שתף קטע נבחר

הלוואה וחיסכון: הדיל של בעלי הפועל ת"א

בעלי הפועל ת"א הזרימו בשנתיים וחצי האחרונות כ-11 מיליון שקל, אבל הכסף הזה מוגדר כהלוואה ויוחזר להם כשהמועדון יועבר לבעלים אחרים

הזרמת הכספים של בעלי הפועל תל אביב בשנתיים וחצי האחרונות מוגדרת כהלוואה למועדון ולא כהשקעה. כך אישר ל"ידיעות אחרונות" אחד הבעלים, זאב גרינברג, שאמר כי מדובר בסכום כולל של כ-11 מיליון שקל, שיוחזר ברגע שהמועדון יירכש.

 

חלק מהבעלים השתמשו בעסקים הפרטיים שלהם על מנת להזרים את הכספים למועדון, כאשר בדוחות הפיננסיים שלהם מצוין כי מדובר בהלוואה שניתנה להפועל ת"א. "ברגע שהקבוצה תימכר, תינתן המחאת זכויות על הלוואת הכספים שלנו להפועל", הסביר גרינברג.

 

זאב גרינברג (צילום: אורן אהרוני)
זאב גרינברג(צילום: אורן אהרוני)

 

במסמך היסוד שנחתם עם הכניסה שלהם להפועל בינואר 2017, אחרי שלקחו אותה מפירוק, הבהירו הבעלים החדשים כי הגיעו רק כפיתרון ביניים עד למציאת רוכש רציני, ולכן הוכנס סעיף שמבהיר כי לא מדובר בהשקעה אלא בשטרי הון שיוחזרו להם עם העזיבה. ואולם, לאחרונה גם ההגדרה "שטרי ההון" הוסבה ל"הלוואה". בהפועל טוענים כי מדובר ברישום טעות בספרים ולכן שינו את ההגדרה להלוואה, כשההבדל המרכזי הוא שבמקרה של הלוואה אין צורך באישור של גורמים כמו מס הכנסה לנתינתה או להחזרתה.

 

גרינברג מחזיק ב-25 אחוזי בעלות, בועז תושב ב-37.5 אחוז והאחים איציק ושרון ניסנוב ב-37.5 האחוז הנותרים. ואולם, עכשיו מתברר שהם לא באמת נתנו כספים למועדון, אלא רק הלוו לו אותם. "הלווינו כולנו ביחד 11 מיליון שקל", אישר גרינברג. הסכום כולל כיסוי הוצאות שוטפות וסגירת הגירעון מהעונה שעברה, שנאמד בשישה מיליון שקל. לפני שתי עונות הזרימו הבעלים כחלק מהלוואה 6.7 מיליון שקל, הרבה מעבר לציפיות שלהם, ובעונה שעברה שלושה-ארבעה מיליון.

 

מתברר כי מדי שנה חתמו הבעלים על מסמך ברשות לבקרה לפיו הם מתחייבים שלא לשלוף את ההלוואה במהלך העונה. אם יגיע רוכש, הוא יצטרך להחזיר לבעלים הנוכחיים את כל הסכומים האלה.

 

בועז תושב ואיציק ניסנוב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בועז תושב ואיציק ניסנוב(צילום: אורן אהרוני)

 

בינתיים, הפועל מנהלת מגעים למכירת המועדון עם שלושה אנשי עסקים מחו"ל, שחויבו בהסכם סודיות וקיבלו חומרים על הקבוצה. הדרישה היא שהם יתחייבו להשקיע מדי עונה בחמש השנים הקרובות סכום שינוע בין שבעה לעשרה מיליון שקל בעונה ובנוסף יחזירו את הלוואת הבעלים הנוכחיים. תקציב שכר השחקנים בהפועל ת"א עומד על 16.1 מיליון שקל (מתוך 38 מיליון תקציב כולל), והבעלים רוצים להפחית אותו לכ־13 מיליון. הסגל כולל כרגע 35 שחקנים, והמטרה היא לדלל אותו כדי לחסוך בהוצאות.

 

המעבר הצפוי של רמזי ספורי להפועל באר שבע יחסוך להפועל כ-2.5 מיליון שקל, אבל עדיין במקומו יגיע שחקן ישראלי אחר, כשעל הכוונת נמצאים חנן ממן וגידי קאניוק. בהפועל גם בוחנים מכירה של אחד הבלמים, אדי גוטליב או אוראל דגני, שהתעמת עם ראשי המועדון לאחר שדרש שדרוג ונענה בשלילה. בקבוצה שוקלים גם להשתתף בשכרם של אחמד עאבד ואריק ינקו, שלא נמצאים בתוכניות המקצועיות של ניסו אביטן, כדי לדחוף אותם לעבור לקבוצות אחרות, ולהשאיל שחקנים כמו רועי זיקרי, מוטי ברשצקי ועבדי פרחאת.

 

בצד של ההכנסות, הפועל הציבה לעצמה יעד של 7,800 מנויים כדי לעמוד

מול הבקרה בהתחייבות של 14-13 מיליון שקל, אבל עד עכשיו נמכרו קצת פחות מ-6,000. "אנחנו נפתח את העונה, הכל בסדר", סיכם גרינברג, "מקסימום נצטרך להביא עוד כסף מהבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
האחים ניסנוב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים