שתף קטע נבחר

הטייס הדרוזי הראשון על קו הסיום

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, ג', הצעיר מהגליל שהשתתפותו בקורס הטיס של חיל האוויר נחשפה ב-ynet, יעשה בעוד כשבועיים היסטוריה, ויקבל את כנפי הטיס הנכספות. חברו סיפר על ההתרגשות בכפר: "גאווה שלא ניתן לתאר במילים"

 

ג' הטייס הדרוזי הראשון  ()
ג'. עוד רגע עושה היסטוריה
 

ג', חניך בקורס הטיס של חיל האוויר, הצליח לעבור את הישורת האחרונה בקורס היוקרתי שמגיע לסיומו בימים אלה. אם לא תקרה הפתעה ברגע האחרון, ג' יעשה היסטוריה ויקבל בעוד כשבועיים את כנפי הטיס, ובכך יהפוך לטייס הראשון מהעדה הדרוזית.

 

לפני כארבעה חודשים נחשף ב-ynet סיפורו של ג', שבחר במגמת המסוקים והצליח לעבור בהצלחה יתרה את כל השלבים בקורס.

ג' הטייס הדרוזי הראשון  ()
ג'. מיעט לספר למשפחה על השלבים שעבר בדרך

במשפחתו של ג', שמתגורר בכפר בצפון, קיבלו בהתרגשות ובגאווה את הבשורה על כך שבנם על סף סיומו של הקורס. חברו של ג' סיפר ל-ynet אמש על התחושות בכפר: "כולם פה גאים בו מאוד. אני יכול להעיד שהשיח בשבועות האחרונים היה סביב זה שהוא עומד לסיים את הקורס. זו גאווה שלא ניתן לתאר במילים. זהו רגע והישג היסטורי לכפר שלנו ולכל העדה".

 

ג' למד בתיכון במסלול לתלמידים מצטיינים, הוביל פרויקטים חברתיים ביישובו, אוהב פעילות אתגרית וטיפוסי צוקים. הוא העדיף להטיס מסוקים בגלל האתגר והקושי הגדול יותר להילחם קרוב יותר לקרקע מאשר בגובה של מטוסי קרב. "משפחתו תמכה בו לכל אורך הקורס, והוא מצידו מיעט לספר בכל פעם שעבר עוד שלב", סיפרו קרוביו כאשר החל את השלב האחרון בקורס.

ג' הטייס הדרוזי הראשון  ()
ג'. אוהב פעילות אתגרית

 

 

עד היום סיימו שלושה דרוזים את הקורס, והם משרתים כנווטים בחיל. חניכים דרוזים אחרים שהוכשרו בקורס כטייסים - נשרו במהלכו. ג' יהיה הראשון כאמור שישמש כטייס.

 

הנווט הדרוזי הראשון, רס"ן א', קודם לפני כחצי שנה על ידי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, והוא מכהן כמפקד בית הספר למטה מבצעי של החיל. א' קיבל את דרגת סגן האלוף, והפך ללוחם האוויר הראשון מהעדה הדרוזית שנושא בדרגה זו.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג', עוד רגע טייס באופן רשמי
מומלצים