שתף קטע נבחר

אוחנה: "לא בטוח שיש ללהט"בים מאפיינים של קהילה"

שר המשפטים הטרי יצא נגד הקהילה הגאה, שאליה הוא משתייך, בטענה שאת הביקורת החריפה ביותר על פועלו ומינויו קיבל מחבריה: "את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו ממה שמכונה קהילת הלהט"ב". ח"כ מישראל ביתנו: "נעמוד לצד הקהילה הגאה בכל מה שצריך"

 

 

שר המשפטים הטרי, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), ההומו המוצהר הראשון שמכהן כשר בממשלת ישראל, מתח היום (ג') ביקורת חריפה על יחסה של קהילת הלהט"ב אליו ואל מינויו בנאומו ב"ועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה".

 

"אני חייב וידוי", פתח אוחנה. "התלבטתי אם לבוא לכאן. מיום שהתחלנו את הפעילות שלנו ב'גאווה בליכוד', את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו לא מהימין ולא מהקבוצות הדתיות אלא ממה שמכונה קהילת הלהט"ב. לא בטוח שיש לנו מאפיינים של קהילה".

 

"זה הגיע לשיא עם מינויי לשר", המשיך אוחנה בנאומו בוועידה שהתקיימה בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, ביוזמת העירייה והמרכז הגאה. "חשבנו אז ב-2011 שהגיע הזמן שנצא מהארון, לא מהארון הלהט"בי אלא מהארון הפוליטי. אנחנו אנשי ימין עם כל סט הערכים והעמדות של אנשי ימין. אבל כן, גם להט"בים. ב-2014 כשקיבלתי החלטה לרוץ בפריימריז ביקשתי – 'אל תבחרו בי כי אני הומו ואל תימנעו מלבחור בי בגלל הסיבה הזו'. אני הומו אבל אני לא רק הומו".

 

שר המשפטים אמיר אוחנה בוועידה הלאומית הראשונה של הקהילה הגאה בתיאטרון הקאמרי בתל אביב (צילום: עומר אורי)
"התלבטתי אם להגיע לוועידה". אוחנה(צילום: עומר אורי)

"תמיד התגאיתי בכך שהממשלה היוצאת היא זו שהעבירה הכי הרבה תקציבים בפועל לתמיכה בארגוני הלהט"ב", הוסיף אוחנה. "עומד בפניכם חבר הכנסת שהצביע הכי הרבה נגד עמדת הקואליציה. מעולם לא הצבעתי נגד אף הצעה פרו להט"בית, מה שאני לא יכול לומר על חלק מידידינו הגדולים בזמן שהם היו בקואליציה. כשהודחתי מוועדת חוץ וביטחון כתג מחיר, הפכתי ליחיד ששילם מחיר על עמידתו לצד הנושאים הלהט"בים".

 

"אפשר לטעון שאין זה די, שצריך לעשות יותר, שעליי לאמץ סט חדש של ערכים", סיכם אוחנה. "אבל בכל זאת אתם יכולים להבין ממה רב התסכול על הפער שנוצר בין המעשים לבין התדמית שבאה לידי ביטוי במיוחד בימים אלה בכהונתי כשר. הגעתי לתפקיד שר לא למרות העמדות אלא בגלל שהן לא צפויות להשתנות בקרוב. תהיו גאים במי שאתם ובמה שאתם מאמינים בו ועשו מאמץ קטן לנהל את המחלוקות שבוודאי תהיינה בדרך ארץ".

 

יו"ר כחול-לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס אף הוא בנאומו למינוי של השר הגאה הראשון ואמר כי "נשמע לי לא סביר שמי שאחראי על מוסדות המשפט תוקף את מוסדות המשפט. לצערי, אני היום חושד בציניות כמעט כלפי כל מהלך פוליטי שאנחנו רואים. הייתי רוצה לחשוב אחרת אבל עם הזמן אני רואה שזה נכון". בתשובה לשאלת המראיין יובל קרני כיצד תתמודד מפלגתו עם הסוגיה הלהט"בית בקואליציה עם החרדים, אמר גנץ: "אני חושב שהם צריכים לרצות כל מה שקשור לחיות את חייך כאדם, כי בסוף כולנו נולדנו בצלם אלוהים ואף אחד לא סידר אותנו על פי הנטיות המיניות שלנו. אני לא מתכוון לוותר על העקרונות שלי".

 

 

בהתייחסות לתוצאות הבחירות, גנץ השיב כי "הגענו להישג מדהים אחרי שלושה חודשים, נתניהו הגיע לאותו הישג אחרי 10 שנים בשלטון עם עזרה מטראמפ ומפוטין".

 

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, אמר כי "בימים אלה ישנם קולות חזקים מדי הקוראים להגבלת כוחו של בית המשפט. חשוב לזכור שבג"ץ יש רק אחד והוא אולי האמצעי המרכזי במאבק לשוויון הקהילה הגאה מאז ומעולם".

 

מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, איתי פנקס-ארד, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את הסמכות על חיי היומיום לידי השלטון המקומי: "אתה טוען שמגיע לנו שיוויון וצדק אבל לא יכול לתת אותו בשל אילוצים קואליציוניים. חלק ממשרדי הממשלה מנהלים קמפיינים סודיים וגלויים נגד להט"בים. במקרה הטוב אנחנו נאלצים להסתפק בשאריות ובפירורים. בטל את משרת הנציב העליון הבריטי שנולדה מחדש בדמות שר הפנים. צמצם את סמכויות השלטון המרכזי. אתה תמיד אומר שהעם חכם, ואתה צודק. תן לעם לנהל את חייו במינימום התערבות מלמעלה".

 

ח"כ אלי אבידר, הנציג הראשון של מפלגת ישראל ביתנו שנואם באירוע מרכזי של הקהילה הגאה, התייחס לכישלון בהקמת ממשלה ואמר כי "אם האזרח היה יודע כמה הבטחות ניתנו למפלגות החרדיות והחרד"ליות הוא היה יודע כמה כסף חסכנו לו. מסתמנת כרגע קואליציה לא הגיונית. הם לא רוצים את ישראל ביתנו כי הם יודעים שאנחנו החוצץ האחרון כדי שזו לא תהיה מדינת הלכה. אנחנו הולכים לעשות כל מאמץ כדי להיות לשון המאזניים בקואליציה הבאה ונעמוד לצד הקהילה הגאה בכל מה שצריך", הבטיח אבידר.

 

גם יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, התייחסה  למינויו של אוחנה: "הייתי רוצה לברך את אמיר אוחנה, השר ההומו הראשון, למרות שעמדותיו שונות משלי. המינוי הזה היה צריך להיות נקודה היסטורית. אבל לצערי, אני לא יכולה. סביב המינוי הזה כבר יש חשד לעסקת שוחד פלילית אחרי שאמש נחשף כי המטרידן נתן אשל, שהתגנב בחזרה לחיינו, הודיע לסמוטריץ' שלא ימונה לשר משפטים כי לא יהיה עושה דברו של החשוד נתניהו. אני תוהה בקול רם - מה זה אומר על מי שכן מונה? הייתה לנו פרשה כזאת בעבר, בר-און חברון".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר אורי
אמיר אוחנה
צילום: עומר אורי
מומלצים