שתף קטע נבחר

סגירת המעגל המרגשת של השגריר הבריטי בישראל

לפני 17 שנה התאהב ניל וויגן ביעל, אזרחית ישראלית, כשעבד בשגרירות בריטניה. עכשיו המעגל שלהם נסגר ‑ אחרי שהתחתנו והפכו להורים לשניים, וויגן חוזר איתה לארץ כשגריר החדש: "תמיד רציתי לשוב"

השגריר ניל וויגן עם אשתו הישראלית יעל ()
השגריר ניל וויגן עם אשתו הישראלית יעל

זאת הייתה השליחות הראשונה שלו בחו"ל: בין 2002 ל-2006 עבד ניל וויגן בשגרירות בריטניה כמנהל המחלקה הפוליטית, הכיר את יעל בנאג'י, אזרחית ישראלית, והתאהב בה. כעת הוא חזר לישראל עם תואר חדש, שגריר בריטניה, וגם כבעלה של יעל ואבא לשני בנים.

 

ב-2006 חזר ניל ללונדון עם יעל, שליוותה אותו לאורך הקריירה הדיפלומטית שלו. בין השאר הוא שימש כשגריר בקינשאסה בירת קונגו ובמוגדישו בירת סומליה, מדינה מוסלמית שאינה מקיימת קשרים עם ישראל ונחשבת לבעייתית מאוד מבחינה ביטחונית. בחלק מהטקסים בתקופת השירות שלו בסומליה, יעל נאלצה להסתובב עם כיסוי ראש. בתפקידו האחרון שימש וויגן כראש מחלקת אפריקה במשרד החוץ הבריטי.

שגריר בריטניה החדש בישראל ניל וויגן במצעד הגאווה (צילום: איילה ברגר)
שגריר בריטניה החדש בישראל ניל וויגן במצעד הגאווה(צילום: איילה ברגר)

עבור וויגן, החזרה לישראל היא סגירת מעגל מרגשת במקום שבו החל את דרכו כדיפלומט. "התפקיד הראשון שלי מעבר לים היה בישראל, ותמיד רציתי לשוב", הוא אומר. "אני שמח על מינויי לשגריר בתקופה מרתקת כל כך ביחסי בריטניה וישראל. אני מצפה למפגש המחודש עם חברים ותיקים וליצירת קשרים חדשים".

 

בישראל עבר וויגן את האינתיפאדה השנייה ואת ההתנתקות מעזה. הוא מדבר קצת עברית, והמורה שלו היא לא אחרת מאשר אשתו. "אני אסיר תודה לנטפליקס על שיפור העברית שלי", מודה וויגן, שנעזר בסדרות ישראליות כמו פאודה והשוטר הטוב, שאותה הוא מחבב במיוחד. החלום שלו, אגב, הוא לקיים ראיון עיתונאי שלם בעברית.

 

כששואלים אותו אם יש סיכוי שבתקופתו השגרירות תעבור לירושלים, כמו שגרירות ארצות הברית, וויגן אומר שכרגע הדבר לא בתוכניות ‑ "למרות שאני לא מוציא את זה מכלל אפשרות. אבל לא סביר שזה יקרה בלי התפתחות רצינית בתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים".

 

למה הכי התגעגעת?

"למזג האוויר בישראל, לאוכל ולטיולים ברחבי המדינה. האוכל בישראל פשוט פנומנלי, אפילו יותר טוב מהשליחות הראשונה שלי. אני כבר מתגעגע לטיולים בפארקים הלאומיים ובאתרי העתיקות".

 

שני בניו של וויגן יישארו בפנימייה בבריטניה, אבל יעל תצטרף לבעלה. ביום שישי, הראשון שלו בתפקיד, הגיע השגריר למצעד הגאווה: "היה נהדר לבלות את היום הראשון שלי בעבודה, לחגוג ערכים של שוויון וגיוון, וליהנות על הדרך".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים