שתף קטע נבחר

מסי נגד הנאחס: ארגנטינה מסתערת על הקופה אמריקה

הכוכב מקווה להוציא סוף סוף את תושבי המדינה לחגוג ברחובות ולהשתיק את ההשוואות למראדונה, האוהדים חולמים על זכייה ראשונה באליפות היבשת אחרי 26 שנה והמאמן סקאלוני יעמוד במבחן הראשון. וגם: למה איקרדי לא בסגל וסאגת השוערים

לא רק לנבחרת ברזיל יש שאיפות לזכות בקופה אמריקה, גם לארגנטינה. אוהדיה חולמים על זכייה ראשונה באליפות היבשת אחרי 26 שנה, וליונל מסי משתוקק לזכות לראשונה בתואר עם האלביסלסטה.

 

 

הלילה (בין שבת לראשון, 1:00) תפתח ארגנטינה את משחקיה כשתתמודד מול קולומביה בסלבדור ומסי מתכונן לאתגר הגדול: להביא סוף סוף גביע אחרי הפסדים בשלושה גמרים רצופים (מונדיאל 2014 והקופה אמריקה ב-2015 ו-2016). הפרעוש הופיע בטלוויזיה לבוש בחולצת הנבחרת והכריז: "אני רוצה לזכות במשהו עם הנבחרת ואמשיך לנסות, אשתתף בכל הטורנירים החשובים".

 

ליונל מסי נבחרת ארגנטינה (צילום: רויטרס)
פעם רביעית גלידה? מסי(צילום: רויטרס)

 

כזכור, אחרי הכישלון בקופה אמריקה סנטנריו ב-2016 בארה"ב, בו החטיא פנדל בדו קרב בעיטות ההכרעה מול צ'ילה בגמר מסי הודיע על פרישה מהנבחרת, בטרם חזר. הוא הגיע כעת לטורניר אחרי עוד עונה מצוינת בברצלונה (51 שערים ב-50 משחקים בכל המסגרות) בה הוליך אותה לאליפות רביעית בחמש שנים, אבל לא הצליח לזכות בליגת האלופות. השאיפה שלו להוריד את הקוף מהגב ולהשתיק את הביקורות על הופעותיו נטולות ההישגים בנבחרת עצומה.

 

מסי יודע היטב שהטענות לפיהן הוא לא יכול להיחשב לגדול כמו דייגו מראדונה אם לא הוציא את תושבי המדינה לחגוג ברחובות ימשכו כל עוד הוא לא יוביל את הנבחרת להישג משמעותי. הוא הופיע בארבעה מונדיאלים (2006, 2010, 2014 ו-2018) מבלי לזכות ומדליית הזהב מהטורניר האולימפי בביג'ינג 2008 ממש לא נחשבת ולא מהווה פיצוי.

 

כך זה נראה בקופה אמריקה ב-2016 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כך זה נראה בקופה אמריקה ב-2016(צילום: AFP)

 

דומה שהפעם זו ההזדמנות הכמעט אחרונה, שכן במונדיאל בקטאר 2022 מסי כבר יהיה בן 35. ובכלל, יותר מרבע מאה ללא תואר זה יותר מדי עבור מדינה שכל כך משוגעת לכדורגל.

 

בעיתון "אולה" פורסמה כותרת נרגשת לקראת פתיחת המשחקים: "שזה יהיה שלך לאו". בהמשך נכתב: "מסי פה, מסי שם, מסי הוא מסי של ארגנטינה, מסי הוא מסי בשביל היריבות. אבל הפעם זה מסי שונה, יש לו אובססיה למטרה אחת. הוא יחגוג יום הולדת 32 (ב-24 ביוני) כשהוא עדיין עם אותם חלומות שהיו לו בעת ששיחק בנבחרת במונדיאל הראשון שלו בגיל 19 (בגרמניה 2006). עכשיו הוא בוגר יותר, הגדול מכולם ולא רוצה לפרוש מהנבחרת בלי להוביל אותה להישג חשוב".

 

סאגת השוערים

המאמן ליונל סקאלוני יוביל את הנבחרת לראשונה במשחקים רשמיים אחרי שביצע מהפכה בסגל. הבלם ניקולס אוטמנדי ממנצ'סטר סיטי והמגן השמאלי ניקולס טליאפיקו מאיאקס הם שני שחקני ההגנה שנותרו מהמונדיאל הכושל, אחריו פוטר המאמן הקודם חורחה סמפאולי.

