שתף קטע נבחר

ממודיעין לים - באוטובוס שבת: "כולם מתלהבים"

מיזם משותף לעיריית מודיעין ולעמותת "נוע תנוע" אפשר לעשרות תלמידים בעיר לנסוע בשבת באוטובוס לחוף בראשון לציון. אחד הנערים: "אפשרות לבלות מבלי לבקש הסעה מההורים, ועוד בעשרה שקלים"

 

 

50 בני נוער ממודיעין הגיעו בצהריים (שבת) לבלות בחוף הים בראשון לציון, כשאת דרכם לשם עשו באוטובוס השבת הראשון של הקיץ מהעיר. המיזם הוא תולדה של שיתוף פעולה בין עמותת "נוע תנוע" והעירייה המקומית.

 

לאחר שבקיץ שעבר פעל המיזם בימי שישי בערב בין מודיעין לבין תל אביב, ולאור בקשת בני הנוער לאוטובוס השנה בין מודיעין לים, הרימה העירייה את הכפפה ויחד עם העמותה יצא הפרויקט לדרך היום ויפעל עד ספטמבר.

הנסיעה לחוף פלמחים (צילום: משי בן עמי )
"בני הנוער מתלהבים". האוטובוס ממודיעין לחוף הים (צילום: משי בן עמי )
 

ההיענות למיזם הייתה גבוהה, וכבר אמש הסתיימה ההרשמה בשל מילוי האוטובוס. אחת שכן הצליחה לעלות עליו הייתה נועם בת ה-14, שהגיעה עם שני חברים. "הייתה פנייה באינסטגרם ונרשמנו", היא מספרת. "אני חושבת שזה טוב שיש אוטובוס ייעודי לבני נוער, כי צריך לכבד את המגזר הדתי והחרדי וזה חוסך את המריבות על העניין. ניסע לים כי חם ונהנה".

 

איתי מיכאלי (18), יו״ר מועצת הנוער של מודיעין, סיפר ל-ynet על הפרויקט. "זו השנה השנייה שאנו עושים את זה מתוך רצון של בני הנוער לצאת מהעיר. בשנה שעברה הוצאנו את האוטובוס בימי שישי לתל אביב החלטנו שאנחנו ממשיכים את זה ביום שבת. בני הנוער מתלהבים מהפרויקט וזה מצליח".

 

"לא עוברים בשכונות דתיות"

עידו פלומבו (18) מרגיש שזו הזדמנות לנוער לצאת לים לבד. "זו אפשרות בשבילנו לצאת לבלות בלי שאבא או אמא יסיעו אותנו, ועוד בעשרה שקלים שזה כלום. אפשר להזמין מקום עם חברים ולחזור הביתה בשלום".

 

פעילי התנועה (צילום: רוני רחמני)
פעילי התנועה(צילום: רוני רחמני)

לוטם גל, מנהלת מחלקת הנוער והצעירים בעירייה סיפרה: "נמשיך עם הפרויקט עד לסוף אוגוסט ונבחן את זה בקיץ. זה שירות עבור בני הנוער שלנו. כמי שמובילה את נושא בני הנוער, שמענו אותם, ובמקביל עשינו שיח עם הדתיים איך עושים את זה מבלי לפגוע בהם. עשינו את זה בפרופיל נמוך, לתת שירות טוב לתושבים מבלי לפגוע ובלי לעבור בשכונות דתיות".

 

ראש העירייה חיים ביבס, נלהב אף הוא: "במודיעין מכבים רעות יש הכול בשביל הילדים שלנו חוץ מדבר אחד - הים. לכן אנחנו מתכוונים להפעיל לטובתם קו אוטובוס שיאפשר להם לנסוע לים בשעות הבוקר המאוחרות ולחזור הביתה לקראת הערב, לנוח ואז לצאת שוב לפעילויות שהכנו להם כאן אצלנו בעיר".

 

מייסד ויו"ר עמותת "נוע תנוע", רועי שוורץ תיכון, אמר: "במרכז הנוער והצעירים של מודיעין הבינו שאינם יכולים או צריכים לחכות למדינה שתפעיל תחבורה בשבת ולכן הם מדגימים אחריות מה היא. המרכז יאפשר לנערים ללא רישיון ולחיילים החוזרים מהצבא לבחור איך לבלות את יום השבת שלהם, כרצונם, כפי שרובו המוחלט של הציבור הישראלי רוצה.

 

במהלך ארבע השנים האחרונות צברנו ניסיון בתחבורה בשבת, ללא מטרת רווח ובזכות עשרות מתנדבים חדורי מוטיבציה. אנחנו גאים להכריז כי שיתוף הפעולה עם עיריית מודיעין ומרכז הנוער והצעירים הוא הסנונית הראשונה של שיתופי פעולה בין 'נוע תנוע' לעיריות למען תושביהן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משי בן עמי
האוטובוס בשבת ממודיעין
צילום: משי בן עמי
מומלצים