שתף קטע נבחר

מזהירה משוטרים שאורבים - רובין הוד של הרוכבים

במטרה להגן על הולכי הרגל, קובע החוק כי הרכיבה על מדרכה עם אופניים וקורקינטים חשמליים אסורה. המשטרה המחלקת דו"חות לעבריינים, נתקלת לאחרונה בלוחמת זכויות רוכבים מקורית. וזה סיפורה

הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים צברה בשנים האחרונות פופולאריות עצומה בערים הגדולות. תחבורה ציבורית כושלת, גודש תנועה בלתי נסבל ועלות אסטרונומית של רכישה ואחזקת רכב דו-גלגלי פשוט, דחפו את התושבים לכיוון כלי תחבורה אישי, זול יחסית לרכישה ועם הוצאות שימוש אפסיות. עם תוצאת הצפת רחובות הערים בכלים החשמליים התמודדו הולכי רגל שמצאו עצמם בקרבת כלים שטסים במהירות ומסכנים את חייהם.

 

 

המדינה החליטה לשים לכך סוף, הורידה את הרוכבים אל הכביש וחשפה כעת אותם לסכנות מכלי תחבורה גדולים ומהירים מהם פי כמה. אלה שאינם מעזים לחכך מרפקים עם אוטובוסים עצומים, עולים על המדרכה בכל זאת ומסתכנים במפגש עם שוטר אוכף שאורב וקונס. אבל לא אם זה תלוי במור שעל שהחליטה למנוע מרוכבים זאת מרוכבים. 

 

מה גורם לך להזהיר רוכבי קורקינט מפני השוטרים?

"זו פשוט תגובה אינסטינקטיבית. ברגע שראיתי את המשטרה הבנתי שאני חייבת לעשות משהו. קיבלתי דו"ח לפני כמה חודשים. זה היה בחורף ועליתי על מדרכה, ובאותו רגע תפס אותי שוטר. החלטתי שמאותו רגע, בפעם הבאה שאתקל באותם שוטרים, אעשה משהו. עוד לא יודעת בדיוק מה".

 

מה הטענה שלך, שבעצם יש איזורים שהם מסוכנים מדי כדי שרוכבי קורקינט או אופניים ירכבו על הכביש?

"בדיוק ככה. יש הרבה מקומות כאלה בתל אביב ודווקא שם מעמידים ניידת".

 

הולכי הרגל ישאלו אם ראית פעם רוכב אופניים שנכנס בילד או במבוגר על המדרכה. בלתי אפשרי שכולם יסעו עליה.

"הם צודקים. אני לא רק רוכבת קורקינט, אני גם הולכת רגל, אני יודעת מה זה כשקורקינט או אופניים משתוללים על המדרכה. אני לא אומרת שזה הפיתרון, אני לא אומרת שצריך לרכוב על מדרכה. אבל לא ייתכן שפשוט יזנחו ציבור שלם שמתלונן על זה ופוחד לעלות על הכביש. יש לי שתי ברירות. או שאסכן את החיים שלי על הכביש, או שאסכן את החיים של הולכי רגל. כך או כך זה לא הפיתרון ובטח ובטח שלא דו"חות".

 

איזה תגובות קיבלת, מה אומרים לך כשאת מזהירה רוכבים מהשוטרים?

"הרוכבים מאוד שמחו. מנעתי מהם לקבל דו"ח של 250 שקל. זה חתיכת סכום, ואני שמחה על זה".

 

את מתכוונת להמשיך בפעילות הזאת או שזה היה חד-פעמי?

"אני לא יודעת. כן הייתי רוצה איכשהו למצוא פיתרון למצב הזה. אני חושבת שבמידה ואראה עוד פעם ניידת, יכול מאוד להיות שאמשיך לעצור רוכבים. בעצם, אני בתכל'ס מסייעת לעבודה שלהם, מונעת מרוכבים לנסוע על מדרכות ומורידה אותם לכביש".

 

יש אזורים שבהם לא היית רוכבת על הכביש בשום אופן?

"בטח. רחוב אלנבי בתל אביב, קודם כל. יש את רחוב העלייה שגם הוא מפחיד מאוד וכל הכביש שם רעוע ואי אפשר באמת לנסוע. וכן, יש הרבה מאוד איזורים שאני פשוט מעדיפה לא לנסוע על הכביש, מהפחד".

 

ומסתכנת בדו"ח

"כן, בהחלט".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: משטרת ישראל אוכפת את חוקי התנועה גם כנגד רוכבי אופניים-קורקינטים חשמליים הנוסעים בניגוד לחוק. חשוב להדגיש כי עבירת תנועה באופניים-קורקינטים חשמליים שווה לעבירת תנועה בנהיגה ברכב פרטי. לצד האכיפה פועלת המשטרה גם במישור ההסברתי והמניעתי לשם העלאת המודעות לעניין רכיבה בטוחה ונכונה תוך ציות לחוקי התנועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מורידה אותם מהכביש - רובין הוד של הקורקינטים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים