שתף קטע נבחר

רנו זואי החשמלית מתחדשת. אצלנו במרס 2020

החשמלית הקטנה של רנו מתעדכנת, תציע גם מנוע חזק מבעבר וטווח נסיעה שגדל ל-390 ק"מ. ביבואנית קרסו מבטיחים: תגיע בסוף הרבעון הראשון של 2020

זמן קצר לאחר שפיז'ו ואופל חשפו גרסאות חשמליות לסופר-מיני  208 וקורסה, מציגה רנו את התשובה - והיא אינה קליאו, המתחרה הטבעית של שתי חברות קונצרן PSA. הכיוון בו בחרה בעבר היצרנית היפנית-צרפתית הוא דגם עצמאי לחלוטין, אותו היא משווקת כבר שבע שנים תחת השם רנו זואי. ברנו אומרים שמדובר בדור שלישי לחשמלית המקורית, אך נראה כי מדובר יותר בעדכון מקיף ושני במספר שעוברת החשמלית. אלינו היא צפויה להגיע בחודש מרס 2020.

 

 

בהתאם, במימדי הזואי לא חל כל שינוי וגם העדכון לעיצוב אינו קיצוני. מכסה המנוע מעוצב מחדש, יחידות התאורה בחזית צרות יותר וזכו למסגרת לד ואילו פנסי הערפל חדשים עם תוספת כרום. גם החרטום לרבות הפגוש שונה, חישוקי הגלגלים חדשים וכך גם יחידות התאורה מאחור.

 

רנו זואי ()

בתא הנוסעים יש ריפוד מושבים חדש מבד ממוחזר, מסך מולטימדיה ניצב בגודל "9.3, גלגלות תפעול חדשות למערכת המיזוג עם תצוגה דיגיטלית ולוח מחוונים דיגיטלי - עם תצוגת ניווט - חדש בגודל "10. בורר ההילוכים וגלגל ההגה עוצבו מחדש.

 

הזואי תשווק עם שני מנועים לבחירה. האחד מוכר מהדגם היוצא ומספק 109 כ"ס ו-22.9 קג"מ, השני חדש עם הספק של 135 כ"ס ומומנט של 29 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 13.5 שניות במנוע החלש יותר ו-10 שניות בחזק, המהירות המירבית מוגבלת ל-135 או 140 קמ"ש בהתאמה.

 

רנו זואי ()

לצד העדכון במנועים מצטיידת הזואי בסוללת 52 קוט"ש חדשה האמורה לספק טווח נסיעה של 390 ק"מ (על פי תקן WLTP העדכני) - תוספת של 90 ק"מ ביחס לדגם היוצא. טעינה מלאה של הסוללות משקע ביתי אורכת 9 שעות ו-25 דקות, אך עמדה ציבורית-מהירה תקצר את משך הטעינה לשעה בלבד.

 

רנו זואי ()

ברשימת האבזור ניתן למצוא פריטים כמו בלם יד חשמלי, תאורת לד מלאה, מערכת חניה אוטומטית וטעינה אלחוטית לסלולארי. בתחום הבטיחות מתחדשת הזואי עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת לזיהוי תמרורים.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים