שתף קטע נבחר

"אם היו מפנים את בננו בזמן, הוא היה חי היום"

בתביעה שהגישו הורים לתינוק שנפטר בגיל שנה מאלח דם הם טוענים כי עיכוב בפינוי של מד"א לבית החולים גרם למותו הטרגי של התינוק. ההורים תבעו גם את קופ"ח מכבי בטענה כי למרות מצבו הקשה של בנם במוקד לרפואה דחופה של הקופה לא העניקו לו את הטיפול הדרוש

הורי תינוק אשר נפטר בגיל שנה הגישו לאחרונה תביעה נגד קופת חולים מכבי ונגד מגן דוד אדום בטענה כי רשלנות של הנתבעים הובילה למות בנם.

 

התינוק הובא על ידי ההורים בחודש פברואר אשתקד בשעה תשע בערב אל המוקד לרפואה דחופה של מכבי לאחר שסבל מחום והקאות.

 

לאחר שנבדק במוקד שוחרר התינוק לביתו עם הוראה לגשת למחרת אל רופא הילדים של הקופה. בבדיקה שבוצעה לתינוק למחרת התגלה כי הוא סובל מחום גבוה, כיחלון ובלוטות לימפה מוגדלות והוא הופנה למוקד לרפואה דחופה של קופת החולים.

 

במקום נט"ן - למקוד הגיעה ניידת רגילה (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
במקום נט"ן - למקוד הגיעה ניידת רגילה(צילום: דנה קופל)

 

על פי המתואר בכתב התביעה, אשר הוגש על ידי עו"ד ענת גוטמן ואיילה מאור ממשרד גוטמן-אמיר, בשעה 9:05 התקבל התינוק במרכז לרפואה דחופה של מכבי.

 

במהלך ההמתנה הבחינה אמו של התינוק כי מצבו מדרדר וכי הוא הופך מנומנם ואפתי. צוות המרכז ניסה למדוד לתינוק לחץ דם ולהחדיר לו עירוי נוזלים, אך הניסיונות לא צלחו.

 

צוות המר"מ איבחן כי התינוק סובל מאלח דם, זיהום חיידקי בדם ובשעה 9:11 הוזמנה ניידת טיפול נמרץ למקום. למרות שהוזמנה ניידת טיפול נמרץ, אל המקום הגיעה תוך דקות ספורות ניידת אמבולנס רגיל.

 

מכתב התביעה עולה כי במקום לפנות את התינוק לבית החולים הקרוב ביותר, יעד הפינוי של הניידת של מד"א היה ניידת טיפול נמרץ, אליה חברה הניידת הרגילה 20 דקות מרגע יצירת הקשר עם מד"א.

 

צוות ניידת הטיפול הנמרץ, אשר כלל פרמדיק ונהג, החל בניסיונות הנשמה לתינוק. לטענת הורי התינוק, צוות מד"א ניסה שש פעמים להחדיר טובוס ללוע התינוק לצורך ביצוע פעולות ההנשמה אך כשל.

 

התינוק התקבל בחדר ההלם של בית החולים רמב"ם בשעה 10:12, כחצי שעה לאחר חבירת ניידת הטיפול הנמרץ לניידת הראשונה וכ-45 דקות מרגע הקריאה הראשונה למד"א. בבית החולים נמשכו ניסיונות ההחייאה לתינוק אך בשעה 11:10 נקבע, למרבה הצער, מותו.

 

  (צילום: חיים צח,
"צוות המר"מ לא הצליח להחדיר עירוי נוזלים לתינוק"(צילום: חיים צח, "ידיעות אחרונות")

 

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה טוענים ההורים כי מותו הטרגי של בנם היה יכול להימנע אילו הוא היה מפונה מיידית לבית החולים. ההחלטה לחבור לניידת לטיפול נמרץ וניסיונות הטיפול בתינוק כשהניידת עומד במקום, הכריעו את גורלו.

 

"במקום לפנות את התינוק במהרה לבית החולים הקרוב ביותר, יעד הפינוי היה חבירה לצוות טיפול נמרץ, אשר נדרש היה להגיע למקום מלכתחילה. לדברי האם, במהלך הנסיעה באמבולנס התינוק לא קיבל אף טיפול ומצבו המשיך להתדרדר", נכתב בתביעה.

 

ביחס לאחריות קופת חולים מכבי למותו של בנם טוענים ההורים כי התינוק לא קיבל שום טיפול במוקד לרפואה דחופה של הקופה. "מר"מ הינו מוקד לרפואה דחופה בו ניתן וצריך לתת טיפול דחוף ומתקדם בעת הצורך, וכפי שהיה צריך לתת במקרה דנן, בו עלתה אבחנה לזיהום מסוג אלח דם, מצב מסוכן מאוד שיש לטפל בו במהרה".

 

לטענת ההורים, אילו בנם היה מקבל במר"מ עירוי נוזלים וזריקה אנטיביוטי מותו היה נמנע. "למרות האבחנה של אלח דם ולמרות מצבו הקשה מאוד של התינוק, הצוות הרפואי במוקד לרפואה דחופה לא הצליח להכניס לתינוק עירוי ולא דאג לתת לו עירוי נוזלים.

 

"ידוע ומקובל שבמקרים של חולים עם אלח דם יש למהר ולתת טיפול אנטיביוטי רחב טווח תוך פחות משעה", מלינים ההורים.

 

ההורים דורשים מקופת החולים וממד"א פיצויים בסך של יותר מ-2.5 מיליוני שקלים.

 

מקופת חולים מכבי נמסר בתגובה: "כשנקבל את כתב התביעה נלמד את פרטיה והגיב בהליך המשפטי".

 

ממד"א לא התקבלה תגובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
45 דקות בין ההגעה לבי"ח והקריאה למד"א
צילום: shutterstock
צילום: ענבל מרמרי
עו"ד ענת גוטמן ועו"ד ארן אמיר
צילום: ענבל מרמרי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים