שתף קטע נבחר

איזנקוט סירב, כוכבי מקדם את תא"ל עופר וינטר לפקד על האוגדה המובחרת

אחרי שלא מונה על-ידי הרמטכ"ל הקודם, החליט רב-אלוף אביב כוכבי לקדם את תת-אלוף עופר וינטר לפקד על עוצבת האש, הכוללת את הצנחנים והקומנדו. ב"צוק איתן" הפיץ דף מסרים על מלחמה דתית. נתניהו בירך את וינטר, מזכירו הצבאי: "עופר, תוביל אותם לניצחון"

 

עופר וינטר אביב כוכבי (צילום: שאול גולן, אוהד צוגנברג)
וינטר וכוכבי(צילום: שאול גולן, אוהד צוגנברג)

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי החליט היום (ב') למנות את תת-אלוף עופר וינטר למפקד עוצבת האש - האוגדה שתחת פיקודה נמצאות חטיבת הצנחנים וחטיבת הקומנדו. הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט סירב פעמיים לקדם את וינטר וכעת הוא מקבל את הפיקוד על אחת האוגדות המובחרות בצה"ל.

 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בירך על קידומו של וינטר: "ברכות למזכירי הצבאי כשר הביטחון, תא"ל עופר וינטר, למינויו למפקד אוגדת עוצבת האש. עופר, תוביל אותם לניצחון. בהצלחה!".

עופר וינטר  (צילום: אוהד צויגנברג)
עופר וינטר (צילום: אוהד צויגנברג)

וינטר משרת כיום כמזכירו הצבאי של שר הביטחון, תפקיד אותו החל בתקופת השר אביגדור ליברמן והמשיך גם בתקופת בנימין נתניהו. הוא הוזכר בעבר כמועמד לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה לאחר שאיזנקוט החליט שהוא לא ראוי לקבל קידום לתפקיד מפקד אוגדה בשני סיבובי מינויים בצמרת צה"ל. 

 

"הקפאת" קידומו של וינטר הייתה מאז מבצע "צוק איתן", אז גורמי ימין ניכסו אותו לעצמם. במבצע "צוק איתן" הוביל את חטיבת גבעתי ושמו עלה לכותרות לאחר שהפיץ דף למפקדים שממנו עלה כי מדובר במלחמה דתית.

עופר וינטר (צילום: מוטי קמחי)
תא"ל וינטר. קיבל את הפיקוד על האוגדה המובחרת(צילום: מוטי קמחי)

 

המח"ט שננזף קודם

בין הקצינים שהועלו בדרגה נמצא גם אלוף-משנה יעקב (יקי) דולף, מפקד חטיבת הצנחנים. דולף יועלה לדרגת תת-אלוף וימונה לראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה. לפני כארבעה חודשים ננזף דולף על ידי הרמטכ"ל כוכבי בעקבות האסון בנחל חילזון שבו נסחף סמל אביתר יוספי ז"ל במי הנחל - ונהרג.

אל
אל"מ דולף מחוץ לבית משפחת יוספי(צילום: יאיר שגיא)
 

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע על שורת מינויים נוספת של קצינים בצמרת הצבא. תא"ל ירון פינקלמן - המפקד הנוכחי של עוצבת האש ומהקצינים הקרביים המצטיינים והנועזים בצה"ל - ימונה לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים; תא"ל נמרוד אלוני, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ולשעבר מח"ט הצנחנים, יפקד על אוגדת עזה.

 

תא"ל יניב אלאלוף, מפקד עוצבת סיני ולשעבר מפקד בה"ד 1, יפקד על אוגדת יהודה ושומרון. תא"ל דוד זיני, מפקד עוצבת עידן ומפקדה הראשון של חטיבת הקומנדו, ימונה למפקד המרכז לאימוני יבשה.

 

אלוף-משנה דדו בר-כליפא, מפקד חטיבת גבעתי, יועלה לדרגת תא"ל ויפקד על עוצבת סיני. מפקד חטיבת גולני, אל"מ שי קלפר, יועלה בדרגה וימונה לראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה. אלוף-משנה יפעת ירושלמי-תומר תועלה לדרגת תת-אלוף ותמונה ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. אל"מ פרופסור אלון גלזברג יועלה לדרגת תא"ל וימונה לקצין הרפואה הראשי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עופר וינטר
צילום: מוטי קמחי
מומלצים