שתף קטע נבחר

כלה דרכנו: התנדבות שכולה שמחה

אלעד ועדן הגיעו לסלון הכלות "כל כלה" שבפתח תקווה במסגרת התנדבות בפרויקט וואו טור של קוקה קולה, והם גילו שלשמח כלה זה לא רק ביום חתונתה, אלא מהלך שמעלה חיוך ועושה טוב לכולם

בשיתוף קוקה קולה

 

 

רובכם בוודאי זוכרים את ההתנדבות שלכם במסגרת "מחויבות אישית" שנדרשתם לעשות בתיכון. זו חוויה חינוכית שמלווה אותנו לאורך כל החיים ואם היא חיובית, יצמחו ממה תובנות חשובות על החיים ועל החברה שלנו ורצון להמשיך לתרום מזמנך וממשאביך. התנדבויות אלו הופכות, לא פעם, לתרומה לא רק לקהילה אלא גם יסייעו להתפתחות ויובילו לתחושת העצמה האישית גם עבור בני הנוער.

 

"להתנדב בסלון כלות היה נשמע לי נורא מדליק", מספר אלעד דורף שמתנדב ב"כל כלה" בפתח תקווה - סלון כלות החברתי הראשון בארץ שהוקם על ידי עמותת יד אברהם, מנוהל על ידי אביחי אלקובי ומופעל על ידי מתנדבים.

"מגניב להתנדב בסלון כלות" (צילום: שאול גולן)
"מגניב להתנדב בסלון כלות"(צילום: שאול גולן)

זה היה כל כך מדליק בעיני אלעד, שבשביל לקחת חלק בהתנדבות הוא היה מוכן ללכת ברגל בשמש הקופחת, לחלוק מונית עם חברו ואחרי זה גם לנסוע בשני אוטובוסים כדי להגיע למקום. אלעד בן ה-17 גר בפרדס חנה ואת הרצון להתנדב הוא מביא מהבית כי לדבריו, "גם ההורים שלי מתנדבים כל הזמן".

 

למסע בן השעתיים וחצי לעבר פתח תקווה, אלעד יצא לא רק כדי לעזור לכלות לבחור שמלות לערב החשוב בחייהן, אלא גם כדי לצבור נקודות במסגרת פרויקט וואו טור של קוקה קולה. "הפרויקט הזה נתן לי את האפשרות להתנסות בהתנדבויות שביום יום אני לא הייתי מגיע אליהן וכל אחת מהן אפשרה לי לחוות תחום אחר של תרומה. בין השאר עשיתי התנדבות ב'לקט ישראל', שם נהניתי מאוד ולמדתי המון,

כי הבנתי כמה דברים אפשר לעשות עם ירקות ופירות שאמורים להיזרק".

 

יחד עם אלעד הגיעו בני נוער נוספים שמסייעים בסידור המקום, מחזירים את השמלות שנמדדו למקומן ודואגים לתפעול שותף של המקום – בנים ובנות יחד.

 

"אני חושבת שגם בנים יכולים לתרום כאן המון", אומרת אריאלה כהן, שמתנדבת במקום כבר שנתיים, "כי גם חתנים מגיעים אלינו בשביל לשכור חליפות.

 

"המקום פתוח שלוש פעמים בשבוע וכל מי שמגיע לכאן מוזמן להסתובב חופשי ולבחור עצמאית את השמלות. אנחנו נשארות בסביבה רק כדי לעזור אם יש צורך. המתנדבים הצעירים מאוד עוזרים לנו כי מעבר לעזרה המעשית הם מביאים רוח טובה וזה גורם לבנות שמגיעות בשביל השמלות לצאת עם חיוך".

 

וכיצד מרגישה כאן הכלה שמצד אחד מעניקים לה חופש פעולה ומצד שני מלא תיכוניסטית מכרכרים סביבה תוך כדי סידור החנות?

 

"המקום הזה מדהים, יש כאן מעל 3,000 שמלות שעולות פחות משמלות רגילות של מעצבות ישראליות", אומרת אוריה פרידמן עוז-עמי, שנישאה לא מזמן לבחיר לבה, אדם עוז-עמי קמבוס, בנה של השחקנית רוזינה קמבוס זיכרונה לברכה, שנפטרה לפני כ-7 שנים ממחלת הסרטן.

 

פרידמן עוז-עמי בחרה להשכיר את שמלת הכלות שלה וגם את שמלות החינה ב"כל כלה". "אמא שלי הוציאה על השמלה שלה יותר ממני", היא אומרת.

