שתף קטע נבחר

פורשה חוזרת לאטמוספרה עם קאיימן ובוקסטר קיצוניות

יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית מוותרת על טורבו במנוע שישה צילינדרים של גרסאות קצה לקאיימן והבוקסטר. שתייהן הן יגיעו ארצה לקראת סוף השנה

פורשה חושפת גרסאות קצה לקאיימן והבוקסטר תחת השמות "GT4" ו"ספיידר" בהתאמה. שתיהן, לראשונה מאז שונה שם הדגם ל-718, עם מנועי שישה צילינדרים אטמוספריים. לדברי היבואנית הן ינחתו כאן בסוף השנה.

 

 

שני הדגמים ישתמשו במנוע שישה צילינדרים אטמוספרי בנפח 4.0 ליטר עם 420 כ"ס - 35 כ"ס יותר מהקאיימן GT4 ו-45 כ"ס יותר מבוקסטר ספיידר הקודמות. חשוב מכך, בשונה ממנועים מוגדשים, הוא מאפשר טיפוס לסל"ד גבוה משמעותית (קו אדום ב-8,000 סל"ד) ומבטיח את הצליל המוכר של הדגמים המיתולוגיים שאבד בעת המעבר למנועי טורבו עם ארבעה צילינדרים.

 

פורשה קאיימן GT4 ()

פורשה קאיימן GT4 ()

בהתאם למיצוב כמיועדות לחובבי נהיגה, בשני המקרים הן ישווקו עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות, עשירית שניה פחות מגרסאות קודמות, עם מהירות מרבית גבוהה מ-300 קמ"ש. פורשה מציינת כי העמידה בתקני זיהום מחמירים - עקב אכילס של מנועים אטמוספריים - מתאפשרת תודות למסנן חלקיקים ייעודי ומערכת הפסקת הזרמת דלק לחלק מהמזרקים בעומס נמוך.

 

פורשה בוקסטר ספיידר ()

פורשה בוקסטר ספיידר ()

מערך המיתלים בשתיהן מורכב מקפיצים נוקשים המנמיכים את המרכב ב-3 ס"מ, בולמי זעזועים אדפטיביים, מוטות מייצבים קלים יותר וקאליפרים מאלומיניום להפחתת משקל בלתי מוקפץ. יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני ואופציה לבלמי קרבון. בהתאם לייעוד, בקאיימן GT4 יש כונסי אויר גדולים יותר מלפנים, ספוילר אחורי קבוע ומסיט אוויר שונה, האחראים ביחד לשיפור של 50% בכוח ההצמדה, מבלי לייצר יותר גרר - כך פורשה. למשתמשים ברכב גם על מסלול המירוצים מוצע כלוב בטיחות תקני, חגורות בטיחות עם שישה עוגנים ומטף כיבוי. לדברי פורשה, הקאיימן GT4 מהירה מקודמתה ב-10 שניות במסלול הנורבורגרינג.

 

פורשה קאיימן GT4 ()

פורשה בוקסטר ספיידר ()

הבוקסטר ספיידר מצוידת במנגנון פתיחה ידני לגג (לחסכון במשקל) בשונה מגרסאות רגילות בהן יש מנגנון פתיחה חשמלי. מאחורי המושבים יש כעת צמד קימורים והיא משתמשת באותם מסיטי אוויר של ה-GT4. היא כן מוותרת על כנף קבועה לטובת מנגנון חשמלי שנפתח ב-120 קמ"ש - בדומה לבוקסטר רגילה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים