שתף קטע נבחר

תמיד אישה: 7 דרכים להתחבר לעצמך מחדש

יש גיל שבו את משחררת שטויות שסתם נתקעת בהן שנים, ואפילו נפתחת לתחומי עונג חדשים. וכדי שלא נפספס את כל הטוב הזה, יש כמה עקרונות בסיסיים שכדאי לשים לב אליהם בחיבור שלך אל עצמך כאישה

עוצמה נשית אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
להרגיש את הכוח שלך כאישה(צילום: Shutterstock)

יש שלב בחיים שבו אפשר להפסיק להיות ציניות ולהסיר את מסכת ה'טום בוי'. יש גיל שבו את פשוט מרגישה את הכוח שלך כאישה, יודעת מהן החזקות שלך, מכירה בחולשות, מבינה את המורכבות, מתמודדת שוב ושוב עם משברים ומכירה בהם כשלבי צמיחה בחיים. יש גיל שבו את משחררת שטויות שסתם נתקעת בהן שנים, ואפילו נפתחת לתחומי עונג חדשים. וכדי שלא נפספס את כל הטוב הזה, יש כמה עקרונות בסיסיים שכדאי לשים לב אליהם בחיבור שלך אל עצמך כאישה:

 

1. המחזוריות החודשית

יש מצב שמחזור כל חודש זה כמעט יותר מדי. לרובנו היה הרבה יותר נוח לחבק אותו מדי שלושה חודשים, אבל היות וכך הטבע הנשי בנוי, כדאי שנפיק ממנו את המיטב. כמו כל מחזוריות בטבע, גם במחזור הנשי יש פריחה. זהו זמן הביוץ – המועד שבו אנחנו נמרצות ומרגישות מצוין, לוטשות מבטים לאובייקטים זכריים אפשריים שימשיכו אתנו את השושלת האנושית, או מתאהבות מחדש בבן הזוג שלנו. המיניות שלנו בשיאה.

 

אהבה היא דבר פשוט. צאו מהסרט

 

כעבור מספר ימים מזדחלת תחילתה של קמילה לקראת הווסת. הקמילה יכולה להיות מאוד לא נעימה. פתאום את עצבנית, דיכאונית, חרדתית וכל מצב רוח אחר שדוחק אותנו אל ה"אוהל האדום". זמן הווסת הוא זמן הורדת הילוך. זמן הקשבה פנימה. זה הזמן להזמין אוכל ולתת לכביסה להיערם. בכל זאת, את בוראת כרגע את עצמך מחדש.

 

2. חיבור פיזי לאגן

במובן הפיזי, קרקעית האגן היא הבסיס לשרירי הליבה וליציבות השלד. בחיבור ותרגול נכון היא מאחדת אליה את כל הגוף ומנחה את גבולות התנועה הנכונים. האגן המופלא הוא מצד אחד, המקום בו הכול מתחיל, ומצד שני, המקום שאליו הכול נאסף. תסמונות ואתגרים נשיים כמו וגיניסמוס, וסטיבוליטיס, אנדומטריוזיס, קשיי פוריות ועוד, הם לרוב תסמינים חיצוניים שנאספים אל המקום הכי אינטימי-סודי שלנו, ודורשים איזון רגשי.

עוצמה נשית אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
לשחרר שטויות שנתקעת בהן שנים ולהיפתח לתחומי עונג חדשים(צילום: Shutterstock)
 

3. מיניות נשית

זהו מקור האנרגיה הטבעי והאותנטי מאז ומעולם. המנוע ליצירה, שמחה וחיוניות. היכל הקודש הזה נקרא בסנסקריט 'יוני'. בהודו מכירים באגן הנשי כהיכל התהילה המפרה את כדור הארץ בבני אדם. במקדשי יוני סוגדים לו ושרים לו שירים. בתוך היוני קיימות נקודות עונג רבות שצריך ללמוד, וברגע שהאישה משחררת פחד, בושה ואשמה שנתקעו בגופה מכורח החיים, מתפיסה חברתית או מהעברה בין דורית, הגוף הנשי יכול להפוך כולו, סנטימטר אחר סנטימטר, לעונג צרוף של מיניות ושמחה.

