שתף קטע נבחר

בוריס ג'ונסון והחברה צעקו, שכן הזעיק שוטרים

ריב קולני בין המועמד המוביל לראשות ממשלת בריטניה לבין בת זוגו מסעיר את הממלכה ומעלה תהיות באשר להשלכותיו האפשריות. "היא כעסה ששפך יין על הספה וצעקה 'צא מהבית'", סיפר שכן, ששמע גם צלחות נשברות. "חשבתי שרוצחים מישהו", אמר אחר. המשטרה: לא הבחנו בעבירה כלשהי

בוריס ג'ונסון (צילום: gettyimages)
ג'ונסון. המועמד המוביל במרוץ להחלפת תרזה מיי(צילום: gettyimages)

משטרת לונדון הוזעקה אתמול (יום ו') לביתו של בוריס ג'ונסון, בעקבות תלונות שכנים על ריב עז וקולני בינו לבין בת זוגו, בביתם ברובע קמברוול שבדרום העיר. התקרית אירעה שעות ספורות לאחר שג'ונסון הוכרז אחד משני המועמדים האחרונים במרוץ בתוך המפלגה השמרנית להחלפת תרזה מיי בראשות ממשלת בריטניה – מרוץ שבו ג'ונסון הוא הפייבוריט.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

ב"גרדיאן" דווח כי השוטרים הוזעקו בלילה שבין חמישי לשישי, כחצי שעה לאחר חצות, אחרי שאחד השכנים דיווח על רעשים של צעקות ודפיקות מביתם של ג'ונסון וחברתו, קארי סיימונדס. בעיתון כתבו כי סיימונדס צעקה לג'ונסון, בין היתר, "תרד ממני" ו"צא מהדירה שלי". השכן, נטען, הקליט את הצעקות שבקעו מהבית, שבו מתגוררים בני הזוג רק כמה שבועות. בעיתון הקשיבו להקלטה וציינו כי סיימונדס זעמה על כך שג'ונסון שפך יין אדום על הספה. "לא אכפת לך מדבר בגלל שאתה מפונק. לא אכפת לך מכסף או מכלום", נשמעה צועקת.

קארי קרי סיימונדס חברתו של בוריס ג'ונסון בריטניה (צילום: gettyimages)
ג'ונסון וחברתו קארי סיימונדס, ברגעים טובים יותר(צילום: gettyimages)

בריטניה בוריס ג'ונסון מחוץ לביתו ב לונדון (צילום: רויטרס)
בני הזוג יוצאים מביתם בדרום לונדון, ארכיון(צילום: רויטרס)

בריטניה בוריס ג'ונסון מחוץ לביתו ב לונדון (צילום: gettyimages)
ג'ונסון מחוץ לביתו שאליו הוזעקו השוטרים(צילום: gettyimages)

גם ג'ונסון נשמע באותה הקלטה, ואמר לבת זוגו "תעזבי את הלפטופ המזדיין שלי". מיד לאחר מכן נשמע רעש חזק של דבר מה מתנפץ. "היה רעש שנשמע כמו צלחות נשברות. היו כמה צעקות חזקות מאוד ואני בטוח שקארי צעקה הרבה 'צא החוצה'", סיפר השכן שהזעיק את המשטרה. הוא הוסיף כי לפני שהתקשר למוקד החירום, ניסה לברר בעצמו שהכול בסדר בתוך הבית. "קיוויתי שמישהו יפתח את הדלת ויגיד 'אנחנו בסדר'. דפקתי שלוש פעמים ואיש לא ענה".

 

ב"דיילי מייל" ציטטו שכן אחר, שסיפר כי "הלכתי ליד הבית של ג'ונסון ויכולתי לשמוע את זה (הצעקות) מהקומה העליונה. חשבתי שרוצחים מישהו". שכנה אחרת, בשם פטימה, סיפרה כי הצעקות נשמעו במשך כעשר דקות, וכי חששה שבנה בן ה-4 יתעורר מהרעש. "הקול שלו (של ג'ונסון) היה שקט אבל שלה היה הרבה יותר עוצמתי. לא יכולתי להבין מה אמרה כי היא הייתה מאוד מאוד כועסת".

בוריס ג'ונסון (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

במשטרה מסרו כי השוטרים שהוזעקו לבית שוחחו עם "כל יושביו", וכי הם היו בטוחים ובמצב טוב. "השוטרים לא הבחינו בעבירות או בחשש כלשהו שהצדיק פעולה משטרתית".