 

ליאונל סקלוני נבחרת ארגנטינה (צילום: AP)
ביצע מהפכה בסגל. סקאלוני(צילום: AP)

 

סקאלוני התבדח במסיבת העיתונאים: "אם אזכה בגביע הזה אפרוש. תמיד יש לחץ בנבחרת ארגנטינה ולא משנה אם החוזה שלך לחודשיים או לשש שנים, אז לא רק התוצאה חשובה אלא גם הדרך ותיעשה הערכה לכל דבר. אם כל אחד יראה את מה שהוא עושה בקבוצה שלו נהיה נבחרת גדולה. עם הנבחרת הזו יש לנו את כל האפשרויות ותראו את זה במגרש. אני יכול לבצע כל מיני שינויים כי מדובר בשחקנים רבגוניים. אנחנו לא יכולים להתלונן כי היה לנו מספיק זמן להתכונן לטורניר הזה. הכי חשוב שהשחקנים ייצגו בכבוד את החולצת הנבחרת ושאנשים יאהבו אותה ואת הסגנון שלה".

 

מלבד קולומביה, ארגנטינה תתמודד בבית 2 נגד פרגוואי (בלילה שבין ה-19 ל-20 ביוני) וקטאר (23 ביוני). בינתיים ספג הסגל מכה כאשר התברר שהשוער אסטבן אנדראדה (28) מבוקה ג'וניורס נפצע בברכו ולא יוכל לשחק בטורניר. חואן מוסו (25) מאודינזה זומן לסגל במקומו.

 

המקרה האחרון מעלה שוב את הסוגיה עליה משוחחים אוהדי הנבחרת - הקללה שהיא סובלת בין הקורות מאז שסקלוני מונה. הוא ערך את הבכורה על הקווים בניצחון 0:3 על גוואטמלה ב-7 בספטמבר 2018. הנבחרת קיימה בתקופתו 9 משחקים בהם שותפו 8 שוערים.

 

ליונל מסי נבחרת ארגנטינה (צילום: EPA)
ברחובות ברזיל גם מוכנים לנבחרת ארגנטינה(צילום: EPA)

 

חרונימו רולי (27) מריאל סוסיאדד שיחק מול גוואטמלה ופרנקו ארמאני (32) מריבר פלייט החליף אותו ב-0:0 עם קולומביה. בשל משחקי גמר גביע הליברטדורס בין ריבר לבוקה ארמאני לא יכול היה להשתתף במסע המשחקים לערב הסעודית באוקטובר. בשל כך, שוער המשנה של מנצ'סטר יונייטד, סרחיו רומרו (32), שיחק ב-0:4 על עירק ובהפסד 1:0 לברזיל.

 

אגוסטין מרצ'סין (31) מקלוב אמריקה המקסיקנית קיבל את הקרדיט ב-0:2 על מקסיקו ב-16 בנובמבר. רולי חזר אל בין הקורות ב-0:2 על אותה מקסיקו כעבור ארבעה ימים והוחלף על ידי פאולו גסאניגה (27) מטוטנהאם. ארמאני שיחק שוב בהפסד 3:1 לוונצואלה ואנדראדה ערך את הופעת הבכורה בנבחרת ב-0:1 על מרוקו ב-26 במרץ בטרם הוחלף על ידי חואן מוסו.

 

פרנקו ארמאני נבחרת ארגנטינה (צילום: AFP)
אמור לשמש כשוער הראשון של הנבחרת. ארמאני(צילום: AFP)

 

ארמאני, שאמור לשמש כשוער הראשון בקופה אמריקה (הפציעה של אנדראדה מדאיגה יותר את אנשי בוקה בגלל שמינית גמר גביע הליברטדורס), שיחק ב-1:5 האחרון על ניקרגואה. רנסו סראביה מפורטו אמור לפתוח כמגן ימני, חרמן פסז'ה מפיורנטינה וניקולס אוטמנדי ישחקו כבלמים וניקולס טליאפיקו ישחק כמגן שמאלי.

 

ג'ובאני לו סלסו מבטיס יפתח בקישור לצד גידו רודריגס מקלוב אמריקה ולאונרדו פארדס מפ.ס.ז'. שני הסטארים הגדולים, מסי וסרחיו אגוארו, יובילו את ההתקפה הנוצצת יחד עם אנחל די מריה.

 

מי שלא זומן הוא מאורו איקרדי, שעבר עונה סוערת באינטר במהלכה נשלל ממנו סרט הקפטן. סקלוני טען שהצרות של החלוץ מחוץ למגרש לא היוו את הסיבה לכך: "בזמן שיש כל כך הרבה אפשרויות בחירה, ברור שישנם ספקות. קשה לרצות את כולם, בטח כשמדובר בנבחרת. שוחחתי איתו לפני קבלת ההחלטה, היו ספקות כל הזמן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים