שתף קטע נבחר

גל חום באירופה: שריפת ענק בספרד

בקטלוניה נאבקים בשריפת יער ענקית, הקשה ב-20 השנים האחרונות. האש מתפשטת בעקבות גל החום החריג באירופה, ובאזור יש טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות. בצרפת מזהירים את האזרחים: "הגרוע מכול עוד לפנינו"

בספרד ובצרפת ממשיכים להתמודד עם גל חום חריג, שכולל טמפרטורות שוברות שיאים. באזורים בצפון ספרד ודרום צרפת טיפסו הטמפרטורות ל-44 מעלות. אזרחים שרצו להתקרר מיהרו לים, לנהרות, לאגמים, לבריכות השחייה ולמזרקות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בקטלוניה נאבקים מאות כבאים בשריפת יער ענקית, הקשה ביותר באזור ב-20 השנים האחרונות. עד כה החריבה האש יותר מ-55 אלף דונם. 350 כבאים, 230 חיילים ו-15 מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על האש בצפון מזרח ספרד, 80 ק"מ מעיר החוף טרגונה.

 שריפות ספרד גל חום (צילום: רויטרס)
השריפה בקטלוניה(צילום: רויטרס)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

השריפה פרצה בחווה בכפר טורה דה אספניול. שר הפנים האזורי אמר שהאש פרצה בעקבות הצטברות של זבל עופות בחווה. הוא אמר שמזג האוויר היה חם כל כך עד שאירע פיצוץ בחווה. משם התחילה האש להתפשט.

 

כרגע לא ידוע על נפגעים בשריפה בצפון מזרח ספרד. כ-50 איש נדרשו להתפנות מהחוות באזור, והתושבים שטרם פונו מתבקשים להישאר בבתים כדי להימנע משאיפת עשן. שירותי הכיבוי חוששים האש תמשיך להתפשט בגלל החום העז והרוחות, וששטח השריפה יגדל פי 5. בסך הכול בגל החום הנוכחי אמורות להיות טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות ב-11 מחוזות במזרח ספרד ובמרכזה.

 שריפות ספרד גל חום (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 שריפות ספרד גל חום (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

החזאים בצרפת מעריכים שבדרום המדינה יהיו מחר בין 42 ל-45 מעלות. היום ניסתה צרפת להפחית את זיהום המכוניות בגל החום. פריז, ליון, מארסיי ושטרסבורג הטילו הגבלות על מכוניות רבות, כדי שרכבים מזהמים וישנים לא יעלו על הכביש. כמה ערים גם הפחיתו את מהירות הנהיגה המותרת כדי למכוניות כדי להפחית את זיהום המכוניות.

 

חלק מבתי הספר בצרפת דחו את בחינות הקיץ, ומוסדות חינוך ללא מזגנים בכיתות נסגרו. בצפון המדינה פורסמו אזהרות בצורת – עם הגבלות מים לבתי העסק, לחקלאים ולתושבים מן השורה. שר החקלאות, דידייה גיום, אסר על הובלת חיות עד סוף גל החום. במקביל פרסמה חברת החשמל RTE שהביקוש לחשמל התקרב לשיא של קיץ 2017.

  (צילום: AFP)
הצרפתים מנסים להתקרר(צילום: AFP)

גל חום צרפת  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

גל חום צרפת  (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

"הקריאות לשירותי החירום עלו ברחבי המדינה", אמר ז'רום סלמאן, ראש מערכת הבריאות הציבורית. "אנחנו רואים את תחילת ההשפעה הברורה של גל החום. מבחינתנו הגרוע מכל עוד לפנינו", אמר סלומאן. לדבריו מתחילת השבוע טבעו ארבעה צרפתים שניסו לצנן את עצמם.

 

רק בעוד ימים, אולי אפילו שבועות, יתברר היקף הנזק והנפגעים של גל החום בצרפת. במדינה נוקטים משנה זהירות בעקבות גל החום הקטלני של 2003 שבו מתו כ-15,000 בני אדם, רובם זקנים.

אירופה גל חום אגם מערב גרמניה (צילום: AFP )
באגם במערב גרמניה(צילום: AFP )
 

שרת הבריאות של צרפת, אנייס בוזן, מסרה שהיום עוד ארבעה אזורים מנהליים בדרום המדינה פרסמו "התרעה אדומה" - התרעת החירום החמורה ביותר. 76 אזורים אחרים פרסמו "התרעות כתומות" - שאוסרות על טיולי בית ספר, אירועי ספורט באולמות ופעילויות מיוחדות אחרות. בוזן המליצה לחובבי הספורט לדחות את התוכניות. "השלב הזה של גל החום חסר תקדים בצרפת. הוא חריג בעוצמתו", אמרה. 

 

בניגוד לצרפת וספרד, בגרמניה התחילו לנשום היום לרווחה עם טמפרטורות רגילות לחודש יוני. בברלין נמדדו היום 21 מעלות - לעומת 37 אתמול. בגרמניה, פולין וצ'כיה נרשמה אתמול הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בהן בחודש יוני אי פעם. מזג האוויר הלוהט ביבשת צפוי להימשך גם בימים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
השריפה בספרד
צילום: רויטרס
מומלצים