 

סיימונדס בת ה-31 צעירה בשני עשורים מג'ונסון בן ה-55. הקשר בין השניים החל לאחר שזה נפרד בשנה שעברה מאשתו השנייה. סיימונדס לוקחת חלק פעיל בצוות היועצים של שר החוץ לשעבר, מאז שהשיק את הקמפיין שלו להנהגת המפלגה השמרנית וראשות הממשלה. בתקשורת הבריטית דווח כי השניים התכוונו לעבור יחד לדאונינג 10, אם יביס את המתחרה היחיד שנותר כעת מולו במרוץ, שר החוץ הנוכחי ג'רמי האנט.

 

התקרית הלילית אירעה כאמור שעות ספורות אחרי שג'ונסון והאנט ניצחו בסבב ההצבעה האחרון בקרב חברי הפרלמנט של המפלגה השמרנית, אחרי כמה סבבים נוספים שבהם נופו שאר המועמדים מהעשרה שהיו בתחילת המרוץ. הסבב המכריע ייערך בחודש הבא, ובו יצביעו כלל חברי המפלגה – כ-160 אלף איש.

 

 

ג'ונסון נחשב כבר בתחילת המרוץ למועמד הבכיר לרשת את מיי. עם זאת, התקרית מעלה תהיות בממלכה באשר להשלכות אפשריות של הריב המתוקשר על המרוץ. חבר פרלמנט בכיר, ששמר על אנונימיות, סיפר ל"דיילי מייל" כי לחלק מהשמרנים יש חששות בנוגע לאופיו של ג'ונסון, וכי התקרית יכולה להגביר את דאגתם. "יש הרבה מאוד נשים בהנהגה. אני לא בטוח שדבר כזה יעבור בשקט". חבר פרלמנט אחר, שדיבר גם הוא בעילום שם, אמר כי "הבחור הזה הולך להיות ראש ממשלה ודבר כזה קורה בחייו הפרטיים - כמה הוא כאוטי?".

 

ב-2016, בימי משאל העם על הברקזיט, נחשב ג'ונסון לפנים של הקמפיין למען פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. אחר כך כיהן כשר החוץ בממשלתה של מיי, אך ביולי אשתקד התפטר במחאה על הוויתורים המופרזים לדעתו שנתנה מיי לבריסל במשא ומתן. הוא טען כי תוכניתה היא ברקזיט למחצה בלבד, וכי היא אינה ממלאה את הרצון שהביע העם במשאל.

בריטניה היורשים של תרזה מיי ג'רמי האנט ג'רמי הנט הוועידה השמרנית (צילום: AFP)
ג'רמי האנט שמתחרה עם ג'ונסון על הנהגת השמרנים וראשות הממשלה(צילום: AFP)
 

ג'ונסון נחשב לטיפוס צבעוני וכריזמטי, ורבים משווים אותו לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהצהיר בעבר כי הוא חבר שלו. הוא היה ראש העיר לונדון, וייזכר כמי שעמד בראשה בזמן האולימפיאדה ב-2012 וכמי שהכניס למרכז העיר את שירות השכרת האופניים. לפוליטיקה הגיע מעולם התקשורת, ובמהלך הקריירה הפוליטית שלו ניפק לא מעט פליטות פה שנויות במחלוקת. כך למשל במהלך קמפיין הברקזיט השווה בין האיחוד האירופי לבין אדולף היטלר, וטען שמטרת האיחוד האירופי היא ליצור מדינת-על כפי שהייתה מטרתם של מנהיג גרמניה הנאצי וקיסר צרפת נפוליאון בונפרטה.

 

המועמד שבו יבחרו חברי המפלגה השמרנית לא יצטרך לעמוד לבחירה בבחירות כלליות, אלא ייכנס מיד לנעליה של מיי. עם זאת, אפשרי בהחלט התרחיש שבו תיאלץ בריטניה להיגרר עד מהרה לבחירות מוקדמות: אם המועמד שיחליף את מיי יתמוך בברקזיט "קשה" יותר מזה שהובילה ראש הממשלה היוצאת, ברקזיט שישאיר את בריטניה תלויה הרבה פחות באיחוד האירופי, עובדה זו עלולה להוביל לעימות חריף עם האיחוד. ייתכן שעימות כזה ימנע כל הסכם ויקרב את בריטניה לפרישה בלי הסדר, אשר מומחים מזהירים כי תגרום לכאוס כלכלי בממלכה ותוביל אותה למיתון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים