שתף קטע נבחר

כירופרקט: הניידים פוגעים לכם בחוליות - כך תטפלו

השימוש הנרחב בסמארטפונים גורם לנזק מצטבר לחוליות שלנו. הכירופרקט, ד"ר רפי פרטר, מסביר למה זה קורה ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב

  

 

בעקבות פרסום מחקרים המוכיחים כי השימוש המתמיד במכשירים הניידים גורם לבעיות בידיים של כולם, ועל פי הנתונים המדאיגים,55 אלף ישראלים סובלים  מפגיעות בכף היד בשנה משימוש בסמארטפון, פנינו לד"ר רפי פרטר, כירופרקט ממרכז רפאל רפואה משלימה, כדי לשמוע למה זה קורה ומה ניתן לעשות.

 

ד"ר פרטר, יחד עם מאיה, העוזרת במרפאה מדגימים כיצד ניתן לסייע בפגיעות החמורות. "הרעיון פה זה בריאות. אין המטרה שלנו לטפל בכאבים או בכל מיני סימפטומים אחרים, אנחנו רוצים להבריא את הגוף", מסביר ד"ר פרטר. "הדרך שלמעשה הגוף עובד זה על ידי זרימה של מים. ברגע שיש זרימה של דם ושל מים אז הוא יכול לתפקד באופן נכון ובריא".

 

לדבריו, כשילדים, מבוגרים, יושבים עם הידיים מקופלות וכל הכתף וכל האזור של הצוואר, זה מייצר את העקמומיות הזאת ואז באיזשהו שלב נגרם נזק. הנזק הוא זה שמדליק את הכאב ואז יש לנו אתגר כפול, אחד, לטפל בכאב, שתיים, להחזיר את הגוף חזרה למצב הבריא שלו.

 

הוא מסביר כי כל התרגילים הללו, יחזירו חזרה לגוף את היכולת להחלים, להבריא את עצמו. "הניידים זה משהו שילדים משתמשים מגיל צעיר ואז בזמן ההתפתחות אז הם יותר מועדים לפורענות אבל בסופו של דבר אצל מבוגרים זה לא שונה. כי אם הם משתמשים בניידים או בעכבר או במקלדת, בכל אופן הקיפול הזה של הצינור מייצר את העומס.

 

"הבעיה היותר גדולה זה בגיל יותר מבוגר כי אז מתחילים כל מיני שינויים ניווניים. אם זה בכף היד כתוצאה מטראומה או נפילה, אם זה בצוואר, ברגע שיש את המוגבלויות האלה הרבה יותר קשה לגוף לחדש את עצמו, להזרים את הדם וליצור תאי גזע.

 

"תהליך ההתחדשות, הריפוי, מדבר על זרימה של תאי גזע לכל אותם פצעים או קרעים קטנים שנוצרים בגוף. ברגע שתאי הגזע מייצרים תהליך של התחדשות הגוף חוזר חזרה למצב הטבעי. יש רופא פנימי בתוך הגוף".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שימוש במסארטפון. נזק לחוליות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים