שתף קטע נבחר

פוקר: אלי אלעזרא זכה בצמיד אליפות עולם רביעי

שחקן הפוקר הישראלי המצליח בכל הזמנים (58) ניצח בטורניר Seven Card Stud במסגרת סבב אליפות העולם: "אני שחקן אולד סקול, אבל עדיין יש לי את זה"

שחקן הפוקר הישראלי המצליח בכל הזמנים, אלי אלעזרא (58), רשם הלילה (אור לשלישי) עוד ציון דרך חשוב בקריירה הארוכה שלו כשזכה בצמיד סבב אליפות העולם (WSOP) הרביעי בקריירה שלו אחרי שניצח בטורניר סבן קארד סטאד (Seven Card Stud) וגרף לכיסו 93,766 דולר.

 

אלעזרא סיים ראשון מתוך 285 משתתפים שנרשמו לטורניר במלון ריו בלאס וגאס והוא השחקן הישראלי הראשון שזוכה בארבעה צמידים בקריירה. אלעזרא העפיל לשולחן גמר קשוח מאוד עם כמה כרישי פוקר דוגמת אנתוני זינו שזכה בקרוב ל-8.5 מיליון דולר בקריירה, סקוט סייבר שמככב במשחקים בסכומים הגבוהים ביותר, ולנטין וורניקו, שחקן פוקר מצוין וגם מתמטיקאי שזכה בתחרויות בתחום, דייויד זינגר שזכה בשני צמידי אליפות עולם ורפ פורטר בעל שלושה צמידים.

 

הקלפים בהחלט חייכו לאלעזרא. בנקודה מסוימת בטורניר הוא היה עם ערמה קצרה, אבל בשמונה הידיים הבאות הוא השיג סטרייט שש פעמים – מה שאיפשר לו להגדיל משמעותית את הערמה שלו ולסיים את היום האחרון לפני הגמר כצ'יפ לידר (השחקן עם הערמה הגדולה בטורניר). בסופו של דבר הוא הגיע עם זינו לקרב הראש בראש – והכניע אותו עם סטרייט.

 

הצמיד הנוכחי הוא כאמור הרביעי בקריירה של אלעזרא והשלישי בסטאד. סבן קארד סטאד היא וריאציה של פוקר שבה אין קלפי קהילה, לכל שחקן מחולקים בהדרגתיות שבעה קלפים – חלקם חשופים גם לאחרים וחלקם הפוכים – והמטרה היא להרכיב את יד הפוקר הטובה ביותר. "הרגשתי מאוד נינוח", אמר אלעזרא, "ראיתי בחיי יותר ידי סטאד מכל מי ששיחק מולי. אני אוהב סטאד, וסטאד אוהב אותי בחזרה. אני מהאולד סקול של הפוקר, אבל עדיין יש לי את זה. עדיין יש לי תחושה לגבי ידיים. אני יודע מתי לקפל ומתי לא. אני חושב שבסופו של דבר היה לי מזל, כי זינו הוא שחקן ממש טוב. עם זאת, יש לי בערך 30 שנות ניסיון יותר ממנו בסטאד".

 

אלעזרא גדל בירושלים ושירת כלוחם בחטיבת גולני. לאחר השירות הצבאי הוא עבר לארצות הברית, פתח חנות צילום בלאס וגאס ושם גם החל לקחת חלק במשחקי הפוקר הגדולים שנערכו בבירת ההימורים. במשך שנים הוא היה שחקן קבוע ב-Bobby's Room, החדר במלון בלאג'יו בו נערכו משחקי הפוקר בסכומים הגבוהים ביותר. בנוסף, הוא כיכב בתוכנית הפוקר הפופולארית High Stakes Poker ששודרה בעבר ברשת GSN האמריקאית. לפני שנתיים הוא הוציא לאור את ספרו האוטוביוגרפי, "אגדת פוקר". אלעזרא הוא אחד מחמישה שחקנים ישראלים שזכו ביותר מצמיד WSOP אחד, אלי בלס זכה בשלושה, רפי אמית, אסי משה ותימור מרגולין זכו כל אחד בשניים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים