שתף קטע נבחר

רצח הישראלית באוסטרליה: הנאשם הודה במעשה

קודי הרמן, הצעיר האוסטרלי שמואשם באונס וברצח איה מסארוה בת ה-23 בתחילת השנה, הודה בפני שופט באישומים נגדו. מסארוה, מבאקה אל גרבייה, למדה במלבורן במסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים

איה מסארוה והנאשם קודי הרמן ()

קודי הרמן, בן ה-21 שמואשם באונס וברצח הסטודנטית הישראלית איה מסארוה בחודש ינואר השנה ליד מלבורן באוסטרליה, הודה אתמול (יום ו') באישומים נגדו. הרמן השתתף בדיון בבית משפט במלבורן דרך שיחת וידאו, וכשנשאל אם הוא מכחיש או מודה בעבירות שיוחסו לו, ענה: "אני מודה".

 

ברשת ABC האוסטרלית דיווחו כי הרמן לא אמר דבר נוסף בדיון. עוד דווח כי הוא צפוי להופיע שוב בשבוע הבא בפני בית המשפט, לצורך קביעת מועד השמעת פסק הדין. אם יורשע, העונש המקסימלי באוסטרליה בגין רצח הוא מאסר עולם והעונש המקסימלי בגין אונס הוא 25 שנות מאסר. המשטרה, דווח, מסרה כי שוחחה עם משפחתה של מסארוה, שמתגוררת בבאקה אל גרבייה, ועדכנה אותה על הליכי המשפט שמתנהלים בימים אלו.

 


 חשוד ברצח של הנערה הישראלית איה מסארוה באוסטרליה (צילום: AP)
הנאשם ברצח(צילום: AP)

הרצח, שזעזע אוסטרלים רבים ועורר תשומת לב בינלאומית, התרחש ב-16 בינואר השנה. מסארוה בת ה-23 למדה באוסטרליה במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים, והתגוררה בפרבר של מלבורן, בנדורה. לפי כתב האישום, הרמן, אוסטרלי מקומי, רצח אותה זמן קצר לאחר שירדה מהחשמלית בדרכה חזרה למקום מגוריה.

 

לימודי שפות, סטנד אפ - ורצח: הלילה האחרון של איה

 

בערב שלפני הרצח נכחה מסארוה באירוע לאנשים שרצו לתרגל את האנגלית שלהם. לאחר מכן היא הגיעה למופע סטנד-אפ קומדי בצפון מלבורן. אחרי ההופעה, חבריה סיפרו כי עלתה על חשמלית קו 86 בשעה 22:50 לכיוון בנדורה, שם התגוררה בזמן לימודיה באוניברסיטת לה טרוב הסמוכה. בסביבות השעה 00:10 היא ירדה מהחשמלית, בתחנה המרוחקת כקילומטר מביתה. באותו זמן היא דיברה בפייס-טיים עם אחותה. החוקרים סבורים כי היא הותקפה באותו זמן, בעת שהייתה 50 מטרים בלבד מתחנת החשמלית.

אירוע זיכרון המוני לצעיריה הישראלית איה מסארוה שנרצחה באוסטרליה (צילום: AFP)
פרחים שהונחו לזכרה של מסארוה באוסטרליה(צילום: AFP)

מחאת נשים בסידני אוסטרליה (צילום: gettyimages)
מחאת נשים בסידני בעקבות הרצח(צילום: gettyimages)

מחאת נשים בסידני אוסטרליה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
הלילה האחרון של איה מסארווה ()

הרמן, ראפר שאפתן, נעצר יומיים לאחר הרצח בפארק קטן בפרבר גרינסבורו הסמוך למלבורן. לאחר שפורסמה זהותו התברר כי שבוע לפני הרצח הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ילדה בינלאומית של מסתוריות, את יודעת מי את". עדי ראייה למעצר סיפרו כי שישה שוטרים לפחות לכדו אותו באזור בילויים.

 

הרמן למד בקולג' עד 2016, וציין כי הוא מתמודד עם בעיות נפשיות. "אני נאבק בשטן", כתב הרמן. בפוסט שפרסם ב-10 בינואר כתב הרוצח: "זאת זעקה לכל אלה שעברו הרבה מבלי שתהיה להם אפשרות לפנות למישהו, כי העולם הזה לימד את הגברים שלנו להסוות את הרגשות שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
איה מסארוה, הישראלית שנרצחה באוסטרליה
באדיבות המשפחה
מומלצים