שתף קטע נבחר

אביה של הילדה שנאנסה: "אנחנו נמצאים בתוך סיוט"

בני משפחתה של הילדה נמצאים בסד לחצים ומתפללים "שיהיה לה כוח להתמודד עם האירועים שמערערים את מצבה הנפשי והרגשי". פרטים נוספים מהחקירה מלמדים כי ההורים, שניסו להגיע לחקר האמת בעצמם, תשאלו את הילדה לפני שזיהתה את מחמוד קטוסה, שנגדו הוגש כתב אישום

"אנחנו עוברים ימים קשים. נמצאים בתוך סיוט". כך אמר אביה של הילדה בת השבע למקורביו לנוכח מחול השדים שבו נמצאים בני המשפחה בימים האחרונים. "אנחנו מתפללים כל הזמן בדמעות בתקווה שהקדוש ברוך הוא ייתן לילדה את הכוח להתמודד, לא רק עם האירוע המחריד שעברה אלא גם עם אירועי היומיים האחרונים, שמערערים קשות את מצבה הנפשי והרגשי".

מחמוד קטוסה מואשם ב אונס ילדה בת 7 נאשם ()
מחמוד קטוסה
  

המשפחה שכרה את שירותיהם של עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי על מנת לפקח על החקירה. האב סיפר למקורביו כי המהלך בוצע על מנת לייעל את הקשר מול המשטרה: "ביקשנו מעורכי הדין שלנו למסור בשמנו שאנחנו זמינים 24 שעות ביממה על מנת להעמיד כל סיוע אפשרי לצוות החקירה במטרה למצות הדין עם כל המעורבים".

 

עורכי הדין של המשפחה אמרו אתמול: "תפקידנו בתיק הוא לוודא שלא תיוותר אבן אחת לא הפוכה ושהאחראים לביצוע המעשים המחרידים הללו ייענשו במלוא חומרת הדין. אנחנו מזכירים לכל מי ששכח שנגד הנאשם הוגש כתב אישום חמור ביותר".

  

העובדה כי התלונה במשטרה הוגשה רק שבוע וחצי לאחר המקרה, וכי בימים הללו ניסו ההורים להגיע לחקר האמת, "זיהמה" ככל הנראה את תחילת החקירה. הדבר מקשה, כך על פי המשטרה, להגיע לחקר האמת. האירוע עצמו התרחש בשעות הצהריים ב-5 באפריל, לאחר שעות הלימודים. הנהלת בית הספר עודכנה על האירוע יומיים לאחר מכן. התלונה במשטרה הוגשה רק ב-15 באפריל, עשרה ימים לאחר המקרה.

עורכי הדין טל גבאי יהודה פריד ()
עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד

 

 

 בין היתר, עולה מתוך חומר החקירה כי האב אמר שהוא חושד במנקה הערבי עוד לפני הזיהוי הראשון שבוצע על ידי הילדה. בנוסף, האם הגיעה לבית הספר וצפתה יחד עם המורה בסרטונים שבהם זיהתה את מחמוד קטוסה עוד לפני הזיהוי הראשוני של הילדה. לאחר מכן, במה שמכונה "הזיהוי הספונטני", היו הילדה ואמה בבית הספר ושם זיהתה לראשונה הילדה את קטוסה כזה שלכאורה פגע בה.

 

בנוסף, עולה מתוך חומר החקירה, כי המנקה המשיך לעבוד בבית הספר כשבועיים לאחר הגשת התלונה. קטוסה עבד במקום ללא כל הפרעה או השגחה. רק לאחר שהאמא הגיעה שוב לתחנת המשטרה הוחלט לעצרו.

 

במקביל, נמשכים מאמצי החקירה שמתמקדים בשני אופנים: האחד הוא ניסיון להגיע לאותם האנשים שנכחו באירוע על פי כתב האישום, וגם כמובן בדיקת המידע החדש שבמרכזו עומד קטוסה, והחשד לביצוע אירוע נוסף באותו תא שטח. המידע התקבל במערכת אכיפת החוק אחרי הגשת כתב האישום, ובבסיסו מידע חדש על ילדה נוספת שהיה לה מגע עם אותו חשוד. לא ברור אם מדובר בתקיפה מינית.

 

עורך דינו של קטוסה, נאשף דרוויש, אמר כי "כתב האישום היחיד שיש כאן הוא כתב אישום נגד המשטרה והפרקליטות הצבאית. בעיון בחומר הראיות לא ברור איך מגיעים למצב שבו מאשימים אדם באירוע מזעזע כל כך בלי אף ראיה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים