שתף קטע נבחר

צפו: שיא ישראלי חדש לדיאנה ויסמן ב-100 מטר

האצנית הצעירה, ששברה לפני כשנה את השיא בן 46 השנים של אסתר רוט שחמורוב, שיפרה את התוצאה בשלוש מאיות כשקבעה 11.35 שניות בתחרות הבין אגודתית בהדר יוסף. "אני מקווה לתוצאות הרבה יותר טובות בהמשך"

 

כמעט שנה, לאחר שדיאנה ויסמן נרשמה בספרי ההיסטוריה של האתלטיקה הישראלית כששברה את השיא הלאומי המיתולוגי של אסתר רוט שחמורוב בריצה ל-100 מטר לנשים, היא עשתה זאת שוב. האצנית בת ה-20 קבעה הערב (שבת) 11.35, שיפרה את שיאה הקודם בשלוש מאיות והציבה רף חדש.

 

ויסמן קבעה את התוצאה במהלך המחזור השלישי והאחרון בתחרות הליגה הבין אגודתית באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף שבסופה נקבע שמכבי ת"א היא שוב אלופת המדינה לגברים ולנשים. רגע מרגש, שיכול להעיד גם על אופייה המיוחד של ויסמן, התרחש מיד לאחר סיום הריצה כשבמקום לשמוח היא העדיפה לגשת לטפל בחברתה למקצה דניאל פולסטר, שמיררה בבכי פצועה על הקרקע.

 

דיאנה ויסמן לצד תוצאת השיא (צילום: איגוד אתלטיקה)
דיאנה ויסמן לצד תוצאת השיא(צילום: איגוד אתלטיקה)

 

"גנבתי לך את ההצגה, זה לא פייר", אמרה פולסטר, אבל דיאנה בת ה-20 השיבה לה: "עם כל הכבוד לשיא, הבריאות חשובה יותר". רק כשפולסטר חזרה לחייך, דיאנה החלה להתייחס לשיא ואמרה: "אני שמחה, אבל לא אלה התוצאות שאני שואפת אליהן. אני מאמינה שאוכל לרוץ הרבה יותר מהר באליפות אירופה עד גיל 23 ואז אוכל לשמח את כל עם ישראל ולא רק אותי".

 

האישה המהירה בישראל מנסה להשיג גם את המינימום לאליפות העולם באתלטיקה בדוחא, 11.24 ש', ועדיין מנסה להתברג באמצעות ניקוד נצבר כדי להשתלב בין 56 המשתתפות באולימפיאדת טוקיו. המינימום לכניסה אוטומטית לטוקיו עדיין נראה כרגע רחוק - 11.15 ש'.

 

 

דיאנה ויסמן בפעולה (צילום: אורן אהרוני)
ויסמן בפעולה. ממשיכה להדהים(צילום: אורן אהרוני)

 

בשבועות האחרונים ויסמן נמצאת בכושר נהדר, כשרצה 11.40 שניות עם רוח 2.0, ופעמיים קבעה תוצאה טובה מהשיא (11.33 ו-11.31 שניות), אלא שהן היו עם רוח חזקה מהמותר - עד שלבסוף הצליחה לעשות זאת באופן חוקי ורשמי, עם רוח גבית מותרת של 0.4.

 

מי שסיימה שנייה בריצה הייתה אולגה לנסקי (לידר ירושלים) שילדה לפני שנה וסיימה ב-11.83 ש'. בכירת הנוער גל קדמון (אתלטי הנגב/באר-שבע) הגיעה שלישית ב-11.93 ש'. במקצה הגברי, בהיעדר שני המובילים גל ארד הפצוע ואמרי פרסיאדו ממכבי ת"א, הפתיע שוב דור קולביץ' (מכבי ת"א) שבגיל 30 קבע שיא אישי וניצח ב-10.75 ש'. הוא הקדים את עומר סדן (מכבי חיפה) שקבע 10.78 ואת אסף מלכה (רמת השרון) בן ה-39 והבלתי נגמר, שסיים ב-10.85.

 

בריצת 400 מ' משוכות ניצח מאור סגד (אתלטי הנגב) שחזר להתחרות בארץ עם סיום לימודיו במכללות, וסיים 51.41 שניות, תוצאה פחות טובה משקבע לא מזמן, 50.66, השנייה בהיסטוריה של ישראלי. אדם יעקובי (הפועל חולון) המשתפר שוב קבע שיא אישי עם 51.60, בעוד שעומרי שיף הצעיר המתקדם מלידר חתך יותר משנייה משיאו האישי, כדי לקבוע 52.34 שנ'.

 

מאור סגד. חזר מהמכללות כדי לנצח (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאור סגד. חזר מהמכללות כדי לנצח(צילום: אורן אהרוני)

 

חנה מיננקו (מכבי חיפה), שקבעה ביום חמישי את המינימום לאליפות העולם בקפיצה משולשת בדוחא, 14.20, הסתפקה בניצחון פושר עם 13.65 מ'. בין הגברים ניצח במשולשת חברה למועדון תום יעקובוב (15.91 מ').

 

בקפיצה במוט איכזב לב סקוריש (מכבי ת"א) עם 5.16 מ'. יריביו, חבריו למועדון איתמר בסטקר ומקסים גולדבסקי, זכו במקומות הראשונים עם 4.96 מ', ועמל חסנוב הצעיר (מכבי ראשל"צ) היה שלישי עם אותה התוצאה, שהיוותה שיא אישי עבורו. אלוף ישראל בקרב-10, אריאל אטיאס (מכבי חיפה) ניתר ל-4.46 מ', שיפור של שישה ס"מ לשיאו האישי שיכול לשרת אותו בקרב-10.

 

מאיה להיס (מכבי חיפה) שוב הוסיפה שיא אישי בניצחונה ב-400 מ' משוכות לנשים 1:01.24 ש' לפני נועה לוי ממכבי ראשל"צ 1:02.03 ש'. נועה מאור (מכבי ראשל"צ) ניצחה בכידון נשים 38.71 מ'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד אתלטיקה
דיאנה ויסמן
צילום: איגוד אתלטיקה
מומלצים