שתף קטע נבחר

קנו דירות וגילו: חדר העגלות והמחסן נעלמו

חברת הנדל"ן "אחים אוזן" חויבה לפצות 18 דיירים של פרויקט במזכרת בתיה בכ-300 אלף שקל על שורת ליקויים ואי התאמות ברכוש המשותף

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל לאחרונה תביעה שהגישו 18 בעלי דירות בשני בניינים במזכרת בתיה נגד הקבלנית, חברת "אחים אוזן", שחויבה לשלם להם כ-300 אלף שקל. השופטת עירית קויפמן קבעה שעל החברה לפצות אותם על ליקויים ברכוש המשותף, על הפיכת חדרי העגלות שהובטחו לחדרי גז ועל שימוש בחדר האשפה כמחסן פרטי.

 

ועד הבית ודיירי הבניינים טענו שברכוש המשותף התגלו ליקויים חמורים וכל תלונותיהם לחברה לא הועילו. מומחים מטעמם אמדו את תיקון הליקויים בכ-340 אלף שקל. לדבריהם לא נבנו חדרי עגלות, וחדר האשפה באחד הבניינים שימש את הקבלן כמחסן לחומרי בנייה במשך כמה שנים. התובעים הוסיפו שנגרמה להם עוגמת נפש רבה בשל התנהגות החברה והזלזול שהפגינה כלפיהם משך שש שנים. הם הדגישו שלא יכלו ליהנות מהרכוש המשותף ולהפיק ממנו תועלת מרבית ונגרמו להם אי נוחות וטרחה.

 

החברה טענה מנגד שחוות הדעת שצורפה לתביעה מופרכת ומנופחת, בוודאי כשחוות דעת המומחה מטעם בית המשפט אמדה את עלות התיקונים ואי ההתאמות ב-111,588 שקל. לדבריה עומדת לה הזכות לתקן את הליקויים בעצמה.

 

היא הוסיפה שמעולם לא התחייבה לבנות חדר עגלות בפרויקט והדבר לא מופיע בחוזה או במפרט. לעניין חדר האשפה היא טענה שמסרה את החזקה בו לתובעים, ואם הוא היה נעול - הם יכלו להחליף את המנעול ולהשתמש בו.

 

הדיירים השיבו כי לחברה היו הזדמנויות רבות לתקן את הליקויים, אך תיקונים שביצעה היו נקודתיים וחלקיים. בנסיבות אלה הם דרשו לבצע את התיקונים באמצעות קבלנים חיצוניים.

 

ואכן, השופטת עירית קויפמן קבעה שהחברה איבדה את זכות התיקון שכן הייתה לה הזדמנות לבצע זאת בעבר אך היא הכחישה את מרביתם. לפיכך היא חייבה אותה לפצות על תיקון הליקויים ב-145,065 שקל.

 

בנוגע לחדר האשפה נקבע שהחברה לא הסבירה מדוע נמסר הרכוש המשותף כשחדר האשפה נעול. כמו כן, ציינה, החדר פונה על ידי החברה רק במהלך ניהול התביעה ויש בכך כדי להוכיח שהוא לא נמסר כדין לדיירים ושנעשה בו שימוש על ידי החברה או מי מטעמה במשך כשלוש שנים. בנסיבות אלה נקבע יש לחייב אותה בדמי שימוש בסך 21,060 שקל.

 

באשר לחדרי העגלות צוין שעיון בהסכם המכר, במפרט ובתוכניות מעלה שהיזמית התחייבה לספק חדר עגלות בקומת הקרקע של כל אחד מהבניינים. בפועל, יש בהם בלוני גז באופן שלא מאפשר שימוש בחדרים לייעודם. בעניין גובה הפיצוי בנושא זה אימצה השופטת את חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט וחייבה את החברה בסכום של 93,600.

 

השופטת פסקה לטובת הדיירים גם פיצוי על עוגמת נפש בסכום של 1,000 שקל לדירה, ובסך הכול 18 אלף שקל. בסיכומו של דבר חויבה החברה בסך של 277,725 שקל בתוספת הוצאות בסך 34,390 שקל ושכר טרחת עו"ד בסך 23 אלף שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אילוסטרציה
צילום: Shutterstock
צילום: אלדד רפאלי
עו"ד ליאור הינקוס
צילום: אלדד רפאלי
מומלצים