שתף קטע נבחר

השוטר החשוד בהריגת הצעיר שוחרר למעצר בית

בית המשפט שחרר למעצר בית של שבועיים את השוטר שירה למוות בסלומון טקה. הוריו של בן ה-19 הפגינו במחאה על הירי ואביו וורקה סיפר בצער על בנו: "ילד חייכן שתמיד עזר ותמך". חבר המשפחה הביע חוסר אמון במח"ש, שעצרה את השוטר בחשד להריגה: "הוא ירה בו בדם קר"

 

 

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (ב') למעצר בית של 14 ימים את השוטר שירה למוות בסלומון טקה אמש בשכונת קריית חיים שבחיפה. כמו כן הוא נדרש להפקיד ערבות של 5,000 שקלים. קודם לכן החליטה השופטת מריה פיקוס בודדנוב להאריך בשבוע את איסור הפרסום של הפרטים המזהים והתמונות של השוטר ובני משפחתו.

 

זירת הירי בה נהרג נער בקריית חיים (צילום: גיל נחושתן)
(צילום: גיל נחושתן)

 

סנגורו של השוטר, עו"ד יאיר נדשי, סיפר: "פגשתי את השוטר בשעות הבוקר המוקדמות לאחר ששוחרר מבית החולים.ל טענתו הוא נאלץ להשתמש בנשק האישי שלו לצורך הגנה עצמית וזאת רק לאחר שהוא כילה את כל האפשרויות האחרות, בין היתר התקשר למשטרה במהלך האירוע. היה חשש ממשי, אמיתי, מידי ומוחשי לחיים שלו".

 

עו
עו"ד נדשי. "היה חשש ממשי, אמיתי, מידי ומוחשי לחיי השוטר"

 

"התוצאה טרגית ביותר, אף אחד לא שמח על התוצאה הזאת, כולנו מצרים על התוצאה הזאת", אמר עו"ד נדשי. "אך אני חושש כי אלמלא השימוש בנשק שעשה מרשי, התוצאה יכלה להיות חמורה בהרבה, ייתכן שמרשי לא היה כאן ומי מבני משפחתו, ובכלל זה ילדיו הקטנים, היו נפגעים".

 

עורך הדין הוסיף כי כעת יש חשש לחייו של השוטר והבהיר: "זה אירוע פלילי פר אקסלנס. אין שום קשר לצבע העור של מי מהמעורבים באירוע או לשיוך העדתי של מי מהמעורבים באירוע".

 

 

וורקה טפה, אביו של סלומון, סיפר היום בעצב על בנו בן ה-19, במהלך הפגנה בעיר במחאה על הירי. הוא בכה וסיפר באמהרית כי סלומון היה "ילד שמכבד את ההורים שלו, ילד שבא לעזור כל הזמן, ילד שתומך, ילד שעוזר, ילד שבא ומשחק עם כולם, ילד עם יחסים כל כך טובים. יצא לשחק ולא חזר".

 

מהמשטרה נמסר כי השוטר לא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך לזירת התקרית. לדבריה, הוא הבחין בקטטה ברחוב בין כמה צעירים וניסה להפריד בין הצדדים. לאחר שהזדהה כשוטר החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. הוא חש בסכנת חיים וירה. לפי המשטרה, השוטר נחבל בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים.

 

 

 

בהפגנה הבוקר בעיר דיבר גם אסף גובנה, חבר של משפחת טקה, שעל אף שהחקירה רק בתחילתה, הביע חוסר אמונים במח"ש. "האיש היקר הזה איבד ילד בטרם עת", אמר גובנה על האב. "הוא (סלומון) ירד לשכונה והשוטר פשוט ירה בו בדם קר. אני אתמול שמעתי את מח"ש ואת הנערים שחקרו אותם. צריך לשמוע ולהזדעדע ממה שהנערים האלה אומרים. בא מח"ש ותופר תיקים בטענה שזרקו אבנים. מה יעשו? יכינו פה סיפור שזרק אבנים, שהתעמת - אבל העובדה האמיתית היא שהילד ירד לשכונה לשחק עם החברים שלו ומצא את מותו".