 

על השאלה מדוע בחרה לשכור שמלת כלה דווקא כאן היא עונה "אני מתה על יד שנייה, ולא תראו אותי קונה בגדים בקניון. חוץ מזה יש כאן מבחר מדהים של שמלות מכל הסוגים שעוברות טיפול וניקוי יסודי אחרי כל שימוש ומוצעות לכלות תמורת דמי השכרה מצחיקים של 800 שקל.

 

"הדבר הראשון שחשבתי כשנכנסתי לכאן היה 'אלוהים איך אני אספיק לעבור על כל זה?' וכל התהליך שעברתי כאן היה מדהים".

 

ומה דעתך על המתנדבים הצעירים שנמצאים במקום?

"הילדים החמודים האלה מאוד עוזרים לצוות שמפעיל את המקום וזה מקסים. זו הפעם השלישית שאני מגיעה לכאן ואני יכולה לסכם את הביקורים בתור חוויה כיפית כי המפעילים נתנו לי יד חופשית והתייחסו אלי באמון מלא בזמן שהמתנדבים התעסקו עם הסידור ופינו להם את הזמן להתעסק איתי".

 

אלעד, אוריה הכלה ועדן (צילום: שאול גולן)
אלעד, אוריה הכלה ועדן(צילום: שאול גולן)
 

"כששמעתי שיש התנדבות בסלון כלות זה היה נשמע לי כל כך כיף", מספרת עדן רבינוביץ בת 16 מפתח תקווה. "אני וחברה שלי לקחנו ביחד מונית כי כדי להגיע לכאן כי היה לנו ברור שזו הולכת להיות חוויה".

 

גם עדן הגיעה בעקבות פרויקט וואו טור, אבל לא רק. "זו לא ההתנדבות הראשונה שלי וכבר יצא לי להיות גם מש"בית (מדריכת שלח בוגרת) וגם לקחת חלק בפרויקט "ספייס לאב" בבית הספר. "יש לי אח קטן בן 11 שמסתכל עלי בגאווה וכבר מתכנן את ההתנדבויות שלו כי אני נותנת לו דוגמה אישית".

 

מדוע לדעתכם ההתנדבות חשובה?

"אני חושבת שכל ילד חייב להתנסות בהתנדבות כי זה מלמד על ערכים טובים, מאפשר התנסויות חדשות ונותן אפשרות לעזור לסביבה", מסבירה עדן.

 

"בעיני התנדבות היא העצמה אישית כי זה מאפשר לי להרגיש שעשיתי משהו טוב ושאני לא רק לוקח אלא גם מעניק לחברה בחזרה על כל הטוב שהיא נותנת לי", מוסיף אלעד. "אני מאמין שאם כל אחד ייתן משהו בחזרה, החברה שלנו תיראה טוב יותר. אני שמח שנכנסתי למעגל ההתנדבות ומתכוון להמשיך ולהתנדב גם אחרי סיום הפרויקט - גם אם זה מאתגר להגיע לכל מקום ודורש למצוא זמן פנוי בין הלימודים והמבחנים, כי זה מלמד אותי המון ומכל התנדבות אני חוזר הביתה עם הרבה תובנות ואני לא רוצה שזה יפסק".

 

עדן ואלעד - יש ערך מוסף לשני הצדדים בהתנדבות (צילום: שאול גולן)
עדן ואלעד - יש ערך מוסף לשני הצדדים בהתנדבות(צילום: שאול גולן)
  

"בני הנוער אומנם מגיעים לכאן בעיקר בשביל העבודה הלוגיסטית בסידור החנות, אבל הרבה מהם, כמו שקורה הרבה גם בפרויקטים התנדבותיים אחרים, ממשיכים להגיע גם אחרי סיום הפרויקט שמקנה להם עבור כל התנדבות נקודות", אומר אריה שירן ברש מ"רוח טובה" - עמותה שמחברת בין מתנדבים לבין עמותות וגופים ללא מטרות רווח, הזקוקים לכוח התנדבות. "פרויקט וואו טור קיים כמה שנים ובמהלכן הצלחנו לגייס מגוון עמותות אליהן בני הנוער לא היו נחשפים בלעדיו. לנו מאוד חשוב לאפשר להם כמה שיותר אפיקי התנדבות על מנת להבטיח שחודשיים של התנדבות קיץ יעברו כחוויה חינוכית כיפית ושהם יפיקו את המרב מהתהליך". 

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף קוקה קולה

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
המתנדבים הצעירים והכלה - כולם מאושרים
צילום: שאול גולן
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים