שתף קטע נבחר

נתניהו החליט: אין דרך לעצור את פינוי שדה דב

ראש הממשלה הודיע כי בתום הדיונים בנושא שדה דב ייסגר הלילה בחצות כפי שתוכנן. תושבי אילת יקבלו בתמורה מימון נסיעות לטיפולים רפואיים והסעה מפתח המטוס למרכז תל אביב - והמדינה תשדרג את טרמינל 1 ב-230 מיליון שקל. יו"ר ההסתדרות: "נתניהו נכנע ללחצים של היועצים"

  

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (יום א') כי אחרי דיונים מעמיקים עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', היועצים המשפטיים וגורמי המקצוע, הוחלט כי "אין דרך לעצור את פינוי שדה דב, וכל ניסיון יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד". שדה התעופה בתל אביב ייסגר הערב בשעה 23:59 בדיוק.

שדה דב ובנימין נתניהו (צילום: shutterstock ,AP)
נתניהו החליט: שדה דב ייסגר בחצות(צילום: shutterstock ,AP)

מטעמו של ראש הממשלה נמסר עוד כי "במקביל, מתוך אחריות לפיתוחה של העיר אילת, הורה ראש הממשלה נתניהו בסיכום עם שר האוצר ושר התחבורה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תוכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 מיליון שקלים. שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית".

 

בנוסף, נמסר כי נתניהו וסמוטריץ' סיכמו על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב.

 

לפי נתניהו, המדינה תממן מוניות הלוך וחזור מנתב"ג לחולים שמגיעים מאילת לטיפול רפואי במרכז הארץ, וחולים כרוניים יקבלו מונית מפתח הבית לשדה התעופה רמון, מימון לטיסה, לנסיעה במונית לבית החולים ומימון הלינה.

 

תושבי העיר הדרומית והנוסעים אליה בתדירות גבוהה ללא כבודה שמאוחסנת בבטן המטוס יקבלו הסעות חינם מכבש המטוס בטרמינל 1 ישירות לתחנת הרכבת סבידור בתל אביב, ויוכלו להשתמש בשאטל ייעודי שיותאם ללוח הטיסות. כמו כן, הנוסעים יקבלו כרטיס קבוע שיחסוך את הבידוק הביטחוני לפני הטיסה ויקצר את זמן ההמתנה והשהות בשדה התעופה.

צילום אווירי של שדה דב  (צילום: איתי בלומנטל )
שדה דב (צילום: איתי בלומנטל )

עוד נמסר כי נתב"ג יתעדף טיסות ממנו לאילת ובחזרה, והמדינה תשדרג את טרמינל 1, שכל הטיסות לאילת יצאו ממנו, בעלות של 230 מיליון שקל ו-400 מקומות חניה נוספים יוכשרו לטובת הטסים לאילת. כמו כן, לוח הטיסות משדה דב יועתק באופן מלא לנתב"ג והנוסעים לאילת יקבלו חניה חינם בשדה התעופה רמון למשך 36 שעות.

 

בנוסף, נתניהו הודיע כי המדינה תעביר מענקים לרופאים שיטוסו לאילת בשביל שירות רפואי, ותעביר מענקים לצוותים רפואיים שיעברו לאילת למשך חמש שנים.

 

שר התחבורה סמוטריץ' מסר כי "במשך כשלוש שנים נלחמתי בכל כוחי לשמר את שדה דב במקומו. היועץ המשפטי לממשלה סבר שמדינת ישראל חשופה לתביעות על סך מיליארדי שקלים באם השדה יישאר במקומו עוד יום אחד, ובנסיבות הללו קיבלנו את ההחלטה הקשה. אפשר להסכים עם קביעתו של היועץ ואפשר שלא, אבל זה מאחורינו, עתה המטרה של כולנו - חיזוק העיר אילת. אני מתחייב להמשיך ללוות את תושבי אילת ואת ראש העיר הגיבור שלה בכל הסוגיות כדי למזער את הפגיעה בהם ולדאוג לרווחתם ולפיתוחה של העיר הדרומית שמתמודדת עם אתגרים רבים".

 

חברת התעופה ארקיע מסרה כי היא "מקבלת בצער רב את החלטת ראש הממשלה לסגור את שדה דב. בראייה רחבה של תעופה המשרתת את צורכי אזרחי מדינת ישראל בפריפריה ובמרכז, היינו שותפים למאבק כנגד הסגירה שהיא לדעתנו טעות חברתית, לאומית וכלכלית. ארקיע תמשיך עם הפנים קדימה ותעשה הכול כדי שהשירות בטיסות לאילת יהיה מיטבי והפגיעה בלקוחותינו כולם ותושבי אילת בפרט תהיה מזערית".

 

ד"ר אלדר ברקוביץ, מנהל בית החולים יוספטל, הוסיף כי "כל דאגותינו נתונות ברגע זה לחולים ולמציאת פתרונות ברמה הלאומית שיביאו רופאים לאילת מדי שבוע על מנת לשמור על מתן שירות רפואי איכותי שעונה על צרכי המטופלים".

 

 

מוקדם יותר פנו נציגיהם של בעלי הקרקעות בגוש הגדול לראש הממשלה וכינו את המשתתפים בפגישות עימו "מזוהים פוליטית". הנציגים דרשו גם הם להיפגש עם נתניהו ואמרו כי הם "רואים צורך דחוף בפגישה כזו לאור הזהות הפוליטית המובהקת של משתתפי הפגישה אשר על פי הדיווחים מכונסים עמו עתה בדיון מכריע בסוגיה, כאשר נעדרים ממנה כל גורמי המקצוע, וכן לאור העובדה שבקשותיהם ופניותיהם לזימונם לפגישה עמו לא נענו עד עתה"

 

בצהריים, שעות ספורות לפני ההכרעה הגורלית בנוגע לעתידו של שדה התעופה, כינס ראש הממשלה דיון בלשכתו. לפגישה הוזמנו שר התחבורה סמוטריץ', ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ראש העיר אילת מאיר יצחק-הלוי, ראש העיר דימונה בני ביטון וח"כ יואב קיש. במקביל יצאו תושבי אילת בשיירה משדה התעופה הישן ברחבי העיר.

 

יו"ר ההסתדרות בר דוד תקף את נתניהו ואמר לאחר קבלת ההחלטה הסופית כי "לצערי לא הצלחנו למנוע את סגירת שדה דב. בתום דיון ארוך והייתי אומר גם היסטורי עם ראש הממשלה, החליט ראש הממשלה שהוא לא עומד בלחצים של היועצים המשפטיים שלו וחוות הדעת המשפטיות. ראש הממשלה החליט לסגור את שדה דב".

 

בר דוד הוסיף: "אני חושב שזה יום עצוב לתושבי מדינת ישראל, לתושבי העיר אילת וגם לעובדים בעיר אילת. אנחנו נתמקד כרגע, אנשי ההסתדרות, בהגנה על העובדים. לא אתן שאף שערה משערות ראשו של עובד אחד תיפגע כתוצאה ממהלך הסגירה. אני מקווה שהעיר אילת תקבל חבילת סיוע מהממשלה, כפי שהתחייב ראש הממשלה, על מנת להתגבר על המכה שהעיר חטפה היום".

 

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לנתניהו בדרישה להציב באילת באופן קבוע מסוק לפינוי רפואי אם אכן ייסגר השדה. "על מנת להבטיח שבעת צורך רפואי דחוף תעמוד לתושבי אילת והתיירים האפשרות לקבל טיפול רפואי מציל חיים - מוכרחים להציב מסוק ייעודי לטובת פינוי רפואי בעיר אילת", כתב ליצמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock ,AP
אילוסטרציה
צילום: shutterstock ,AP
מומלצים