שתף קטע נבחר

טראמפ: התחממות גלובלית? האוויר שלנו נקי

בביקור בבריטניה ניסה הנסיך צ'רלס לשכנע את טראמפ כמה חמור משבר האקלים. הוא לא הצליח. הנשיא מאשים במצב מדינות אחרות ולא חושב שארה"ב צריכה לפעול: "יש שינוי במזג האוויר, הוא משתנה לשני הכיוונים"

במהלך הביקור בבריטניה נפגש דונלד טראמפ עם הנסיך צ'רלס, ושוחח איתו על ההתחממות הגלובלית – נושא שיקר לליבו ליורש העצר הבריטי. צ'רלס ניהל עם נשיא ארה"ב שיחה ארוכה על השינויים האקלימיים, ולא נראה שהצליח לשכנע אותו כמה המשבר חמור.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בראיון לעיתונאי הבריטי פירס מורגן אמר טראמפ שהוא וצ'רלס היו אמורים להיפגש לרבע שעה בלבד, אך לבסוף הפגישה התארכה ונמשכה שעה וחצי. "רוב הזמן הוא דיבר", אמר טראמפ. "הוא ממש בעניין השינויים האקלימיים ואני חושב שזה נהדר. הוא רוצה להבטיח שלדורות הבאים יהיה אקלים טוב, ולא אסון, ואני מסכים איתו".

דונלד טראמפ עם הנסיך צ'רלס ביקור ב בריטניה (צילום: AP)
טראמפ עם הנסיך צ'רלס בביקור בבריטניה(צילום: AP)
 

טראמפ אמר שהוא התרגש מהדאגה של צ'רלס לדורות הבאים אך הנשיא, שהכעיס מדינות רבות כשהחליט לפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז, מתנגד לרעיון שארה"ב צריכה לעשות יותר במאבק בהתחממות הגלובלית. הוא ממשיך להתעקש ש"האוויר בארה"ב נקי", ומאשים את שאר העולם במשבר.

 

"אמרתי לו 'ובכן, לארה"ב יש כרגע את אחד האקלימיים הנקיים ביותר לפי כל הסטטיסטיקות'. וזה אפילו משתפר מכיוון שאני מסכים עם זה שאנחנו רוצים את המים הכי טובים, את המים הנקיים ביותר ואת האוויר הנקי ביותר", אמר נשיא ארה"ב בראיון למורגן.

 

"סין, הודו, רוסיה ומדינות רבות אחרות - לכולן אין אוויר טוב מאוד, אין להן טובים טובים מאוד ויש גם את עניין הזיהום. אם אתה הולך לערים מסוימות אתה לא יכול אפילו לנשום, ועכשיו כשהאוויר עולה למעלה.. הן לא נושאות באחריות שלהן".

דונלד טראמפ עם הנסיך צ'רלס ביקור ב בריטניה (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)
 

טראמפ, שבעבר אמר שאינו מאמין שהעולם מתחמם וטען שמדובר בהונאה, אמר בראיון: "אני מאמין שיש שינוי במזג האוויר, ושזה משתנה לשני הכיוונים. אל תשכחו. פעם קראו לזה התחממות גלובלית, זה לא עבד, ואז קראו לזה שינוי אקלימי. עכשיו למעשה קוראים לזה מזג אוויר קיצוני, בגלל שאי אפשר לפספס עם מזג אוויר קיצוני".

 

כדי להוכיח שאין קשר בין אסונות טבע ל"מזג אוויר קיצוני" אמר טראמפ שסופות הטורנדו וההוריקן לפני 40 שנה ובסוף המאה ה-19 היו הקשות ביותר שידעה ארה"ב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ והנסיך צ'רלס בבריטניה
צילום: AP
מומלצים