שתף קטע נבחר

אסון בערבה: שתי ילדות נהרגו בתאונה חזיתית

כביש הדמים גובה שוב מחיר יקר: שתי ילדות בנות 3 ו-8 נהרגו בהתנגשות חזיתית ליד מושב פארן. אביהן נפצע בינוני-קשה, אמן נפצעה קל-בינוני ואחיהן הפעוט (3) נפצע קל. גבר ואישה שהיו ברכב השני נפצעו קשה. מסוקי מד"א וצה"ל פינו את הפצועים לביה"ח סורוקה. בשנה וחצי האחרונות נהרגו 27 בני אדם לאורך כביש 90

 

טרגדיה בכביש הדמים: שתי ילדות בנות 3 ו-8 נהרגו בצהריים (יום ה') בתאונת דרכים חזיתית ליד מושב פארן בכביש הערבה. צוותי מד"א ביצעו בהן פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותן בזירה.

 

אביהן של הילדות נפצע בתאונה באורח בינוני עד קשה, אמן נפצעה באורח קל עד בינוני ומצבו של ואחיהן הפעוט, בן 3, מוגדר קל. ברכב השני נסעו גבר ואישה שנפצעו קשה. הפצועים פונו בשני מסוקים של צה"ל ובמסוק של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה הקטלנית.

תאונת דרכים קשה בערבה (צילום: נדב אילון קב
זירת התאונה בערבה(צילום: נדב אילון קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה)

  ()

תאונת דרכים קשה בערבה (צילום: דוברות כבאות והצלה נגב מזרחי)
(צילום: דוברות כבאות והצלה נגב מזרחי)

תאונת דרכים קשה בערבה (יובל שגיא תיעוד מבצעי מד
(יובל שגיא תיעוד מבצעי מד"א)

תאונת דרכים קשה בערבה (יובל שגיא תיעוד מבצעי מד
(יובל שגיא תיעוד מבצעי מד"א)

תאונת דרכים קשה בערבה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

תאונת דרכים קשה בערבה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הדיווח על התאונה התקבל במד"א בשעה 12:01. צוותי הצלה רבים שהגיעו לזירה העניקו טיפול ראשוני לנפגעים. בעקבות התאונה נמסר מהמשטרה כי כביש 90 נחסם לתנועה מצומת פארן לכיוון דרום.

 

רענן חכם, פרמדיק מד"א, סיפר: "נסעתי עם משפחתי בדרך חזרה מחופשה באילת. ליד פארן ראיתי את התאונה הקשה, שני כלי רכב שהתנגשו חזיתית. מיד עצרתי וביצעתי סריקה מהירה של הזירה על מנת לאמוד את מצב הפצועים. בסיוע כוח רפואה צבאי שהגיע למקום וכוחות מד"א מהיישובים הסמוכים הענקנו טיפול רפואי לפצועים. לצערי נאלצנו לקבוע את מותן של הילדות אחרי פעולות החייאה מתקדמות וממושכות".

 

צוותי כיבוי מתחנות ספיר, יטבתה ופארן הוזעקו לזירת התאונה. רס"ל ניסים עמר, מפקד הצוותים, אמר: "במקביל להגעת הצוותים הרפואיים התחלנו בפעולות חילוץ של הלכודים. רכב אחד היה נגיש והשני היה ללא נגישות, לכן הסתייענו בכלים הידראוליים".

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים ליד פארן במסוק לבי
קבלת הנפגעים בבית החולים סורוקה

 

"כמה עוד קורבנות יגבה הכביש?"

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום אמר: "חופשת הקיץ בפתח ושדות התעופה שנפתחו יוצרים עומס כבד של כלי רכב על כביש 90 בנוסף לעומס הרגיל, ועדיין משרד התחבורה שהבטיח כי יחל בתכנון הרחבת כביש 90 לדו-מסלולי דו-נתיבי לפני כמה חודשים לא עשה דבר בנדון. כמה עוד קורבנות וחיי אדם יגבה הכביש עד שתואיל ממשלת ישראל להתפנות ממאבקי הפוליטיקה לטובת הצלת חיי האזרחים על הכביש הצר המסוכן והארור הזה בחום הקיץ הכבד?"

 

בלום קרא לראש הממשלה, לשר התחבורה ולשר האוצר לעצור את העיסוק הפוליטי בבחירות כדי לטפל בדחיפות בהעברת התקציב לתכנון הרחבת כביש 90 במקטע צומת הערבה ועד מבואות אילת. לדבריו, "אין מחיר גבוה מדי לחיי אדם. לא ייתכן שהעיסוק בבחירות יעביר את הממשלה על דעתה והיא לא תעסוק בדבר החשוב מכול - שמירה על חיי אדם".

 

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מתחילת השנה התרחשו 48 תאונות בכביש 90, שבהן נהרגו שבעה בני אדם. אשתקד התרחשו לאורך הכביש 97 תאונות, שבהן נהרגו 20 בני אדם.

 

שורת טרגדיות בכביש הדמים 

בפברואר האחרון נהרגה הולכת רגל כבת 20 מפגיעת רכב סמוך לבית הערבה. חודשיים לפני כן נהרג תייר בהתנגשות בין רכב פרטי למשאית ליד עין יהב.

 

בנובמבר בשנה שעברה נהרגו שישה תושבי מזרח ירושלים בהתנגשות בין משאית למיניבוס של פועלים. חודש לפני כן נהרגו שמונת בני משפחת עטר בהתנגשות רכבם ברכב אחר ליד ים המלח.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר: "כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה וחצי האחרונות גבה את חייהם של 27 בני אדם וכלום לא נעשה. כל נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית ולמרות שלכולם ברור שאנשים ימשיכו להיהרג בכביש לא נעשו פעילות למען בטיחות משתמשי הדרך. חייבים להפוך את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם מעקה הפרדה קשיח כדי למנוע תאונות דרכים חזיתיות".

 

ברקע הדברים יוזכר כי בנובמבר האחרון הורה שר התחבורה ישראל כץ לשדרג את כביש 90 ולהפוך אותו לדו-מסלולי ובעל שני נתיבים בחלקו הדרומי. השר כץ הנחה אז לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית להפיכת הכביש לציר האורך המזרחי של ישראל שייקרא "חוצה ישראל מזרח". במשרד התחבורה ציינו אז כי "מדובר במגה פרויקט המתייחס לטווח הרחוק, הבינוני והקצר".

 

עוד נמסר אז ממשרד התחבורה כי "השר כץ הנחה את אנשי משרדו לפנות למשרד האוצר לקבלת אישור לקידום ביצוע הקטע הדרומי של כביש הערבה, באמצעות המגזר הפרטי (PPP), מקטורה ועד צומת הערבה ומחלף נבטים. חברת נתיבי ישראל מקדמת כיום תכנונית את הפיכתו של קטע הכביש לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יבוצע בשיטה שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב אילון קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה
זירת התאונה
צילום: נדב אילון קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה
מומלצים