הפגנה בצומת הצריף בחיפה בעקבות ירי השוטר בסלומון טקה (צילום: גיל נחושתן)
הוריו של סלומון טקה, וורקה ורוביג'יק(צילום: גיל נחושתן)
 

אמיר אלבז, אביו של נער בן 15 ששהה במקום האירוע וסיפר כי השוטר שירה למוות בטקה כיוון לפני כן את האקדח לעברו, התראיין הבוקר באולפן ynet ותיאר את השתלשלות האירועים, כפי שסיפר לו אותה בנו. לדבריו, השוטר שלא היה במדים, פנה לקבוצת הנערים במקום ודרש מהם להוציא בפניו את תכולת כיסיהם – אך הם לא הבינו שהוא שוטר בהתחלה ו"התחצפו" אליו.

 

"הוא קודם כל אמר להם 'בואו הצידה, תתנו לי את כל מה שיש לכם בכיסים'. הם לא הבינו בהתחלה. ואז הוא הוציא להם את תעודת השוטר, והם חשבו שמדובר במתחזה. הוא אמר להם 'הנה יש לי אקדח, אני שוטר'. הם הבינו שכנראה באמת מדובר בשוטר, ואז כל אחד ברח לאיזשהו כיוון והתחילו לקלל אותו. תוך כדי הקללות, השוטר הוציא את האקדח וכיוון לבן שלי. הבן שלי ראה את זה והתכופף מתחת לאוטו שהיה שם, ומי שנכנס לזווית היה אותו נער מסכן שנרצח".

הפגנה בצומת הצריף בחיפה בעקבות ירי השוטר בסלומון טקה (צילום: גיל נחושתן)
הפגנה בצומת הצריף בחיפה בעקבות הירי הקטלני(צילום: גיל נחושתן)

הפגנה בצומת הצריף בחיפה בעקבות ירי השוטר בסלומון טקה (צילום: דורון גולן)
(צילום: דורון גולן)
 

אלבז הוסיף כי בנו אמר לו שלא יידה אבנים על השוטר, אך הוא אינו יודע בוודאות אם שאר חבריו לקבוצה לא עשו כן. אלבז מתח ביקורת על הודעת המשטרה, ולפיה השוטר חש בסכנת חיים בגלל יידוי האבנים לכאורה, ואז ירה. "גם אם יש סכנת חיים מיידית, יורים באוויר, ברגליים ורק אחר כך במרכז הגוף. אני לא יודע להגדיר את מה שקרה כפחות מרצח, זה לא פחות מרצח".

 

-אתה חושב שאם הוא לא היה בן העדה האתיופית אולי זה היה נמנע?

"אני לא יודע להגיד בוודאות, אבל יכול להיות שכן. לתחושתי, אם הוא היה בכוונות של הבן שלי, הוא כיוון עליו את האקדח, הבן שלי אומר 'בוודאות אבא הוא כיוון עליי באקדח', ופתאום הוא ראה מטרה יותר קלה אז אני חושב שהוא הלך לשם".

 

 

בהפגנה הבוקר נחסמו חסמו צירי תנועה מרכזיים באזור חיפה, בהם שדרות ההסתדרות ורחוב בן צבי בקריית חיים. ירדן, אחת המפגינות, סיפרה: "אתמול בערב הייתי לקראת שינה כשראיתי את המקרה בפייסבוק באחת לפנות בוקר, ראיתי את הזעקות של האמא, שבכתה. הלב לא נותן לי לישון. החלטתי שאני קמה ובאה לפה. אני פה מאחת בלילה".

 

היא הוסיפה כי "אין צדק בעולם הזה, אבל אם יש איזשהו צדק, אנחנו רוצים שהאדם הזה יקבל את מה שמגיע לו. כשמדובר בבן אדם אתיופי, האצבע נהיית קלה על ההדק וזה לא פתרון. הלכו ומחאו בעזריאלי וזה לא פתרון. זה לא הגיוני שבשנת 2019 נער או נערה אתיופים צריכים לפחד לצאת מהבית, לשבת על הספסל מתחת לבית כי השוטרים מתנכלים להם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
אביו ואמו של סלומון טקה בהפגנה בחיפה
צילום: דורון גולן
מומלצים