שתף קטע נבחר

מות האחיות בתאונה: מסתמן - האבא סטה והתנגש

מהממצאים בשטח עולה כי מכונית האאודי שבה נהרגו מילה שרה בן סימון בת ה-3 ושיראל אסתר בת ה-8 סטתה מנתיבה והתנגשה במכונית שנסעה בנתיב הנגדי. חבר של המשפחה: "הן היו בנות יפהפיות כמו בובות, חרב על המשפחה עולמה". משפחת ההרוגות הייתה בדרך לחופשה באילת, ובמכונית האחרת היו בני זוג ששבו מחופשה

רכב המשפחה (צילום: חיים הורנשטיין )
רכב המשפחה (האאודי השחורה) והרכב שבו הם התנגשו(צילום: חיים הורנשטיין )

ההרוגות בתאונה הבוקר (יום ה') בכביש הערבה הן מילה שרה בן סימון בת 3 (בעוד שבועיים הייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה הרביעי) ואחותה שיראל אסתר בת 8, תושבות תל אביב. הלווייתן צפויה להתקיים בשעה 23:00. הממצאים בשטח מעלים כי אביהן של הילדות, שנהג ברכב האאודי, סטה כנראה מנתיבו והתנגש במכונית טויוטה קורולה שהייתה בנתיב הנגדי. חקירת המשטרה נמשכת ובסופה יתברר סופית מי מהנהגים סטה מנתיבו וגרם לתאונה הקשה.

 

 

משפחת בן סימון הייתה בדרכה לאילת ואילו במכונית הטויוטה נסעו בני זוג מתל שבע שסיימו חופשה בת יממה. המשטרה בודקת מה הסיבה שבגללה סטה נהג האאודי. סגן ניצב שמעון בוטבול, קצין אגף התנועה במחוז הדרום, אמר כי "אנחנו פועלים לחקור את כל המעורבים, לבדוק מי ביצע את העקיפה. טרם חקרנו את כל המעורבים שכן כל המעורבים הבגירים פצועים. אחד מכלי הרכב סטה".

 

רפי אדרי, תושב קיסריה וחבר קרוב של משפחת בן סימון, אמר כי "זה אירוע קשה מאוד. טרגדיה שפקדה את המשפחה וכל תושבי קיסריה. זו משפחה מאוד מוכרת. חדורת ציונות. היא פעלה רבות למען שכנוע יהודי צרפת לעלות ארצה. זה היה אחד מהדברים שפעל עבורם הסבא של הילדות. הם עלו ארצה ביולי 2018, לפני כשנה".

תאונת דרכים קשה בערבה (יובל שגיא תיעוד מבצעי מד
כוחות ההצלה בזירת התאונה(יובל שגיא תיעוד מבצעי מד"א)

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים ליד פארן במסוק לבי
פינוי פצועים לבית החולים סורוקה(צילום: הרצל יוסף)

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים ליד פארן במסוק לבי
(צילום: הרצל יוסף)

  ()

אדרי הוסיף: "היום הם קמו בבוקר אחרי מסיבה שעשינו אתמול בערב, אני השתתפתי בה, לקראת החג. הם קמו ונסעו לאילת. הסבא והסבתא מצד האמא התכוונו גם להגיע לאילת ולהכין להם הפתעה. זו טרגדיה קשה מאוד. הכרתי את שתי הבנות. הן היו בנות יפהפיות, כמו בובות. חרב על המשפחה עולמה".

 

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בכביש הערבה קבעו את מותן של הילדות במקום, והעניקו טיפול לשאר הנפגעים בתאונה. אביהן של הילדות נפצע באורח בינוני עד קשה, אימן נפצעה באורח קל עד בינוני ואחיהן הפעוט, בן 3, נפצע באורח קל.

 

יסמין ואחמד חזרו מחופשה: "נס שהשאירו את הילדים בבית"

ברכב השני נסעו יסמין ואחמד אבו עסא, תושבי תל שבע. הם היו בדרכם חזרה לביתם, לאחר ששהו לילה אחד באילת לרגל חג העיד אל-פיטר. אחמד נפצע באורח קשה מאוד, ויסמין נפצעה באורח קשה.

 

 

בן דודו של אחמד, חליל אבו עסא, סיפר כי "הוא במצב קשה מאוד. הם היו בחדר ניתוח כמעט שש שעות. הם היו בחופשה באילת והשאירו את חמשת הילדים בבית. זה נס גדול שהשאירו אותם בבית. נהג הרכב השני כנראה עקף, הוא איבד שני ילדים ואנו משתתפים בצערם. אחיינית שלי במצב קשה. חוקרי התנועה שדיברנו איתם סיפרו לנו שהרכב השחור עקף והיה בנתיב שלהם".

תאונת דרכים קשה בערבה (צילום: נדב אילון קב
רכבם של אחמד ויסמין אבו עסא(צילום: נדב אילון קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה)

מבית החולים סורוקה נמסר הערב כי אחמד סובל מפגיעה רב מערכתית ועדיין בחדר ניתוח, וכי מצבו לא יציב.

 

עוד נמסר כי גם יסמין סובלת מפגיעה רב מערכתית. היא נותחה על ידי צוותים מולטי דיסיפלינאריים של כירורגים כלליים, כירורגים של כלי דם ואורטופדים, והועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי.

 

"דחוף אמבולנסים, ילדים קטנים. חייב מסוק". השיחה למד"א

בקריאה שהתקבלה במוקד 101 של מד"א נשמעת אישה צועקת "תאונה בכביש הערבה, דחוף אמבולנסים, ילדים קטנים".  בהמשך אמרה למוקדנית: "יש ילדים קטנים ברכבים. מסוק חייב מסוק, לא ניידת, מסוק".

 

  

רענן חכם, פרמדיק מד"א, סיפר: "נסעתי עם משפחתי בדרך חזרה מחופשה באילת. ליד פארן ראיתי את התאונה הקשה, שני כלי רכב שהתנגשו חזיתית. מיד עצרתי וביצעתי סריקה מהירה של הזירה על מנת לאמוד את מצב הפצועים. בסיוע כוח רפואה צבאי שהגיע למקום וכוחות מד"א מהיישובים הסמוכים הענקנו טיפול רפואי לפצועים. לצערי נאלצנו לקבוע את מותן של הילדות אחרי פעולות החייאה מתקדמות וממושכות".

 

הדיווח על התאונה התקבל במד"א בשעה 12:01. צוותי הצלה רבים שהגיעו לזירה העניקו טיפול ראשוני לנפגעים. בעקבות התאונה נמסר מהמשטרה כי כביש 90 נחסם לתנועה מצומת פארן לכיוון דרום.

 

במשטרה אמרו כי "אנו פועלים להגיע לחקר האמת ובשלב זה אנו אוספים ראיות בשטח. במהלך החקירה ייבדקו הסיבות לסטייה של מי מכלי הרכב. אנו מזכירים לציבור שנהיגה בהיסח דעת או עקיפה בדרך מסוכנת יכולה להוביל לתאונה קטלנית. סעו בזהירות ובהתאם לתוואי הדרך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
מכונית האאודי שבה נסעה משפחת בן סימון
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים