שתף קטע נבחר

הארי ומייגן שיפצו את הבית, הבריטים מימנו ב-3 מיליון דולר

דו"חות בית המלוכה חשפו את עלויות שיפוץ האחוזה שבה מתגוררים הנסיך והדוכסית, שכלל הוספת "רצפה צפה" וסטודיו ליוגה. "זה מרגיז, צריך כסף לשירותים הציבוריים". מימון משפחת המלוכה על ידי הציבור גדל ב-41%

הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל שיפצו את ביתם שליד טירת וינדזור בעלות של 2.4 מיליון ליש"ט (3.06 מיליון דולר) מכספי משלם המסים. כך חשפו אתמול (יום ג') דו"חות של בית המלוכה המפרטים את השימוש שנעשה בכספי המסים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הבית של הנסיך והדוכסית, בית פרוגמור, עבר שיפוץ גדול כדי לאחד חמישה נכסים חזרה לבית אחד בודד, שבו הם מתגוררים עם בנם התינוק ארצ'י. את האביזרים והריהוט לבית מהתקופה הוויקטוריאנית רכשו השניים מכספם.

הנסיך הארי והדוכסית מייגן מארקל עם התינוק שלהם (צילום: AFP)
שילמו מכספם על הווילונות והריהוט. הארי, מייגן והתינוק ארצ'י(צילום: AFP)

לפי הדו"חות, הבריטים מימנו את בית המלוכה ב-67 מיליון פאונד מתחילת 2018, גידול של 41% לעומת 2017. "בנכס לא נעשו עבודות כבר כמה שנים. השיפוץ תוכנן בהתאם לאחריותנו לשמור על מצבם של אחוזות בית המלוכה שמתגוררים בהם", אמר מייקל סטיבנס האחראי על חשבונות בית המלוכה. "תשתיות מיושנות הוחלפו כדי להבטיח את עתיד הנכס לטווח ארוך. כל החפצים מומנו על ידי הוד מלכותם".

 

גורם בארמון בקינגהאם אמר שמענק הריבון (Sovereign Grant) כיסה את העלות הבסיסית של המטבחים, חדרי האמבטיה והריצוף, וכל דבר נוסף, כמו וילונות וריהוט, מומן על ידי הארי ומייגן. עיתונים בריטיים דיווחו כי בין השינויים נוספו לאחוזה "רצפה צפה" וסטודיו ליוגה. הגורם הוסיף כי המלכה אליזבת השנייה הייתה מעורבת מאוד בהחלטה לאפשר לבני הזוג להשתמש באחוזה, ועדכנה אותם על התקדמות הפרויקט לאורך כל הדרך.

בית פרוגמור (צילום: Gill Hicks)
בית פרוגמור. לאחוזה נוספו "רצפה צפה" וסטודיו ליוגה(צילום: Gill Hicks)

בארגון המתנגד לבית המלוכה תהו מדוע כל כך הרבה כסף הושקע בשיפוצים בזמן שהשירותים הציבוריים נמצאים תחת לחץ פיננסי. "זה מרגיז במיוחד כי הם רשאים להתחמק מזה בעוד שהשירותים הציבוריים צריכים כסף", אמר דובר הארגון גראהם סמית.

 

הוצאות בית המלוכה עלו בעיקר בגלל עלויות שיפוץ ארמון בקינגהאם בלונדון. פרויקט שיפוץ המבנה האייקוני שהחל לפני כשנתיים אחרי שדו"ח של משרד האוצר מצא "ליקויים קטסטרופליים" בתשתיות המבנה. השיפוץ צפוי להימשך שמונה שנים נוספות.

 

סך כל מענק הריבון, חשבון ההוצאות של המלכה אליזבת ומשק הבית שלה, עמד בשנה שעברה על 82.2 מיליון ליש"ט, או 1.24 ליש"ט לנפש בבריטניה. נתון זה כולל 15.2 מיליון ליש"ט שהוקצו לשלבים הבאים של שיפוץ הארמון. בארמון אמרו שמשפחת המלוכה קיימה 3,200 התקשרויות רשמיות מתחילת בשנים 2019-2018, ואירחה 160 אלף בני אדם בארמונות ובאירועים המלכותיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים