שתף קטע נבחר

מועמד דמוקרטי מאיים: נתניהו יספח? אקצץ את הסיוע

פיט בוטיג'ג', שמתמודד בפריימריז הדמוקרטיים, מאיים לפגוע בסיוע במידה וייבחר לנשיא: "אם נתניהו יספח את ההתנחלויות בגדה אדאג שמשלמי המסים האמריקנים לא ישלמו את החשבון"

פיט בוטיג'ג', שמקווה להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות בשנה הבאה, הציג אמש (יום ג') את חזון מדיניות החוץ שלו. בנאום באינדיאנה התייחס בוטיג'ג' להצהרה של בנימין נתניהו על סיפוח ההתנחלויות ביהודה ושומרון – ואמר שמבחינתו המשמעות של סיפוח היא קיצוץ בסיוע האמריקני.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ערב הבחירות אמר נתניהו שאם יינצח הוא יקדם את הסיפוח. בתגובה אמר בוטיג'ג': "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יממש את איומו לספח את ההתנחלויות בגדה המערבית, הנשיא בוטיג'ג' ינקוט צעדים כדי לוודא שמשלמי המסים האמריקנים לא יצטרכו לשלם את החשבון".

פיט בוטיג'ג' (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

בוטיג'ג' הוסיף שכמו שפטריוט אמריקני רשאי למתוח ביקורת על המדיניות של נשיא ארה"ב, כך יכול בן ברית של ישראל להתנגד לפעולות של הממשלה שלה – "במיוחד כשאנחנו רואים עוד ועוד סימנים מטרידים שממשלת נתניהו מתרחקת מהשלום".

 

לפי בוטיג'ג' הישראלים והפלסטינים צריכים להיות מסוגלים "ליהנות מהחופש לחיות את חיי היומיום שלהם ללא פחד, ולעבוד במטרה להשיג רווחה כלכלית למשפחותיהם".

פיט בוטיג'ג' (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
בוטיג'ג' הוסיף שממשל בראשותו יתמוך בפתרון שתי המדינות. לדבריו הפתרון הזה, "שיגשים את השאיפות הפלסטיניות הלגיטימיות ויעמוד בצרכים הביטחוניים של ישראל, הוא עדיין הדרך המעשית היחידה להתקדם". הוא התחייב שאם ייבחר לנשיא יתמוך בצורה אקטיבית בפתרון שתי המדינות.

 

בוטיג'ג', בן 37 והומו מוצהר, הוא ראש העיר סאות' בנד שבאינדיאנה. הוא בוגר הרווארד ושירת באפגניסטן. בוטיג'ג' מקווה להיות ההומו הראשון מחוץ לארון שמייצג את אחת משתי המפלגות הגדולות בקרב על תפקיד נשיא ארה"ב.

פיט בוטיג'ג' (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

יחד עם בוטיג'ג' נמצאים כרגע במירוץ הדמוקרטי יותר מ-20 מועמדים. לבוטיג'ג' אין אמנם סיכוי גדול לנצח, אך עמדותיו בנושא הישראלי-פלסטיני משקפות את הסדק המעמיק בין אנשי המפלגה לישראל ולמדיניות שלה.

 

בנאומו באינדיאנה קרא בוטיג'ג' לוושינגטון לחזור להסכמים שמהם פרש דונלד טראמפ – הסכם הגרעין עם איראן והסכם האקלים שנחתם בפריז. המועמד ששירת באפגניסטן קרא להפסיק את "המלחמה הבלתי נגמרת" של ארה"ב, שהחלה אחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים