוץ בבחירות הבאות כמועמד לנשיאות.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

"אין בסיס לטענות נגד התאחדות התעשיינים"

לראשונה: התאחדות התעשיינים הקימה את פורום תעשיות הקנאביס הישראלי

שרגא ברוש שקל להעביר מפעל שבבעלותו לירדן

 

עוד נודע כי גם איציק צאיג, לשעבר מנכ"ל אסם וכיום איש עסקים, הודיע כי יתמודד. בעבר הוזכר גם שמו של אריק שור, מנכ"ל תנובה לשעבר, אך בשיחה עם "ממון" אמר שור כי לאור ריבוי התפקידים שהוא ממלא ועסקיו הפרטיים המועמדות כבר אינה רלוונטית. מועמד נוסף שעדיין לא ברור אם יתמודד הוא רוני קוברובסקי, לשעבר נשיא ומנכ"ל קוקה קולה ישראל.

שמואל דונרשטיין ואיציק צאיג (צילום: עמית שעל ואוראל כהן)
שמואל דונרשטיין ואיציק צאיג(צילום: עמית שעל ואוראל כהן)
 

תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים נחשב יוקרתי ומשפיע. נשיא ההתאחדות גם משמש לחילופין כיו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, וההתאחדות נחשבת כאחד משלושת הגופים המשפיעים על כלכלת המדינה לצד הממשלה וההסתדרות.

 

ההערכות היו ששרגא ברוש, המכהן בתפקיד (פעם שנייה) מאז 2015, היה אמור משיקוליו שלו לפרוש השנה מהתפקיד ולמנות במקומו עד הבחירות את רוני קוברובסקי אך הפרישה לא קרתה וברוש ימשיך בתפקידו ככל הנראה עד תום הקדנציה.

 

דונרשטיין הוא תעשיין ותיק המשתייך לאגף המתכת בהתאחדות, האגף אליו שייך גם ברוש וממנו נבחר גם הנשיא הקודם צביקה אורן שבבעלותו מפעל לתחזוקה של קרנות וקטרי רכבת בדימונה. דונרשטיין מתכנן לקיים כינוס ראשון בקיץ ובו ינסה לשכנע שרק תעשיין אמיתי בעלי מפעל תעשייה יכול לייצג נאמנה את חברי ההתאחדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שעל ואוראל כהן
שמואל דונרשטיין ואיציק צאיג
צילום: עמית שעל ואוראל כהן
מומלצים