 

4. רוחניות נשית

רוחניות נשית היא להיות קודם כל מחוברת לאדמה. להיות מחוברת לרגשות שלך. כשיש שם איזון, אפשר לעוף עם הרוח. כל נושאת רחם צריכה לתפוס את עצמה בכל גודלה כבעלת היכולת הבראשיתית הזאת ליצור, אם זה ילדים או כל יצירה אחרת. גם מי שבוחרת לא ללדת (וזו בחירה שבהחלט יש לה מקום) צריכה להכיר ביכולת האותנטית שלה לברוא. אישה שמחוברת לרוחניות שבה היא אישה מנהיגה, כזו שרואה בחזונה עולם טוב יותר. מנהיגות נשית יכולה להעצים חמלה ואהבה בעולם. להעצים תודעת אחדות.

 

5. כנות בלתי מתפשרת מול עצמך

לכל אחת יש את המחשבות הכי עמוקות שלה עם עצמה, מחשבות שהיא לא מספרת אפילו לחברה הכי טובה שלה. זאת הכנות שלך. גם אם היא לא תמיד נעימה וגם אם היא מכילה רגשות לא נעימים, חשוב מאוד שתתייחסי אליה. אגב, המקום לעשות את זה הוא בחדר הסודי שלך, בעומקי האגן, בצוואר הרחם - המקום הכי עמוק בגוף הנשי. אפשר להתחבר לשם ולברר מה את באמת צריכה, גם אם אין ביכולתך כרגע לממש את זה.

עוצמה נשית אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
להיות אישה שמחוברת לעצמה(צילום: Shutterstock)
 

6. אמונה וגמישות

מומלץ לאמץ שניים או שלושה עקרונות שיהיו האלוהים שלך ויובילו אותך לטובתך הנעלה. כאלה שלא תוותרי עליהם בשום פנים ואופן. כנשים אנחנו אוגרות הרבה וצריכות לדעת לשחרר. מחשבה חיובית היא לגמרי סוג של אמונה. היא דורשת תרגול כמו כל שריר אחר, אבל היא בהחלט משתלמת, והופכת לדבר העיקרי שעתיד להרים אותך מכל משבר שלא יגיע. אנחנו חיות בתקופה מופרעת. מופגזות במסרים מכל עבר. יכול להיות שלפני שנתיים החלטת משהו, ויש בהחלט מצב שהוא כבר לא מתאים או כבר לא משרת את טובתך. היות והטבע שלנו הוא שינויים, חשוב שתאפשרי להכרה שלך לפעול בגמישות. בדרך כלל, קל יותר לאפשר את הרכות הזאת כששאר הסעיפים המוזכרים מעלה כבר מופנמים בחייך.

 

7. להרפות ולקבל תמיכה

כבדי את הרגעים שבהם בא לך להרפות. הרשי לעצמך לפעמים לשבת על הרצפה עם פיסוק קל, גב שפוף וראש מורכן, ולמלמל משפטים, הברות או סתם אנחות פולניות של "נמאס לי". לא תמיד קל להיות בתפקיד אלוהים על פני אדמות ורגעי משבר הם חלק בלתי נפרד מהדואליות. רק זכרי שתמיד יש לך את הכוח לקום.

 

היי מחוברת לחברה טובה שיודעת לתמוך ודברי איתה. אישה חייבת להשמיע את קולה ולדעת לשחרר את הלב, כדי שלא יתקעו בו דברים שיסתירו את האהבה. אישה שמחוברת לעצמה חייבת להרגיש פה ושם גלים של אהבה. אהבה אדירה שמעורבבת עם שמחה. אהבה שגואה כשאת נפגשת עם נשות השבט שלך ואתן חוגגות את עצמכן, יודעות כל אחת את הכוח שלה כאישה.

 

תמי אריאלי היא מורה ליוגה קלאסית ויוגה נשית. ב-20 ליוני היא תנחה סדנא בשם "כשיוגה פוגשת יוני", בפסטיבל נשים "אש נשית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
להתחבר לעצמך מחדש
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים