שתף קטע נבחר

כינה את הבדואים "רוצחים ממדרגה ראשונה" - והושעה מכאן רשת ב'

שדר רשת ב' יצחק נוי הושעה מתפקידו, לאחר שאמר בתוכניתו כי "הבדואים ידועים כרוצחים ממדרגה ראשונה" ושאל מומחה האם "הדברים האלה הם פנטזיה, או שיש להם גם רקע במציאות?". השעייתו מתפרסמת פחות מיממה לאחר השעיית דב גילהר מהתאגיד, בעקבות בדיחה על נתניהו. האזינו לקטע

מכת השעיות בתאגיד השידור כאן: עוד לפני שהושעה אמש (ג') מגיש הטלוויזיה דב גילהר, שדר רשת ב' יצחק נוי הושעה מתפקידו אחרי שכינה את הבדואים "רוצחים".

 

 

 

 

במהלך ספשל שבועות, המגיש הוותיק שידר את תוכניתו ברדיו ואמר את הדברים הבאים: "אני רוצה לשאול שאלה קצת יותר קשה. חלק מהישראלים, חלק לא קטן, אחוז פאניקה בדרגה זו או אחרת כשהוא שומע על בדואים. הבדואים ידועים גם, ואי אפשר להסתיר את העובדות האלה, כרוצחים ממדרגה ראשונה. מה אתה יכול להגיד על זה?". נוי הפנה את השאלה לאחד המומחים שאירח בתוכנית, שנותר המום ותהה: "רוצחים?".

 

יצחק נוי (צילום: צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של יצחק נוי)
יצחק נוי (צילום מסך מיוטיוב)

 

תגובות זועמות לווידוי של ירון לונדון: "איך לא שמענו על פיטוריו?"

 

נוי התעקש: "רוצחים! למשל, אותה קבוצה של נערים שיצאה לפטרה ונרצחה על ידי בדואים, אותו שבט שממנו הרגו בצנחנים בשנות החמישים והצנחנים נקמו בהם, אז יכול להיות שהדברים האלה הם פנטזיה, או שיש להם גם רקע במציאות?"

 

מנכ"ל רשות הבדואים שלח בעקבות הפרסום ב-ynet מכתב למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, ובו מחה על האמירה של השדר: "ראוי לציין ש-99% מאוכלוסיית הבדואים בדרום הם אזרחים נורמטיביים העובדים למחייתם, ולכן עצם ההכללה השקרית גורמת נזק תדמיתי לכלל האוכלוסייה. בטוחני שהתאגיד ימצא דרך נאותה להוציא לאור ולפרסם את הדברים הטובים והאנשים המצוינים החיים בחברה הבדואית".

 

השבוע נערך לנוי בירור בעקבות מה שגורמים בכאן מכנים "אמירות גזעניות", והוחלט להשעותו מתפקידו לכמה תוכניות. מכאן לא נמסרה תגובה. את תגובתו של נוי לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של יצחק נוי
יצחק נוי
צילום: צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של יצחק נוי
לאתר ההטבות
מומלצים